Omega Ultraman

Erger nog, staan met hun kinderen in de rij.

Mede Daarom koop ik ook niet bij Primark, H&M, Zara.

Maar om nou te zeggen of er bij SuitSupply, Hilfiger of NZA geen kinderarbeid plaatsvind heb ik dan weer niet onderzocht… :thinking:

Ik denk dat het vies tegenvalt.
Hoe meer je weet… hoe minder leuk alles wordt.

We leven in een illusie.

2 likes

Maar dan moet je de discussie wel zuiver houden. Jouw stelling was dat het niks met liefhebberij te maken heeft en dat heeft het dus wel.
Nu gooi je het over de ethische boeg, maar dat is een andere discussie.

Nee, kleine leveranciers in relatief technisch moeilijke dingen met in ons geval ook nog zeer kleine oplagen, daar werkt kinderarbeid sowieso niet.
Ga maar kijken in welke branches het voorkomt, veelal simpel massaproductiewerk, daar loont het.

Yeps en uit schuldgevoel doneer je dan maar weer en vink je bij vliegen de co2 compensatie aan!
We zijn gezegend hier in het rijke Westen.

1 like

image

1 like

Daar ben ik het mee eens. Veel mensen willen denk ik niet objectief naar dat soort dingen kijken. Maar hetzelfde geld voor zo’n Daytona of Ultraman kopen en doorverkopen met winst, dat is ook niet een bijzonder “fijne” manier van geld verdienen. Ik ben dan wel zo eerlijk om te zeggen dat als ik de kans had ik ook gewoon een daytona zou kopen hoor. Principes zijn leuk, maar 5000 euro ook :relieved::relieved:

Ik zie het als twee verschillende dingen. De situatie van Ultraman kopen en doorverkopen met winst en de andere situatie van een nieuw horloge kopen. Er zijn legio andere manieren om geld te verdienen.

1 like

Ik ook, maar volgens mij zei ik dat ook. :smile:

1 like

Laat ik eerst nogmaals herhalen dat ik niks heb tegen mensen die horloges kopen :wink: en verkopen met winst :+1: (de handelaar waar ik mijn horloges koop doet dit ook :stuck_out_tongue_winking_eye: ).

Anderzijds heb ik wel iets tegen uw gedachtengang ik heb tot op heden nog nooit ook maar 1 horloge gekocht met de bedoeling om er ook maar 1 frank, gulden of euro op te verdienen. Het merendeel van mijn horloges heb ik veel te duur gekocht :innocent: en kan ik dus nooit meer verkopen voor het geld dat ik er in gestoken heb. Om een voorbeeld te geven ik heb een aantal Alexander Shorokhoff horloges daar zitten toch een paar € K’s in als ik die ooit wil verkopen dan krijg ik daar waarschijnlijk 10% van terug… maakt dat het plezier er minder door, neen voor mij niet. Als ik 14 dagen op reis ga ben ik ook heel wat ero’s kwijt en toch doe ik dat ook elk jaar weer (en we proberen er nog een aantal kleine tussendoor te doen ook). Sommige dingen kosten nu eenmaal geld en voor mij zijn dat horloges. Als jij denkt in monetaire waarde van je horloges dan wens ik je daar veel plezier ermee, maar mij maakt het echt niet uit hoor of een bepaald horloge mij nu zo veel of zo veel gekost heeft al mijn horloges zijn gekocht omdat ik ze graag wou… :stuck_out_tongue_winking_eye:

En om het een beetje horloge gerelateerd te houden een prentje van één van miojn verliesposten :yum:

1 like

Noem eens een manier op om net zo snel geld te verdienen. Ik heb het allang bekeken, ik ga klaarzitten voor de volgende limited edition om winst te maken voor een Day-Date.

Edit:

Ah kijk, ik vind van wel dus :joy: En bij elke opmerking die ik krijg ga ik vijf euro omhoog met de prijs. Waarom? Omdat het toch wel verkoopt :sunglasses:

1 like

Opmerking 1 je hebt helemaal gelijk,… denk ik of toch niet misschien,… ik weet het helemaal niet maar doe er maar 5 euro bij :innocent:

Nog zo’n 2.000 opmerkingen en je nieuwe aanwinst komt in zicht :grimacing:

1 like

Dat weet ik.

Nou kom op Daniel. Hoe kan ik 1500-2000 piek in een dag verdienen met een autoritje en het typen van een advertentie?

Sommige reacties zijn echt roomser dan de Paus. Iedereen grijpt wel een kans voor wat easy money. Je moet er alleen niet over liegen.

1 like

Met twee voorwaardes, 1 je moet 6k investeren en 2 je moet een paar maanden wachten op je rendement.

Ik heb het ook nergens gehad over “snel” verdienen.

Ik heb mijn mening en standpunt al gegeven. Dus ik snap deze opmerking van jou niet (als die tegen mij gericht was).

1 like

Nee, was die niet Daniel :+1: Ik had het over 200 van de 400 reacties hier.

Ik vind het alsnog easy money. Ultraman kopen voor list, aanbieden voor premium. Zo makkelijk kan ik het nergens anders verdienen.

1 like

hindsight 20/20. Marge was helemaal nog niet zeker en wie weet “flopte” hij wel. De marges zijn een stuk kleiner dan bij de eerst geleverde ST’s van de eerste editie. Blijkbaar he je er ook verder geen morele bezwaren tegen of ben je bereid die opzij te zetten voor de mogelijke winst.

Met gemak. Ik heb Nederlands bloed door mijn vaten stromen.

Maar waarom zou men morele bezwaren moeten hebben? Een handelaar koopt horloges in en verkoopt ze met 10, 20, 50 of 100% winst moet hij daar morele bezwaren bij hebben? Een modieuze kledingszaak koopt kleren aan en verkoopt die met 200% winst en ga zo maar door.

Ik denk niet dat iemand zich morele bezwaren moet maken bij het verkopen van een horloge aan een markt conforme prijs… Als jij je horloge verkoopt aan jouw, of mijn, minder begaafde buur en daar 2 maal de prijs voor vraagt die je hier had kunnen krijgen dan kun je misschien met morele bezwaren zitten omdat je daar bewust gekozen hebt om iemand te bedriegen die zichzelf niet kan redden in onze maatschappij. Maar zolang de koper en verkoper het op een volledig normale manier doen en ze er beiden een goed gevoel aan over houden… what is the problem???

Het is allemaal al mooi uitgelegd in dit topic, even terug lezen. Bij concertkaartjes is dit soort handel verboden. Dus blijkbaar is het niet altijd zo oke.

Dat mensen die de horloges willen dragen ze niet meer kunnen krijgen omdat ze allemaal opgekocht zijn voor de handel.

2K winst op een Pepsi? Haha, check internet maar wat er gevraagd wordt.

1 like

Dat is inderdaad het probleem: “'opkocht zijn voor de handel”… dus als jij morgen een nieuwe Omega wilt kopen ga je ook heel hard roepen dat het niet eerlijk is dat Omega alle horloges verkocht heeft aan de handel en dat jij daar dus morgen meer moet voor betalen dan wat zij deden…

En sorry als de handel er sneller bij was dan de liefhebber dan is dat voor die liefhebber misschien een spijtige zaak maar heeft die handelaar nog altijd geen onwettige of zelfs moreel verwerpelijk daad gesteld…

En je opmerking dat ik maar de voorgaande berichten moet lezen, als jij ze allemaal aandachtig gelezen hebt zul je wel gezien hebben dat ik al meerdere malen in dit topic gereageerd heb :wink:

1 like