@Orisfan Ja dit helpt dus niet…. Ha ha
Als je al lang een seamaster wilt is de keuze makkelijk toch?
Ik heb twee jaar naar een seamaster gekeken, en toen nog een Seiko gekocht als tussenweg, wat een ellende met een rammelband. Die dus weer met 50% verlies verkocht en de Seamaster gehaald. Sindsdien al meer dan tien jaar om de pols ding doet het altijd en draag hem overal, en ook nooit meer iets gekocht dus zeker de goedkoopste oplossing.
Het heeft geen zin de twee qua kwaliteit te vergelijken want dat maakt eigenlijk niks uit. Pragmatisch koop je een Casio, maar je wilt iets moois en speciaals (voor jezelf, dat anderen een Seamaster niet speciaal vinden doet er ook niet toe)
Waarom niet sparen voor:
Vind ik persoonlijk mooier dan de Seamaster èn heeft een groene plaat
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik vind de Sealander ook echt wel een mooi horloge.
Heb alleen wat last van het lengteverschil tussen de uren en minuten wijzer. Op de één of andere manier “voelt” dat wat uit balans.
Mijn mening durf ik je niet te geven. Twee redenen daarvoor:
- Meningen werken soms polariserend, grote kans dat die van mij dat zeker doet. Iemand zei eens over mij “als jij toe treed tot het corp diplomatique dan is wereldoorlog 3 niet ver weg”
- Belangrijker: ik ken je niet, weet niet hoe je in elkaar zit (horlogewise dan he) en weet ook niet hoe dik je portemonnee is en hoe hard die groeit.
Wat ik je wel kan vertellen zijn mijn ervaringen. Toen ik lang geleden op de middelbare school zat hadden al mijn vriendjes een poster van de Lamborgini Countach of van een sexbom boven hun bed hangen. Ik had een poster van de Tag Heuer Monaco. Heeft even geduurd voordat ik ‘em kon kopen maar het is er van gekomen. Was m’n eerste ‘echte’ horloge. En wat gebeurde er? Ik droeg het (bijna) nooit want ja stel dat er iets mee gebeurt. Daarna goedkope horloges gekocht en daar is wel eens iets mee gebeurt maar was te overzien. Nu meer ‘dure’ horloges en nu draag ik ze dagelijks – met als gevolg krasjes en zelfs eentje met een heuse deuk.
Moraal van dit verhaal: begin eenvoudig en heb geduld. Die Omega komt er echt wel een keer – tenminste als je hem nog steeds mooi vind tegen die tijd….
Mijn ervaring met een soortgelijke Omega (ander bouwjaar en kleur) is als volgt: draagt lekker, mooi maar er was één ding dat me steeds meer ging tegenstaan, niet alleen bij deze Omega maar bij alle horloges die zo’n klein datum venstertje hebben. Dacht steeds “dat uurwerk is te klein voor de kast, datum hoort aan de rand te staan”. Zoals je ziet een heel persoonlijk en pietluttig dingetje. Maar had wel tot gevolg dat de liefde bekoelde en dat de Omega er uit is gegaan.
Ga anders eens op de koffie bij iemand die zo’n Omega heeft, beter nog bij twee mensen. Dan ervaar je hoe het horloge is. Ik heb ook wel eens mensen over de vloer die een bepaald horloge willen ‘voelen’ (en lekker kunnen ouwehoeren over horloges). Helaas heb ik de Omega niet meer anders was je welkom (ben je trouwens altijd voor een ander merk).
Heb je hier wat aan? Misschien niet maar het is goed bedoeld!
Los van prijs, merk, voorkeur TS: als ik deze twee horloges naast elkaar zie, vind ik de CW veel mooier.
Hoe ze in het echt naast elkaar zijn weet ik niet.
Nee maar wel bedankt voor je reactie!
Heerlijk weer he?
Ben je dat nou nog nooit zat? Ik vind dat typische shitter antwoorden.
@Poderoso: Even op het product. Ik vind de SMP te druk. Op het lelijke af. Golfjes, skelet-wijzers, rode tip, bolletjes, streepjes, dubbele streepjes en een datum.
Vergeleken daarbij is de Chr Ward een oase van rust en, jawel, groen. Het enige wat me tegenstaat aan dat horloge is die satéprikker van een secondenwijzer. Maar als dat geen probleem voor jou is zou ik de Chr Ward prefereren.
Smaken kunnen natuurlijk verschillen, ik geloof dat @RLC wel van die drukte houdt, maar om Omega nou een shitter te noemen gaat me ook te ver, het zal best een prima horloge zijn.
Ah man, doe dat nou niet man. Ding heeft al een datum, nu zie ik ook al een freakin’ sateprikker.
Het is allebei mijn smaak niet maar die Seamaster vind ik een afzichtelijk ding. Dan de Ward maar.
Ja dat vorkje, dat is heel jammer. Ik vind de SMP ook niet perse mooi maar wel heel gaaf. Dat heb ik ook met een SKX, lelijke wijzers, plak indexen, te hoog, te korte lug to lug maar wel een heel gaaf horloge.
Ik zou doorsparen voor de Omega
Die Sealander vind ik eigenlijk meer weg hebben van de Railmaster dan de Seamaster
Nietes
Ik heb voor nu kopen gestemd maar ligt natuurlijk ook een beetje aan de rest van je collectie. Als dit je daily moet worden maar je hebt al 6 vergelijkbare horloges dan zou ik even doorsparen, als je een lege doos hebt dan de sealander voor nu kopen om toch wat om de pols te hebben.
en over de horloges zelf: ik vind deze versie van de seamaster minder mooi dan de cw. Heb zelf de smpc met een iets rustiger plaat en daardoor meer in balans in mijn ogen.
Ik denk dat gewoon in dit geval een relatief begrip is. Maar inderdaad, tussen honderdduuzend Omega’s en Rolex’en wint zo’n Arnold & Son met volle overtuiging de originaliteitsprijs.
Ging niet echt over een vergelijking tussen de horloges want dat is appels en peren. Maar als de Sealander ergens op lijkt is het de Vratislavia Conceptum:
Ik zeg Sealander… Vind ik gewoon mooier
Een remake van de Rolex Explorer II in een consequentere toepassing van ontwerptaal en met een kekke kleur.