Hmmm, ze komen er binnnen. Dat is zeker. Maar niet veel.
En ik heb het over de dik 45 luchthavens die ik aandoe op verschillende reizen. Ong 20x Schiphol bij vertrek en dan nog vele anderen.
Alsof je in de loterij meespeelt. Alleen dan wel met meer loten dan andere mensen.
Als er geen ruimte meer is om te dromen, dan kan je beter Vul lekker zelf maar in.
@koekoek ik heb net gekeken en mijn voorgaande bericht was al het 17e bericht, dus ik mag hopen dat ik dan ook wel de meeste van de berichten zl gelezen hebben zeker?
Morele bezwaren bij het doorverkopen van een luxeartikel aan een simpele ziel die veel te veel wil betalen?
Nee, die heb ik inderdaad niet.
Daar komt de aap uit de mouw. Je naait je forum collegas idd. Moet je gewoon kunnen stellen.
Deze vraag was in ieder geval al meermaals beantwoord
Mocht het nu nog inderdaad zo zijn dat het horloge werd doorverkocht aan een simple ziel (in de veronderstelling dat je daarmee bedoelt iemand die niet alle mentale capaciteiten heeft) dan zou ik inderdaad stellen dat je verkeerd bezig bent, maar het horloge verkopen aan iemand die weet waar hij mee bezig is en die over de volledige mentale capaciteiten beschikt dan heb je volkomen gelijk…
Ik kan stellen dat ik niemand naai op dit forum want ik verkoop hier niets.
Ik kan trouwens nergens in de forumregels iets vinden over verkoopprijzen behalve dan dat het verplicht is om een prijs te vermelden in een verkoop-topic.
En dan nog, als er mensen (gekken) zijn die iets van je over willen nemen voor een blijkbaar te hoge prijs? Waarom zou je daar niet van mogen profiteren?
Met de Rolex hype is dit al jaren het geval en daar wordt het al geaccepteerd. Waarom bij een Omega niet dan?
Met simpele ziel doel ik eigenlijk op mensen die bereid zijn om meer voor een horloge te betalen dan de listprijs. Dat is iets dat ik niet kan begrijpen, dat mensen zo gek zijn, tenzij voor speculatiedoeleinden. Denk alleen al aan de Rolex-hype en het idee dat ‘ze’ alleen maar meer waard worden.
Neen er zijn er een aantal die denken dat je morele bezwaren zou moeten hebben en die hebben die reden ook proberen uit te leggen… maar tot nu toe heb ik van niemand ook maar één reden gehoord die valabel zou kunnen zijn (voor mij)…
Het argument dat die horloges bij liefhebbers ipv handelaars moest terechtkomen is voor mij geen valabel argument, dan had Omega maar voorzorgen moeten nemen dat enkel liefhebbers die horloges konden kopen (maar het kan Omega waarschijnlijk dus ook niets schelen hoor, behalve misschien dat ze nog wat meer hadden kunnen vragen…).
Je moet inderdaad wel een beetje gek zijn om zoveel voor een horloge te willen betalen, tenslotte kun je op een horloge uit de Lidl/Aldi ook prima de tijd aflezen…
Ja maar als je hier vertelt dat je bij de AD een horloge koopt wordt je verweten gek te zijn want grijs kun je dat horloge veel goedkoper kopen, vertel je op een autoforum dat je hier een VW koopt bijvoorbeeld wordt je verwten gek te zijn want in Duitsland kun je die grijs kopen, … en ga zo maar door.
Wanneer de koper en de verkoper het eens worden over een prijs… men heeft mij altijd geleerd dat iets waard is wat de gek er wilt voor geven…
Ga je nog lang hetzelfde blijven herkauwen? De argumenten zijn hier veelal gezegd, als die zaken voor jou niets betekenen dan is dat zo. Als je wacht op je grote gelijk moet ik je teleurstellen, een eenzijdig sluitend antwoord is er nooit in dit soort kwesties.
Neen ik wacht niet op het grote gelijk, ik wil enkel blijven verduidelijken dat er voor mij geen probleem is bij hoe het met die Omega Ultraman gegaan is…
Hoe dikwijls hoor je ook niet vertellen dat je niet nieuw mag kopen, dat je een ander de eerste afschrijving moet laten doen, wel hier is dit duidelijk een geval waar die stelling niet opgaat…
Message received! Het is ook een kunst iemand anders zijn mening te laten hebben.
De argumenten van het ‘tegen’ kamp zijn overigens veelal gevoelsmatig, begrijpen of snappen gaat moeilijk zijn, je voelt het aan of niet.
Heb ik ergens iemand onheus bejegend wegens het hebben van een mening die tegen mijn mening ingaat? Ik hoop het niet, en mocht dit wel zo zijn wens ik mij hierbij te verontschuldigen.
Als je het hebt dat ik meermaals gereageerd heb op verschillende personen, dat behoort volgens mij nog altijd tot een gezonde discussie en als dat al niet meer mag…
Ik begrijp wel dat het gevoelsmatig voor sommigen moeilijk ligt, maar als je alles wat gevoelsmatig moeilijk ligt gaat verbieden of als moreel verwerpelijk beschouwen… waar gaat dat dan eindigen…
Is alles nog niet gezegd ??
Dat het een complot is van Russische staatsgesteunde handelaars om westers geld te verkrijgen is nog niet behandeld.
Anderzijds heb ik wel iets tegen uw gedachtengang ik heb tot op heden nog nooit ook maar 1 horloge gekocht met de bedoeling om er ook maar 1 frank, gulden of euro op te verdienen.
Top Erik, van harte!