Omega Ultraman

Ahhhhh daar hebben we d’r weer eentje! Als die op Schiphol ligt dan…

Wel een terugkerende natte droom van menig HF lid…

Ja, maar…emotie en passie en zo.
Hij had dat horloge ook niet aan kunnen schaffen om een leuke winst te pakken. Hij had hem ook kunnen laten liggen voor een liefhebbender liefhebber die de winst pas een paar weken later pakt omdat de ‘klik’ met het horloge er niet is.

1 like

Ik droom over het moment waarop ik die uitgave überhaupt kan doen, …om uiteraard vervolgens direct weer te verkopen en hopelijk zo’n €2k winst bij te schrijven. Niet? :sunglasses:

1 like

Wat is het toch met de fascinatie van een hoop leden met “een gewild horloge dat haast niet te vinden hebben ineens out of the blue voor wènâg op de kop kunnen tikken en dan met winst verkopen”?

De kans is kleiner dan een prijs in een loterij, speel daar dan lekker in mee, doe ik ook.

Ook zo’n mooie de fascinatie met wachtlijsten, wat denk je?
Dat als je een goede klant bent bij een AD dat je op een ellenlange wachtlijst moet? Nah, even wachten soit, maar je gaat echt wel voor op Sjakie die nooit wat koopt maar wel op de wachtlijst voor het snoepje van de week wil.

Er zijn gelukkig makkelijkere manieren om geld te verdienen met werk of handel dan wachten op een gewild zeldzaam horloge en die dan met winst te verkopen! :sunglasses:

1 like

niks mis mee volgens mij: hij heeft de moeite gedaan de aankoop te doen en biedt hem hier aan voor de liefhebbers aan een prijs aan de lage kant van de marktwaarde.

Pakt hij winst? Jazeker
Is dit een goede zaak voor de liefhebbers van HF? Jazeker want elders grijs is de premium groter…

Wil je daar niet aan meedoen? Zelf inschrijven bij Rolex-dealer of aan de knoppen zitten wanneer de Speedy Tuesday inschrijvingen mogelijk zijn…

Ik heb zelf onlangs een BLNR en SD43 gekocht en grijs verkocht om mijn eigen uitgaven wat af te vlakken: enerzijds voor de gemakkelijkheid bij grijs (overschrijving ipv cash, winkel om af te spreken, makkelijke communicatie); anderzijds omdat ik hier ook niet aan de schandpaal wil genageld worden. Misschien in de toekomst bied ik ze hier aan voor hetzelfde bedrag als ik ze grijs zou kunnen verkopen: gewoon om andere liefhebber te “helpen” met winst voor mij en onder marktwaarde grijs voor hem…

Vind dit persoonlijk een fijne manier om met de hobby de liefhebberij te bekostigen… Heb dan ook absoluut geen scrupules om mij nog in te schrijven op wachtlijsten Hulk, BLNR en SD43…

Verder zijn de meningen zowel langs ene kant als andere kant al een paar keer belicht… uiteindelijk zijn we hier allemaal liefhebbers. Live and let live…

Omdat we toch allemaal van wat mooie fotootjes houden:

Allesinds, prettige dag aan alle mede-horloge-liefhebbers! Om het met de emoticons van @boetje te zeggen: :smiley::+1:

7 likes

Ja mooi man.
Handel.
Goedkope producten uit Azia hierheen verschepen. Echt (kinder)handwerk! Kunnen ze in europa niet tegenop.
5,- inkopen, Factor 100 erop loslaten en handel is born. Het geld stroomt binnen.

Vervolgens kun je eindelijk het felbegeerde horloge aanschaffen voor de marktcomfort prijs en op HF showen dat je het voor een eerlijke prijs gekocht hebt en je geen geld wil verdienen op eventuele verkoop die ooit/nooit zal komen. Combineer dat met een mooi romantisch verhaal of een reden van aanschaf over de weg ernaartoe. 200likes op je topic. Want je imago is alles. En een goed imago op HF is goud waard.

Geld verdienen op een horloge, uitgesloten. Maar wat eraan vooraf is gegaan, dat geld verdienen, daar hebben we het niet over.

:sunglasses:

5 likes

Je gaat blijbaar voorbij aan de essentie van mijn post. Ik zeg dat dat weinig meer met horloge liefhebberij te maken heeft maar gewoon puur alleen gaat om het winstje.

1 like

Daar heb je wel een punt!
Ik ben ook niet tegen geld verdienen op een horloge! Lekker doen! Profit is not a four letter word!
Ook die Ultramen, prima gedaan, inkoop, verkoop beide partijen happy!

Waar ik wel zo langzamerhand gek van wordt zijn al die gelukzoekende dagdromende leden met steeds diezelfde “paar duizend winst maken op een zeldzame Rolex” droom, onderwijl zichzelf op dit idee aftrekkend met een rammelende SKX om de pols.
(Visueel ingestelde leden, “geen dank!”)

Zoals eerder gezegd in dit topic kan dat “winstje” de horlogehobby soms bekostigen en dan heeft het weer alles met liefhebberij te maken.
:wink::+1:

3 likes

Dat vind ik wel een mooie, wat jij @koekoek?

Nah, dag zijn grapjes. Men wil geen winst maken op horloges over de rug van liefhebbers. Als men zo’n zeldzame Rolex tegenkomt in een natte droom, dan laat men die liggen voor een echte liefhebber

1 like

Niet van mij, ik pakte het verhaal van @PietB even samen. :smiley::+1:

2 likes

Dat doet niks af aan de sitautie van de ultraman, dat blijft wat mij betrefd toch wrang. Ik kan ook drugs verkopen aan een junk, “ik handelde uit liefhebberij voor horloges zodat ik weer een nieuwe Rolex kan kopen”. Maar of je dan zo goed bezig bent. :thinking: Eigenlijk hetzelfde voorbeeld als @lasteraar net aanhaalde…

Dat voorbeeld snap jij misschien ook wel met je Aramar projecten :wink:

2 likes

Ja nu je het zegt, dat is inderdaad precies hetzelfde :smirk:

Factor honderd, factor honderd, factor TWEEDUIZEND!!!
:joy:

Gelukkig geen kinderarbeid bij ons, wat ik zo heb gezien komt dat in de kleinschalige mechanische horlogeindustrie ook niet voor.

1 like

uiteraard gechargeerd maar dat maakt dingen juist vaak extra duidelijk :wink:

1 like

Soms wel. :wink:
Maar verder heeft het een hoog: 'whatever makes u sleep at night ’ gehalte.
Sommige mensen hebben gewoon een vrij narrow vision betreft ‘geld verdienen’. Waar verdien je het dan mee. En wat zit erachter waar jij je geld mee verdient?

Ben je timmerman en doe je klusjes 1:1 met particulieren. Dan heb je misschien een adresje waar je goedkoop aan je hardhout kan komen. Elke euro die je kan besparen is weer mooi meegenomen toch? Zo werkt het.
Maar wanneer we een filmpje van een chimpansee zien die uit een boom valt omdat ergens in zuid amerika het regenwoud gehapt wordt voor het hardhout… Dat vinden we allemaal wat minder tof. Maar we werken er allemaal aan mee.

Hey er gaat een Primarkt open in Tilburg. Eindelijk! staat op facebook. Rijen vol huisvrouwen die in de rij staan voor koopjes. En die kindjes maar overwerken in Azië. Die vinden het overigens prima , want zonder dat geld kunnen ze niet fatsoenlijk bestaan daar. Dus die zijn ‘blij dat ze kunnen werken’.

En wij zijn blij met de koopjes.
Eerlijk bespaard. Kunnen we weer horloges van kopen.

:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Arawie?

3 likes

Ik vraag mij af hoe je dat met deze stellingheid kunt roepen. Met al die verschillende leveranciers van die spotgoedkope materialen en onderdelen. Ik waag het sterk te betwijfelen.

1 like