Ik ben eigenlijk een leek mbt vintage, dus ik vraag om jullie hulp. Is dit een goed/echt exemplaar?
Alvast bedankt voor de hulp
Roy
Ik ben eigenlijk een leek mbt vintage, dus ik vraag om jullie hulp. Is dit een goed/echt exemplaar?
Alvast bedankt voor de hulp
Roy
Redial. En ongetwijfeld (veel) te hoge reserve. Ik zou nog even doorzoeken
Waarom redial?
Mijn reactie zou zijn: vind het horloge er prima uit zien. Als ik de plaat vergelijk met exemplaren op chrono24 of andere exemplaren met die ref zie ik op het blote oog weinig verschillen. Maar er is al redial geroepen dus ik zie wellicht wat over het hoofd.
De gesp is niet echt, maar dat staat er ook bij. Er staat ook bij dat het door een horlogemaker wordt bekeken, dus je kunt een foto vragen van hij het horloge het doet op de timegrapher.
Deze term is nieuw voor me, wat betekent dit?
En van de reserve hoe weet je dat? Ik leer graag nieuwe dingen
Das wel een goede tip in zn algemeenheid die ik ga onthouden van de timegrapher. Thanks!
Mijn duits is niet best maar volgens mij staat er originele gesp.
Denk ik ook. Swiss made is weg onder andere
Noem het ervaring
Er staat dat de band niet origineel is maar de gesp wel.
Of dat laatste klopt wil ik niet beoordelen
Ik denk een frankenwatch of iemand die het anders wil doen lijken. De 166002 is een Seamaster DeVille met unishell behuizing en rechte pootjes. Er is geen foto met daarop de binnenzijde achterdeksel waarop ref moet staan. Deze behuizing in van een Seamaster. Ik heb hier vraagtekens bij.
Bandje is niet van Omega, sluiting wel, maar of die origineel is?
Of de wijzerplaat opnieuw is opgemaakt? Ik denk het niet. Voor mij is het niet duidelijk of Swiss made wel of niet is afgedrukt. De foto’s zijn daarvoor niet goed genoeg.
Mijn advies: laten gaan
Super bedankt hiervoor. Ongelofelijk dat mensen toch nog zoveel geld ervoor bieden.
Dat maakt het moeilijk, je kan geld willen uitgeven maar ene vinden die je kan vertrouwen is moeilijk. Zeker als leek