Precies dit. Het door HF liefhebbers, onderling doorverkopen van gebruikte horloges kent een heel andere dynamiek van gunnen en samen optrekken dan dit soort snelle winstpakkers als die Omega Limiteds. Dat het misschien wat vreemd voelt hier en dat diezelfde HF’ers daar aan mee doen bínnen de community en daar hun winst pakken, dat snap ik dan weer wel een beetje.
Maar het is echt een andere wereld. Je moet het los van elkaar zien.
Oh ja. Gewoon blijven doorgaan met het kostenneutraal doorzetten van die prachtige vintage horloges.
Misschien moet Omega de prijs van de limiteds dan maar ophogen richting de €10k. Dan worden ze alleen nog verkocht aan speculanten, die ze boven list verkopen aan verdere speculanten, waarna het verhaal ergens eindigt met een handvol exemplaren in de handen van rijke oliesjeiks en de rest zal eeuwig blijven verstoffen in een (digitale) etalage, met een prijskaartje van €15k+ ernaast.
Geert, jij weet ook dat de vraag bij deze groter is dan het aanbod, en dat er dus geen risico mee gepaard gaat. Overigens gaat het ook niet over een ‘beetje geld’. Gaat om de etische kwestie van een liefhebber de plaats innemen, iemand die erna beduidend meer flappen op tafel moet gaan leggen om zijn verzameling te vervolledigen. Want denk je dat de speculanten deze horloges kopen aan +1000 euro list? Neen, het zijn de mensen die het horloge écht willen, want de speculanten ruiken aan die prijzen natuurlijk geen premium meer.
Op het einde van de rit heeft de speculant met snelle klikvinger 1000 euro meer in zijn broekzak, en de échte liefhebber 1000 minder. En waarom? Moeten we dat wel allemaal altijd even ethisch en normaal blijven vinden op een liefhebbersforum?
Het hele punt van de discussie is nu juist dat zowel de vraag- als het aanbod gecorrumpeerd worden doordat mensen zich inschrijven met een winstoogmerk
Ik heb de Ultraman om de pols gehad & vind hem gewoon vele malen vetter dan Speedy Tuesday 1.
Maar ja, ik heb de MK2 speedmaster met oranje details gekocht voor minder dan de helft van de Ultraman… Die vind ik persoonlijk nog een tandje vetter & heeft een stalen band.
Ik ben geen Omega fan, maar ik ga me oprecht nu inschrijven voor de volgende limited. En als ik ertussen kom is het spend money, make money. Ik kan het niet makkelijker verdienen eigenlijk. En zo tof is Omega nou ook weer niet.
Ik ga er ook maar eens aan meedoen denk ik. Want als het met die vorige/huidige twee rare fratslimiteds goed gaat, dan gaat het de volgende keer ook wel weer goed.
Hoeveel zullen we er halen Han? Drie de man? En dan 1200 winst per stuk. Hoeveel keer kunnen we daar van naar de Librije met onze vriendinnetjes? Reken dat eens uit?