Omega Ultraman

Nee gekkie, niet mijn stijl! Moet je voor bij @Triplock zijn!

3 likes

Dat zou nog het beste zijn, hier in dit topic klagen over hoe PimPot zijn lage prijs de andere aanbieders ‘naait’ om hem daarna zelf op te ritselen :joy:

Nee. Te weinig winstmarge :wink:
Daarbij komt dat ik nog moet bijkomen van die 20 stuks tuesday van vorige keer :joy:

3 likes

En trouwens gelijk hebben ze! Zij hebben het risico genomen en waren eerder dan een ander. We gaan toch ook niet zeggen: Koper is van mening veranderd en heeft een horloge gekocht tegen list maar de prijs die de markt betaald is min 25% dus laten we de list betalen zodat degene zijn geld terug heeft?

De prijs wordt bepaald op grond van een overeenstemming tussen verkoper en koper. Aspecten als schaarste, emotie, potentiële waardeverhoging, imago etcetera spelen daarin mee. Indien de prijs tot stand komt zijn beide partijen blijkbaar tot een evenwicht gekomen, prima toch!

Ik zie geen enkel probleem!

8 likes

Ja die maakt inmiddels ook aardige winsten volgens mij. Kan ie er al van leven? Een duizendje per maand is het minimaal. Is de belastingdienst al wakker geschrokken? :wink:

2 likes

Een horloge doorverkopen met winst is prima wat mij betreft.

Maar dit soort limited edition kopen om te verkopen vind ik een beetje hetzelfde als concert kaarten opkopen om ze vervolgens voor meer door te verkopen, best lullig voor de echte fans.

11 likes

Zie het als een belegging. De een koopt aandelen. De ander een horloge. Niemand dwingt je om de prijs te betalen
Vrije marktwerking

1 like

Dat is iets heel anders. Want een horloge is van origine primair toch iets dat je draagt. Er zijn denk ik ook geen aandelenliefhebbers met een verzameling aandelen. Aandelen heb je gewoon puur als belegging.

4 likes

Zie er niet veel verschil tussen. Je verwacht dat de prijs stijgt. Dus is het een soort van belegging

Maar ik snap je punt wel.

Een vriend van mij heeft zijn Apple aandelen aan de muur hangen als kunst. :wink:

Maar nee, aandelen met horloges vergelijken?! Ik zou bijna een andere hobby gaan kiezen.

Marktwerking dus. Maar net als bij die concertkaartjes, jammer voor de echte liefhebbers.

1 like

Ik gaf het als voorbeeld. Mijn ding is het ook niet.
Maar je ziet dat er forse winsten gemaakt worden
Dus is het een belegging cq investering

Het valt ook op dat meer en meer alles om harde cash draait in het horlogewereldje. Ik lees hier vaker de woorden winst, investering, waardevast dan de woorden wijzerplaat, breguet spiraal of schroefkroon.

Oh ja en ‘stijltje’ :relieved:

9 likes

Maar ja, jij wil laatst ook een -te goedkoop- lot kopen & gaat daar niet de marktprijs voor betalen als dat niet nodig is. Je filtert eruit wat jij wil & verkoopt de rest.

What’s the difference?

Ik heb er -in beide gevallen- geen problemen mee.

3 likes

Ah, dat moet over @HanDavinci gaan.

4 likes

En ik ben het NIET :rofl:

1 like

Ik woon tegenwoordig in het pittoreske Monte Carlo, de wifi ontvangst op de boot is wat haperend dus kan zijn dat ik vandaag wat langer offline ben.

6 likes
3 likes

De markt, vraag en aabod, hebben het huidige en enorm brede horloge-aanbod voortgebracht. Vraag je maar eens af hoe het horlogeaanbod er uit zou zien als je in Venezula of Noord Korea zou wonen en voor horloges afhankelijk zou zijn van produkten die dáár gemaakt zouden worden.

Als je al wat langer bezig bent en zeg 15 jaar geleden de juiste vintage horloges kocht (Heuer’s, Yema’s, oude Speedmasters Professional, Submariner van de goede jaren bv, Seamasters e.v.a.) zijn de prijsstijgingen trager maar veel hoger geweest. Dat is ook niet eerlijk natuurlijk.

Verder heb ik gehoord dat winkels die televisies, winterpenen of elektrische fietsen aanbieden ze ook voor MINDER hebben ingekocht dan waar ze ze voor aanbieden. Is dát dan eigenlijk wel netjes?

Alles wat je tegenkomt bij de AD, ebay, HF, watchrecon, marktplaats, lucardi en Laurent Fleurier, Philippe Dufour, Kari Voutilainen, Omega, Rolex en Seiko was er gewoon niet zonder dat vieze kapitalisme.

2 likes

Vind het al briljant dat er gewoon de listprijs betaald wordt.
Ander draadje verketteren ze mensen die dit doen.
Maar goed de S.E. van wat dan ook is big business.
Valt in verhouding wel mee hier.
20% meer dan list.
Kijk bv bij ps4 se of zomaar een pc game met beeldje boekje plaatje.
Daar is het niet gek om 50 tot 100% bovenop prijs te doen zelf al voor uitgifte.

Dus valt alles mee hier. :blush:

Eigenlijk in antwoord op iedereen die denkt dat je dit horloge moet vergelijken bijvoorbeeld met een concert, dat mag je van mij maar dan moet je dit horloge vergelijken met een intiem/klein/besloten concert (limited edition) van die artiest. Je betaalde dus voor het voorrecht om met weinigen een concert bijgewoond te hebben. Als je nu naast een ticket voor dat klein concert gegrepen hebt zul je net als de rest van de fans naar het grote concert moeten in het voetbalstadion. Zal het dezelfde ervaring zijn neen maar je zult je favoriete artiest wel hebben zien en horen optreden.

Net zo bij deze Omega grijp je naast de limited edition kun je nog altijd een gewoon horloge kopen (Moonwatch is echt niet zo moeilijk te vinden en is zelfs goedkoper dan de limited edition :wink:)

Ben je nu echt zo’n diehard fan van die artiest dan zul je moeten proberen om toch aan een kaartje te komen maar je weet dat je daarvoor heel diep in je zak zult moeten zitten… zo ook bij limited edition horloges je krijgt wat speciaal maar je zult er voor moeten betalen (is het niet aan Omega zelf, dan is het aan de gelukkige eigenaar van het gezochte horloge)…

Het is toch aan de koper om de prijs te betalen die hij wilt er voor geven, net zoals met alle horloges hier in het blauwe gedeelte, de verkoper vraagt maar uiteindelijk is het de koper die zal bepalen welke prijs er betaald zal worden…

2 likes