Omega Ultraman

Zijn meestal ook een stuk communicatief vaardiger dan de gemiddelde IT’er…

Daar zou eens een mooi wetenschappelijk onderzoekje naar gedaan mogen worden “afwijkingen in het autistisch spectrum per bedrijfstak…”

2 likes

De domste lieden ben ik op de universiteit tegengekomen.

3 likes

Snap ik, je moet er ook niet op gaan. Badoemtssjj

5 likes

Was best leuk gisteren :slight_smile:
Hoop dat iedereen die zo hard aan het roepen was zich nu een beetje koerst houden voorlopig.

Naar mijn mening zou heel de horlogeliefhebberij nog niet half zo groot zijn onder de mensen wanneer de factor ‘waardevermeerdering/handel’ er niet in zou zitten. Want wie koopt er nu niet graag een horloge om er volgens meer op terug te krijgen. Dat doen we allemaal. En degene die niet verkopen hebben in het achterhoofd toch de gedachte ’ hij is mooi XXX waard’. Dat voelt lekker.

Degene die 7 of 8k voor een dergelijke speedmaster neerteller doen dit óók met waarde in het achterhoofd. Of je moet toevallig multi-miljonair zijn en vindt horloges verzamelen leuker dan bierviltjes.

En of een horloge nu jarenlang gedragen is , nieuw van de fabriek, of weet ik het waar. Het komt allemaal neer op 1 ding, en dat is hoeveel het klokje nu waard is.

Want als Jaap aan een NOS sub-2liner kan kopen voor een schappelijk bedrag. Dan gaat deze gewoon kei-hard voor de hoofdprijs de markt in. Zonder ook maar een pols gezien te hebben.

En als een onnozele op een FB-horlogegroep per ongeluk een NOS-kermit te koop aanbied met de juiste O en de juiste ‘flat E’ en hem te laag inzet qua verkoopprijs overstroomt zijn inbox dermate dat hij vandaag nog niet iedereen heeft kunnen beantwoorden. En dit incident gebeurde maanden terug.

Iedereen die nu voor 10k een gebruikte stalen Daytona kan kopen via een bekende zal dit doen. Want je weet dat het money in de bank is wanneer je hem weer gaat verkopen. Dat er 4 jaar tussen zit doet niks af aan de gedachte bij aanschaf. Want dergelijk geld uitgeven aan een luxeproduct is alleen haalbaar wanneer je het winstoogmerk meeneemt in het koopproces.

Selectieve verontwaardiging.
Het is niet erg om een geldminnende klootzak te zijn. Dat zijn we allemaal. Alleen sommige weten het zelf nog niet. Of nog erger… Doen alsof ze het niet zijn.

Iedereen die hier trots zijn collectie Rolexen / Speedmasters laat zien weet dat dit gelijk staat aan geld op de bank + een (betere) rente. Wanneer het kei-hard af zou schrijven… dan zagen we een heel stuk minder van dit soort mooie collecties voorbij komen.

Geniet van de woensdag allemaal :sunglasses::ok_hand:

31 likes

Ik heb met volle teugen genoten David. :smile::smile:
Bedankt voor het vermaak :beers::beers:

2 likes

Het onderwerp van de liefde is geld.
Het horloge is slechts een vehikel :wink:

Als de koper en dus de verkoopprijs al vast stond, is het geen speculatie meer :stuck_out_tongue_winking_eye:

Sorry, ik loop wat achter met lezen in het topic

Ja, de grap was goed!

Helaas vrees ik dat wat je allemaal algemeniseerd in jouw tekst vooral iets zegt over hoe jij erover denkt. En zo zijn er vast nog wel een paar. Maar ik geloof echt niet dat iedereen er zo geldbewust en met winstbejag in zit. Er zijn genoeg liefhebbers die van horloges genieten ongeacht wat ze kosten en niet steeds bezig zijn met potentiële verkoopwaarde. Genoeg mensen die niet blij worden van dingen omdat ze duur zijn of waardevol. Of omdat ze ermee kunnen pronken naar anderen omdat er een gekend duur merk op staat.

4 likes

Dit:

Naar mijn mening zou heel de horlogeliefhebberij nog niet half zo groot zijn onder de mensen wanneer

Deze regel brengt dan ook de nuance aan mijn gewauwel :wink:

Tsja, nuance…

1 like

Poke the bear…

Maar ik denk er wel zo over. Dat geld overigens niet enkel voor horloges. Maar over veel zaken in het leven.
Dat is alleen weer een heel andere discussie. Mensen zijn gewoon zo hypocriet en spelen zo vaak toneel. Het is gewoon een grote poppenkast.

Ik hou ervan om het even terug naar af te brengen zonder illusies en zonder flauwekul. Degene die zich aangesproken voelen moeten ermee doen wat ze willen. En verzamel jij in dit geval horloges zonder je aangesproken te voelen door mijn uitspraken… Dan is er niks aan de hand toch? :slight_smile: Lekker doorgaan met hobbyen.

2 likes

Ik denk niet dat Tom zich aangesproken voelt. Die verwondert zich gewoon een beetje over jouw mensbeeld vermoed ik. :laughing:

3 likes

Het is zo erg bij jou dat je hier zelfs ‘geld’ spelt :wink:.

Just kidding. Er is niets aan de hand, jij mag zo denken. Je bent vast niet de enige. Maar gelukkig kan het ook anders.

8 likes

Het zou in theorie anders kunnen. En sommige doen het ook anders. Maar… Dat proef jij, ik , en de andere ook wel. Dat het vaak niet het geval is.
En dan begint de poppenkast wanneer iemand het even te duidelijk laat merken.
Zo makkelijk om er dan een grapje over te maken zoals gisteren. Maar wel leuk… Ook voor de zelfreflectie.

Ik heb er overigens helemaal niets op tegen wanneer mensen horloges (door)verkopen voor de marktwaarde. Waarom zou je ‘overwaarde’ aan een ander schenken die je niet eens kent. Als je dit met voorbedachte rade doet, kan ik me de reserves van sommigen echter wel weer voorstellen.

De echte liefhebber, die een bepaald gelimiteerd horloge echt graag voor zichzelf zou hebben, baalt dat ‘speculanten’ er met de buit vandoor gaan en het horloge vervolgens misschien wel buiten hun bereik komt.

3 likes

Lees dit even jonges, vind ik een prachtig inspirerend verhaal. De vindster wist ook welke waarde ze in handen had, maar vond het belangrijker om voor haar eigen gevoel het horloge terug te bezorgen aan de oorspronkelijke eigenaar.

Ik denk graag dat ik hetzelfde zou doen. Sommige dingen overstijgen het concept ‘geld’.

3 likes

Een mooi verhaal, inderdaad.

Uiteraard. Hoe kun je nou genieten van andermans verlies?

Sterker nog. Een hele hoop dingen overstijgen het concept ‘geld’.

Al realiseer ik mij dat HF wellicht niet de meest voor de hand liggende plaats is om er dergelijke meningen op na te houden. Hier viert materialisme en egoïsme dikwijls hoogtij. :joy: :money_mouth_face:

3 likes

Wat me wel altijd opvalt is dat als het merk Rolex ter sprake komt, hier of IRL een aanzienlijk aantal van die mensen het gelijk heeft over dat hun horloge al zoveel meer waard is geworden.

Sta ik te kletsen met mensen met een exclusieve klassieke auto waarvan je weet dat die ook een serieuze waardestijging heeft gehad hoor je dat nooit, nou ja zeer zelden.

2 likes

Dat lijkt me niet zo vreemd. De verhouding tussen echte liefhebbers en mensen met knaken die gewoon wat duurs willen hebben om tof mee te doen, is bij klassieke auto’s natuurlijk totaal anders dan bij Rolexen.

Ik kwam laatst een Belg tegen met een Ferrari 348, die man was gewoon verliefd op dat ding. Mooi om te zien. Hij heeft er een half uur over verteld en het woord ‘euro’ is niet één keer gevallen.

4 likes

Juist wanneer dit je op zou vallen geeft meer te kennen over jezelf dan over de verhaalverteller. Die is er namelijk echt niet mee bezig. Jij blijkbaar wel :kissing::stuck_out_tongue_winking_eye: