Omega Ultraman

Het eerste is geld liefhebberij, het tweede is horloge liefhebberij. Iets kopen met de intentie om te dragen of iets kopen met de intentie om te verkopen is toch iets heel anders? :wink:

Er is een heel groot verschil tussen zo’n Omega Ultraman kopen puur om hem door te verkopen voor de winst en een leuk dealtje scoren, die een tijd dragen en daarna deze te verkopen al dan niet met winst.

Stel, je kan een ultraman kopen en flipperen met 2K winst. Je hebt totaal niets met de Ultraman, maar mist nog 2K in het potje om de huidige ‘grail’ te kopen. Maakt je niet minder liefhebber toch?

Dan gun ik het deze persoon meer dan een of andere handelaar.

1 like

Horloge kopen, dragen , verkopen met winst = horloge liefhebberij.
Horloge kopen , niet dragen , verkopen met winst = geld liefhebberij.

Duidelijk :joy:
Ben het er niet mee eens overigens.

Iedereen werkt zich de hele dag uit de naad en loopt risico’s door bijvoorbeeld bedrijven op te richten/aandelen te kopen. Allemaal met het doel om geld te verdienen. Overal mag winst worden gemaakt, maar wanneer iemand makkelijk geld verdient ‘over de rug van’ een horlogeliefhebber dan is het ineens onethisch en een misdaad? Hou op hoor.

1 like

Feit blijft dat je die ultraman alleen koopt om winst te maken.

Stel jij kan een daytona kopen voor list bij een AD. Dan kan je hem de volgende dag hier in het blauwe deel voor de hoofdprijs aanbieden. Je kan hem ook een halfjaar dragen en er mee van een paar waterbanen afrausen. Daarna wil je wel weer wat anders dan zo’n daytona en verkoopt hem voor meer dan list omdat dat de marktprijs is. Dat vind ik toch heel twee andere situaties. :woman_shrugging:

2 likes

Als ik vandaag een daytona kan kopen voor list, dan staat hij inderdaad morgen hier op het blauwe gedeelte.

1 like

Wauw, wat een fijne hobby :ok_hand:

2 likes

Onethisch kan ja. Het bijna onbeperkt graaien bij banken is ook onethisch. Zo onethisch dat er parlementair vragen over worden gesteld.

Maar een misdaad? Nee, dat heeft niemand hier ter sprake gebracht toch? U bent aan het polariseren. :wink:

Ik lees best veel reacties waarbij ik denk, hmmm…

…zou het echt zo zijn dat als de gelegenheid zich voordoet om snel geld te verdienen dat we die dan allemaal laten liggen? Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niks van en ik veroordeel het daarom ook niet. Onder vrienden vind ik 't wel een ander verhaal, maar hier een ‘klokje’ flipperen waaraan je dik verdient: Doen! Zo zijn de grijze handelaren, handelaren geworden. :wink:

Nee hoor, als ik de kans zou krijgen zou ik het gelijk doen.
Ik ken mijzelf alleen wel zo goed, dat ik weet dat ik met het speculeren met horloges geen cent zal verdienen.
Misschien toch maar eens op de website van Omega gaan kijken. Er zal binnen nu en drie weken vast wel weer een nieuwe limited uitkomen.

3 likes

En dan noem je het gewoon catch & release. :laughing:

9 likes

Thnx nog & tot straks :rofl::+1:

1 like

Ik heb van bronnen dichtbij Omega vernomen dat er een onderzoek is geweest wie hem te koop hadden staan voordat hij werd vrijgegeven. Aan enkelen waarvan hun identiteit kon worden achterhaald zijn ze niet eens uitgeleverd. Men is er zelf dus ook allerminst blij mee.

2 likes

Deze verkoper/speculant/handelaar/crimineel pakt het net even verkeerd aan.
Ik heb de afgelopen anderhalve dag wat psychologische kennis opgedaan hier op HF, en het beste is om het horloge eerst even een week of twee in bezit te houden voor je een dikke winst wilt pakken.

4 likes

Ben benieuwd wat Omega er van had gevonden als de marktwaarde van de ultraman nu op 4K had gelegen. Zouden ze denk ik ook niet heel erg over te spreken zijn…

1 like

De reden waarom ik mijn zoon nu al in mijn hobby’s mee trek. Hij vindt het goud om in de coole auto of race auto te zitten… Als hij de horloge box ziet komen springt hij een gat in de lucht. De Skx op nato past prima op zijn 2 jarige polsje🤣

4 likes

Klopt.

1 like

Ik vind het allemaal flauwekul die limited
Maak er gewoon meer en een stuk goedkoper. Ga je er ook meer verkopen en is die grijze handel minder actueel

1 like

Nee deze verkoper is tenminste eerlijk. De smoesjes die in het blauwe deel verkocht worden om aan te geven waarom hij in de verkoop gaat zijn tenenkrommend.

Als ik een nieuwe Rolex GMT Pepsi tegen kom op een van de luchthavens waar ik regelmatig doorheen ga, denk ik ook dat ik die €8500 uitgeef.
Probleem is, dat het boven mijn rationele horloge budget is.
Dus, fuck it en gewoon dragen dat mooie ding. Dan maar geen vakantie met de familie en 6 maanden pikstraf. Met zo’n horloge om scoor ik wel ergens in de kroeg :stuck_out_tongue_winking_eye:
Of ik bied m in het blauwe gedeelte aan om daarna onderwerp te zijn van een topic gestart om dat gedrag te bespreken.
Of vertel niemand wat en bel onze forum handelaren en laat ze een bod uitbrengen.

Alleen niemand vertellen, dat je een stalen Rolex Pepsi hebt kunnen kopen, dat lukt misschien niet