Omega Ultraman

Daarom dat ik steeds pleit om een leven uit te bouwen met je horloge(s), dan overstijgt dat het pure concept geld=horloges en horloges=geld zoals naar voren geschoven door @lasteraar

Notoir flipperen terzijde, want je wil natuurlijk ook met de juiste voort :slight_smile:

De mensen die puur in deze hobby zitten voor het geld branden toch uit op termijn. Je kan niet blijven upgraden, meer horloges ter speculatie in je kluis leggen, blijven verkopen voor die paar k winst. Je plezier zal verdwijnen. Dat zijn vaak de mensen met de ‘ik heb nu Rolex gehad maar wat nu?’ berichten hier, of de ‘horlogedip’. Staat hier nog een héél aantal mensen te wachten, ik geef het je op een briefje :wink:

3 likes

Haha, toegegeven, die is leuk bedacht. :joy:

2 likes

Ik ga d’r meestal maar vanuit, en krijg dat ook vaak bevestigd, dat de meeste mensen een goede inborst hebben!

1 like

Aan de andere kant hou ik er ook niet van om verlies te maken, of om te investeren in iets wat 2 dagen later minder waard is. Dus enige notie mbt waarde en zinvol investeren moet er wel zijn vind ik.

Maar dat is iets anders dan het hele ‘ik investeer in een ultraman en pak es snel 2k EUR op de kap van een échte Omega liefhebber’ verhaal. Dat heeft gewoon geen fluit meer te maken met liefhebberij. En daar wringt het schoentje.

:slight_smile:

1 like

Juist niet, volgens mij. Volgens mij vergeet je steeds dat het ook mogelijk is om met horloges te schuiven zonder dat je er enige emotionele connectie mee hebt. Dat maakt het schuiven veel makkelijker en de winstmarge veel eenvoudiger te accepteren.

True. Andy is gewoon een romanticus. Gelukkig maar.

1 like

Ja, maar volgens mij interesseert het dit type mensen gewoon niet meer na verloop van tijd. Emotionele afvlakking. En dan kap je er gewoon mee, want dan denk je ‘pff ik doe dit niet meer voor 1k EUR winst’, of ‘hmmm, zelfs deze Daytona doet niets meer met me’.

Ik geloof alvast steevast in het concept van je leven lang een horloge dragen, er vanalles mee beleven, en het dan doorgeven aan de volgende generatie.

Prachtig vind ik zo’n verhalen. Ik plan het alvast met m’n Speedy. Ik mag dan hopen dat m’n kleinzoon, zelfs als het ding dan 5 keer zoveel waard is als nu, het ding onschatbaar gaat vinden.

Dit is exact de manier waarop deze hobby de opervlakkige, non-emotionele wet van het geld kan overstijgen.

8 likes

Tuurlijk! Wie wel? Maar als ik naar mezelf kijk ben ik niet altijd op een koopje uit, soms kom ik wat tegen dat zo mooi is en vaak dan ook nogeens in een lastig te vinden topstaat dat ik best bereid ben “de hoofdprijs” te betalen, een prijs waarvan je weet dat je er de komende jaren geen winst aan gaat behalen, maar dat is dan ook niet erg want je hebt het genot van het gekochte!

3 likes

Maar ligt het ‘probleem’ nu bij die handelaars/speculanten of misschien toch bij de ‘geëmotioneerde Omega liefhebber’ die daadwerkelijk die premium bovenop de listprijs betaald?

2 likes

Absoluut, ik betaal even vaak te veel, als te weinig, als net bingo de marktprijs. Soms wil ik iets te graag en zit wachten er niet in :smiley:

1 like

Bij de handelaars, want die nemen de exemplaren in eerste instantie weg voor de neus van de liefhebbers. Terwijl ze absoluut niets met het product hebben.

Maar goed ik denk dat beide partijen hun visie ondertussen geventileerd hebben.

Laat ons vintage Speedmasters nemen als voorbeeld.

Veel handelaars slopen elk exemplaar die ze vinden, om de DON90 bezel en de bracelet/endlinks aan de hoogste bieders te verkopen. Je kan zeggen dat ‘de markt zo werkt’ want de vraag is er. En de gecombineerde prijzen van goede onderdelen overstijgen nu éénmaal de prijs van een goed compleet exemplaar.

Maar ik zie vooral een prachtige oud horloge, waar iemand 50 jaar zorg heeft voor gedragen, die uit elkaar wordt getrokken voor puur winstbejag. Om nog maar te zwijgen over de creatie van een resem frankenwatches.

Brrrrr.

3 likes

Echte liefhebbers kopen nieuwe Zenith horloges tegen 35/40% korting
Verfijnde horlogerie en niet te flipperen zonder additionele afschrijving op de reeds sterk gereduceerde aanschafprijs … :wink:

De (speculatie) hype rondom (sommige) Omega Limiteds en haast alle stalen Rolex sportmodellen vind ik jammer maar is niet anders dan wat je ziet gebeuren in de huizen markt, young/old timers etc …

Voor de rest natuurlijk veel niet uitgesproken frustratie hier op het forum veelal gebaseerd op stereotypering (Breitling = Kermisklok etc, vlugge handelaartjes in Rolex en Omega Limited Edities etc.)

Will je speculeren met “liggend” geld dan kun je inderdaad investeren in dit type horloges. Uiteindelijk is het de koper die de daadwerkelijke prijs be(p/t)aald

Euro 7000+ voor een Ultraman … wellicht een goede investering op termijn maar ik heb niet de moeite genomen om “aan de knop” te blijven voor de reservering.

Jammer wellicht want ik kom nog steeds zo’n Euro 2.000 te kort voor de aanschaf van mijn 3e Zenith :wink:

We kunnen de laatste 20 berichten in dit topic lezen met een goed gevoel. Oók al iets waard vind ik.

4 likes

Ik mag dan hopen dat m’n kleinzoon, zelfs als het ding dan 5 keer zoveel waard is als nu, het ding onschatbaar gaat vinden

Of niet. En dan flippert hij het ding voor de marktwaarde dan en koopt wat hij wel mooi vindt cq dan in de mode is. Jij zal het niet meer weten iig

2 likes

Klopt, maar het is aan mij om een fijne band te creeren, en een man te zijn die hij naar waarde schat.

2 likes

Dat zeker! En ik ben er zeker van dat je dat doet. Ik ben ook een romantische ziel wat dat betreft, maar ergens ook realist.

1 like

Er is een heel groot verschil tussen zo’n Omega Ultraman kopen puur om hem door te verkopen voor de winst en een leuk dealtje scoren, die een tijd dragen en daarna deze te verkopen al dan niet met winst.

tot je er achter komt dat de meeste mensen helemaal niks met horloges hebben :sweat_smile: Dan geef je hem terug "wat moet ik met dat oude kapotte ding? Ik heb al een horloge laat zn fossi zien ". Ik koop vaak genoeg ouwe horloges die van hun zelf vroeger of hun ouders etc geweest zijn waarvan ik ook denk waarom zou je dat verkopen. Maar veel mensen hebben er niks mee.

Leg eens ff in een paar woorden uit wat het verschil is dan?