Omega Ultraman

Ik vind Milaan leuk. Ben er met de Italiaanse vriendin vaker geweest dan ik op twee handen kan tellen, ik voel me daar thuis tussen de two-tone Datejusts en zonnebrillen met gouden montuurtjes.

Ohh dat lukt mij wel. Ook in het Italiaans.

1 like

Hoe zouden ze het onmogelijk moeten maken?
Toch niet te controleren?

Precies dit heeft Ford gedaan met de Ford GT. Een clausule in het koopcontract gezet dat, bij verkoop van de auto, Ford de eerste mogelijkheid heeft om het (volgens mij tegen list?) weer terug te kopen. Dit met name om te zorgen dat de koop niet interessant zou zijn voor investeerders, maar wel voor liefhebbers.

Volgens mij heeft in Amerika iemand wel de Ford GT aangeboden op een publieke veiling, waarop Ford een rechtszaak heeft aangespannen.

Daarnaast heeft er bij Ford een strenge selectie plaats gevonden, om zo de liefhebbers de eerste ‘gunning’ te geven. Er is onder andere gekeken naar de huidige collectie etc.

5 likes

Whaha, exact. Met dat handje er bij. Ik ga dan met de meiden wel vast aan de bruschetta en bubbels. Ik wil daar geen getuige van zijn.

3 likes

“Stilo”. No Fiat!!!

3 likes

Het is inderdaad niet netjes dat mensen een limited kopen puur om winst te maken. Op deze manier zijn echte liefhebbers genoodzaakt meer te betalen voor het horloge dat zij graag willen hebben.

Zelfde geldt voor concertkaartjes, auto’s en inderdaad huizen.

1 like

Toen jij daar met jouw vriendin kwam liep je nog met een half verbouwde SKX om de pols en een Sinner van twee tientjes op de neus, maat. :joy:

7 likes

Marktwerking. Vraag en aanbod. Altijd zo geweest

Het maakt wel wat los, zo’n Omega…

1 like

Omega zou dit moeten zien, en maatregelen nemen om het aan banden te leggen.

Zij zijn verantwoordelijk om de échte collectors tevreden te houden. Een bedrijf als dit zou hier al 3 stappen verder mee moeten staan.

1 like

Ik weet niet wat een Sinner is en toen wist ik ook nog niet wat een SKX was. Het was een Fossil met een Dior brilletje…maat.

1 like

Interessant, de bal ligt idd in het kamp van Omega.

2 likes

Dat is inderdaad een goede vergelijking. Het oorspronkelijke, voor het publiek bedoelde aanbod (limited oplage) werd opgekocht met winstoogmerk. Hierdoor vielen relatief weinig kaartjes (horloges) in de handen van de echte festivalgangers (liefhebbers). Vervolgens werd de opgekochte voorraad tweedehands verkocht (doorverkoop vlak na levering) voor woekerprijzen (hier 15-20%).

Dat is geen marktwerking meer, dat is in ruime zin kartelvorming, met dien verstande dat er geen bewuste coördinatie plaatsvindt tussen alle individuele opkopers maar dat zij wel hetzelfde belang hebben en daarom hetzelfde handelen.

2 likes

Vrije markt. Je kunt er van alles van vinden, je kunt het niet voorkomen.

Ik ga niet in de cyber-rij staan om een ltd. te klikken (zeker niet zo’n gedrocht als deze Omega) om 1k€ winst te maken (te veel moeite), maar ik ga er ook zelf geen premium voor betalen.

Nutteloze discussie verder. Als het hier niet meer ‘mag’ of ‘netjes gevonden wordt’ bárst het van de andere kanalen waar je zonder moraalridders van zo’n Ltd. afkomt.

2 likes

6 likes

Omega lacht zich de rotorlagertjes uit de broek. Éindelijk ervaren ze Rolex-taferelen!

7 likes

:rofl::rofl::rofl:

Ik vraag mij af wat het verschil is tussen speculeren met horloges en bijvoorbeeld op de beurs… als je kunt winst maken dan doen de meesten dat toch, sommigen zullen dus winst maken omdat hun verzameling opeens meer waard is, anderen zullen winst maken om hun portefeuille meer waard is… Op het juiste moment kopen en verkopen is een kunst en weinigen zijn daar echt in bedreven in…

Jammer voor de liefhebber misschien maar prettig voor zij die gespeculeerd hebben en nu de vruchten van hun arbeid kunnen oogsten…

1 like
1 like

Kan goed zijn, maar lange termijn klantenbinding doe je niet door je waren aan sjacheraars te verkopen hoor, daar ben ik wel zeker van :wink:

Of denk je dat de echte liefhebbers premiums van +1k euro gaat blijven slikken? Ik word niet blij als ik denk aan het type bedrijf dat Omega is geworden.

1 like