Omega vrouwenhorloge

Dag experts,
Ik vond deze in het huis van mijn bijna 100jarige tante.

Iemand een idee wat voor een horloge dit is?

Ik zou ze zelf willen dragen, maar het slotje lijkt niet snel los te gaan en ik wil het niet forceren en ze is wel erg smal.

2 likes

Dit zou best wel eens van wit goud kunnen zijn. Blijkbaar ook nog in nette staat. Kan je een foto laten zien van de achterkant, daar kan een stempel staan.

En maak dat meteen even een foto van de sluiting, boven en onderkant. Het is mogelijk een Omega DeVille, anders gewoon een model zonder naam.

Dan is-ie juist nep. Die merktekens horen binnenin het deksel. Maar een heel klein goudmerkje is wel mogeljjk.

Lijkt inderdaad witgoud, netjes! Kwartsuurwerkje vermoed ik?

1 like

Dit is volgens mij dat model waar veel van die slechte neppers op zijn gebaseerd. Maar deze ziet er beter uit.

Ken deze alleen in vierkante of echt ronde varianten (DeVille en Geneves). Veelal in geelgoud en met typenaam op de wijzerplaat. Deze ziet er ondanks het ontbreken daarvan toch niet slecht uit.

Wat meer foto’s wellicht?

1 like

Kan wel eens een echte zijn. Wel meer foto’s nodig

Bedankt voor de reacties. Ik maak wat foto’s bij en zal ze posten.

1 like

1 per post, meer mag/kan je nog niet. :slight_smile:

Wat bedoel je?

je kunt als nieuw lid niet onbeperkt foto’s uploaden via het forum, dus wat er bedoeld werd is dat je er maar 1 per bericht kan plaatsen volgens mij.

Openingspost bewijst al dat we ongelijk hadden. :wink: Meer foto’s graag, achterkant liefst - en scherp!

Volgens mij is dit een De Ville, exact te bepalen aan binnenkant deksel

Op de achterkant vd wijzerplaat staat niets. Op de achterkant vh slotje staan de cijfers 711.1878 en nog 3 tekens. Op de voorkant vh slotje staat het logo van omega. Op het knopje vd wijzers staat dat ook en daarnaast staat ook nog iets (moeilijk te zien op de foto)

1 like

Dat lijkt me wel een echte, maar ik heb het idee dat hij verguld is.
Edit: of verchroomd

In het huis van je 100jarige tante? En die vond het goed dat je deze even meenam?

Inderdaad ja, zij is naar een tehuis.