Omega, wat vinden jullie

Gebeurd nog steeds als je niet uitkijkt

1 like

Voor de goede orde: wijzerplaat opnieuw opgemaakt kan je met deze foto’s mi niet vaststellen. De onderzijde van de wijzerplaat komt niet duidelijk genoeg in beeld om klip en klaar te stellen dat Swiss made ontbreekt. Alleen maar mijn twee centen…

2 likes

Klopt. Maar icm met sloppy print en de cirkel rondom de plaat die er niet hoort lijkt me toch dat ie opgepoetst is.

Relumen wel. Opmaken?

2 likes

Jazeker, als Omega een “slechte” wijzerplaat op een service horloge binnenkrijgt loop je de kans dat de hele wijzerplaat opnieuw wordt opgemaakt. Met de huidige trend van originaliteit zou dat wel eens af kunnen nemen.

1 like

Vreemd. Service dial ok. Opmaken…

Idd, door liefhebbers wordt ook zwaar ontraden je horloge voor service naar Omega op te sturen als je zwaar leunt op originaliteit. Er zijn echter gevallen dat je echt niet anders kan…

Onder deze hoek moet je het gewoon zien hoor

1 like

Dat kan ook komen doordat er een niet origineel glas in zit met een te brede spanring, zodat het swiss made daar achter verdwijnt. Vind de spanring ook vrij dicht bij de uiteinden van de markers zitten :thinking:

1 like

:point_up_2:t2: dat dus

1 like

Eens maar dan nog zie je iets

1 like

Nee, dat hoeft dus niet. Dat heb ik zelf proefondervindelijk vastgesteld. Ik heb op goed geluk een Omega gekocht waarbij iedereen her afraadde om het te kopen. Alles klopte behalve de swiss made. Toch de knoop doorgehakt en het bleek er gewoon te staan…

1 like

Uhh nee. 166.002 klopt wel. Dit is zeker geen Seamaster de Ville referentie. 166.020 is dat wel, misschien ben je daarmee in de war :slightly_smiling_face:

1 like

Ik snap dat de liefhebbers zwaar leunen op originaliteit.

Zelf heb ik ook een omega in onderhoud en juist omdat ik hem zo origineel mogelijk wil houden heb ik hem naar Heerlen gestuurd. Zodat het horloge met goede onderdelen wordt opgeknapt en dat het toch weer optisch verbeterd wordt en zijn functionaliteit weer terug krijgt.

Is het dan zo dat de liefhebber liever kijkt naar een oud horloge dat half vergaan is, dan dat ze kijken naar een vintage horloge dat in goede staat hersteld is?

Ik zie mezelf als liefhebber en ik hoop het horloge door te kunnen geven aan het volgende geslacht :slight_smile:

1 like

Zolang het met originele omega onderdelen gebeurd heb ik geen moeite.

Stevig polijsten of platen opnieuw schilderen… dat is onvergeeflijk voor mij.

3 likes

Ik snap je punt. Maar hoe sta je er tegenover als dit door een omega vakman is gedaan die dit ook echt kan?

1 like

Als ik de sluiting vergelijk met die van mn FOIS dan lijkt hij me origineel, hier ook met niet origineel ernaast:

2 likes

Ah zou kunnen, de extra 0 in de referentie van de omega database :thinking:

1 like

Dat moet altijd je eigen keus zijn idd. Als er echter ongevraagd zaken worden aangepakt is het een andere zaak.

2 likes

Maakt niet uit. Het horloge verliest zijn geschiedenis. Imperfecties horen bij het leven :slightly_smiling_face:

1 like

Eens. Voor mij is ook de jacht op een mooie vintage ook deel van de lol eraan.

2 likes