Omega Ultraman

Dus als ik alle tickets van het nieuwe Beyoncé concert opkoop en erna het dubbele vraag op de grijze markt, gaat jouw lief/vrouwie daar blij van worden? :stuck_out_tongue:

1 like

Dit snap ik helemaal. Kijk maar naar die vreemde MK40 icm Hodinkee. Over 5 jaar lacht iedereen Omega uit, ze verkopen hun statigheid.

Ik word er wel blij van trouwens :smile:

Denk je dat Omega er minder zou verkocht hebben mochten ze list €7.000 gevraagd hebben? Neen er zullen waarschijnlijk genoeg liefhebbers en speculanten blijven om ook aan die prijs te kopen…

Exact, je kunt ervoor kiezen hem niet over te nemen. Mijn comment was ook een constatering, geen waarde oordeel.

Is simpele marktwerking. We moeten niet doen alsof we hier elkaar allemaal moeten matsen.

2 likes

Ik niet, want Omega is hét vintage merk, met een ongeveer 10 keer zo indrukwekkend portfolio als pakweg Rolex :stuck_out_tongue:

3 likes

In alle eerlijkheid kan ik je antwoorden dat mijn vrouwie (zoals jij haar wilt benoemen) daar echt geen seconde zal bij nadenken, zich zorgen of maken of om het even wat. Ze zal hoogstens een artikel in de krant lezen en daarna doorgaan met haar eigen bezigheden (Dat was waarschijnlijk het slechts mogelijk voorbeeld dat je kon kiezen :stuck_out_tongue_winking_eye: en neen het gaat zelfs niet over de artieste).

Omega is een mooi merk maar overdrijven is ook een kunst :wink:

Die keuze maakt Omega (grotendeels) zelf.

Misschien moet Omega er inderdaad maar een paar K extra voor vragen. Dan kunnen ze die extra opbrengsten mooi investeren in het ontwerpen van fantasieloze limiteds innovaties.

2 likes

Ik denk eerder: snel een limited wegkapen voor de rest van de speculanten. Ik denk dat de oplettende liefhebber er wel één had kunnen krijgen.

1 like

Ik snap de werking maar vind het niet netjes.
Vooral niet op een forum met liefhebbers

Als alle speculanten geen bestelling plaatsen, dan blijven de liefhebbers over.
Daarnaast is het maar de vraag of alle liefhebbers er een hebben kunnen bemachtigen.

1 like

Ik had het niet over alle liefhebbers, alleen over de oplettende liefhebbers…:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Neen waarschijnlijk niet want anders zou de prijs nu al kelderen…

2 likes

Weet iemand wanneer de volgende limited gepland staat, dan neem ik vrij die dag :eagle:

1 like

Dat was een verzoek van de koper, maar dat hij binnen 30minuten zou verkopen had ik ook niet verwacht.

Ik heh hem gekocht omdat ik het een erg interessant horloge vond en het me leuk om daar wat fotografie e.d. op te oefenen. Daarna in flink dubio gezeten of ik mijn normale saffier zou houden of de ultraman. Als de markt dan vervolgens ook nog goed is hoef ik er geen top money voor a chrono24 prijzen, maar lijkt een kleine premium mij gebruikelijk hier op het forum.

Vooralsnog doen ze dat wel gezien de prijzen waar die dingen voor verhandeld worden.

Hoeveel tijd dient er eigenlijk overheen te gaan voordat je een horloge met winst mag verkopen als liefhebber zijnde?

Snap ik. Die gaat er nog weer 400 euro bovenop gooien en hem hier aanbieden. :joy:

5 likes

Ik heb het vermoeden dat de koper een beetje bank gaat maken. Ik zou Marktplaats eens in de gaten houden :smile:

Edit:

Zoals altijd zijn wij twee handen op één buik.

4 likes

Koper is een bekend forumlid waar ik van verwacht dat hij al een andere koper heeft en daar vast ook wel zijn kopje boven op pakt.