Omega vs Christopher Ward 🔥

Oké, ik probeer te sparen voor een Seamaster maar onderweg kom ik veel verleidingen tegen. Zo was er de Tissot PRX :heart_eyes:, is weer vertrokken maar deze jongen is er nog niet:

Nu wordt het me wederom erg moeilijk gemaakt en ditmaal door Chr. Ward. Ik heb al jaren een zwak voor groene platen maar vaak zitten ze in lelijke kasten😀… of veel te dure kasten… nu komt Chr. Ward met deze geweldige nieuwe Sealander:

Wat een ding :heart_eyes: wat vinden jullie van deze? Teveel OP of voldoende eigen smoel? En kopen of doorsparen voor een Master ipv een Lander?

• Kopen die Sealander
  • Doorsparen voor de Seamaster

0 stemmers

6 likes

Omega Seamaster Professional 300m all day every day. Christopher Turd is gewoon een tijdelijke bevlieging. Grappig, maar mijns inziens niets bijzonders.

4 likes

zelfde antwoord als hierboven, maar dan alles nét andersom!

6 likes

Tang-varken vergelijking eigenlijk

Lekker die CW kopen.

Seamaster is wel een beetje lomp, uitgekauwd en achterhaald naar mijn beleving…

3 likes

De verstandige keuze? De Sealander.

Maar je zit op een horlogeforum, dus laat dat verstandige maar zitten en koop die Sealander en de Seamaster.

6 likes

:face_with_raised_eyebrow:

Christopher Ward speelt natuurlijk niet in dezelfde prijscategorie als Omega, maar ze maken wel erg mooi spul voor het geld. Ze bestaan ook al wel even, zeker geen ééndagsvlieg. Ik denk dat ze kwalitatief niet echt veel moeten onderdoen voor de generatie Seamaster die je daar laat zien, die toch wel een stuk minder afgewerkt is dan de huidige generatie. En de nieuwe Sealanders zien er erg goed uit, mocht ik niet recent wat horloges besteld hebben dan …

Uiteindelijk zijn het twee heel verschillende horloges. Als je echt een Seamaster wilt dan zul je er vroeg of laat toch voor gaan en is de Christopher Ward enkel een afleiding. Het kan ook een teken zijn dat je de Omega niet zo graag wilt als je denkt.

7 likes

Als je d’r echt eerlijk over bent. Een Tissot PRX heeft natuurlijk niets t.o.v een Omega.
Ik zit ook in dit bootje (naar Omega)

1 like

Mag ik u voorstellen: RLC. Spoort niet helemaal. Gewoon lachen en knikken.
giphy (1)

13 likes

Ik heb voor de Seamaster gestemd. Niet omwille van Chr. Ward als merk. Ze hebben uiteindelijk best mooie horloges voor een redelijke prijs. Als je met je portefeuille wil kiezen, moet je de Sealander maar nemen.

De reden dat ik Seamaster zeg, is eigenlijk dat je het zelf al zegt: je probeert er voor te sparen en je raakt gewoon onderweg afgeleid of verleid of wat dan ook. Als idioot die gezegend is met een (naar mijn aanvoelen) veel te volle horlogedoos, denk ik soms terug aan het begin en dan zat ik ook een beetje vast in jouw positie. Ik wist best wat ik wou, maar ik wou het niet betalen. Dat heeft me achteraf alleen maar geld gekost, want ik ben er van overtuigd dat als ik meteen voor de hoofdvogel was gegaan, ik geen andere vogel meer had willen kopen.

En nu ben ik dus verslaafd want ja, de hoofdvogel is wel gekomen maar die zat dan tussen een paar andere vogels die ook nog mijn aandacht vroegen en kregen. En er komen alleen maar vogels bij, zo blijkt. Dus koop de seamaster en hou het op 1 vogel: de hoofdvogel.

7 likes

Het gaat natuurlijk eigenlijk ook niet om de vergelijking tussen de twee horloges. Ik merk alleen dat ik te ongeduldig ben en dan tóch de PRX koop en nog een derde SKX en nu zie ik deze Sealander welke m.i. echt belachelijk mooi is… en ja…

Precies zoals @Blob het ook al zegt, vast blijven houden aan je doel en je niet teveel laten afleiden.

3 likes

Ik kies Omega in principe altijd boven Christopher Ward, maar waar ik vond dat ze een paar jaar geleden nog regelrechte fluthorlges maakten, is Christopher Ward de laatste tijd echt goed op weg en maken ze imo echt heel toffe horloges.

5 likes

Ik zou de Sealander kiezen want die vind ik veel mooier. Maar denk dat @Poderoso voor de Omega moet gaan. Je wil de Seamaster al heel lang en al het andere gaat voelen als ‘net niet’.

1 like

Interessante theorie, een die ik zelf ook had bedacht. Voor mij was die hoofdvogel een Black Bay 58. Die heb ik dan ook als eerste gekocht. Heeft niet mogen baten, hoor. Er zijn toch al bijvogels verschenen in het nest.

Die dude van Watchfinder & Co zei laatst in een video ‘if you have purchased a luxury watch in the past, you are likely to purchase one again’. Spijker op z’n kop, denk ik.

Ben het eens met de geluiden om niet te veel te laten afleiden van je doel, maar geloof er niks van dat TS dan alléén maar die Seamaster gaat kopen.

1 like

Dat kan de TS natuurlijk enkel zelf ondervinden, en misschien is het intussen daar sowieso al te laat voor :sweat_smile:

Wat mezelf betreft: het is een theorie. Ik kan dat ook niet staven want ja, ik heb een ander pad gevolgd. Even veel kans dat ik het bij het foute eind heb, al durf ik denken dat ik mezelf wel goed genoeg ken om enigszins te weten dat het had gekund. Mijn vogel was een Explorer. Beetje zoals de BB58 toch een mooie alleskunner, misschien net iets minder sportief maar goed. Intussen leeft hier ook een BB58 en ik merk toch veel overlap.

Nu ja, hij verkoopt dan ook horloges :grimacing:

1 like

Het is een leuke theorie, ben ik het helemaal mee eens hoor. Maar denk inderdaad dat het al te laat is :sweat_smile:.

Persoonlijk zou ik denk ik liever de CW willen dan zo’n oude Seamaster. Wil op niemands tenen staan, maar denk dat de CW mooier afgewerkt is. Een nieuwe Seamaster Aqua Terra met groene plaat, daarentegen, zou ik dan weer verkiezen boven de CW…

Maar goed, dat vind ik, ofwel, lekker boeiend :joy:

4 likes

Tja het is inderdaad geen Sternglas!

4 likes

Ik vind dat een horloge voldoening moet geven en er moeite voor moet worden gedaan. Ik denk dat je meer voldoening krijgt uit het doorsparen en uiteindelijk die gave Omega te kunnen kopen.
Ik vind niet per se dat er iets mis is met Ward, maar ik zou zelf kiezen voor de lange en lastigere weg en lekker doorsparen.

6 likes

Daarom heb ik twee jaar terug besloten om door te sparen voor een nieuwe Seamaster. Die oudere generaties zijn naar afwerking toe redelijk voorbijgestreefd en als het me aardig wat geld gaat kosten dan wil ik ook wel een bijbehorende afwerking hebben. Ik was in elk geval wat teleurgesteld toen ik een oudere Seamaster in de handen had, veel moderne microbrands doen het dan toch echt beter…

4 likes