Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel I)

Dit draadje heeft foto’s nodig :slightly_smiling_face:

Gelijk maar even een update over mijn eerste ervaringen. Geinig ding. Draag ‘m bijna niet. Daarom is me pas na een week of twee opgevallen dat er een klein vlekje onder het glas zit, te zien als je inzoomt op de foto bij de G van Omega. Can’t unsee! :face_with_raised_eyebrow:

De chronograaf heeft ook iets raars. Na starten en weer stoppen, verspringt het wijzertje dat de uren aangeeft (rechtsboven) random een paar uur vooruit. Bij herstart gaat de wijzer weer terug naar de juiste positie. Bij reset gaat het ook goed.

Toch wel jammer. Ga het wel melden onder garantie.

Had eerst nog het idee om een tweede te kopen, maar wat moet ik eigenlijk met die plastic rommel? :laughing:

6 likes

ha Kojak, dat wijzertje dat de uren aangeeft geeft geen uren aan, maar tienden van seconden. Das dus geen bug, maar een feature :slight_smile: Klein vlekje onder het glas is vervelend idd. Wel toffe kleur zo die Pluto.

2 likes

Nou, klein?

Ik moest ook gelijk aan een liedje van Toon Hermans denken, waarin de volgende regels voorkomen:

(Vader gaat op stap)
Maar ineens gebeurt er wat
Vader ziet ineens een vlekkie
Op d’r blote schouderblad
Vader denkt: ‘Nou ja een vlekkie’
Jacky fluistert: “Geh nicht fort”
Maar hij krijgt een hekel aan dat nekkie
Net of het vlekkie groter wordt

:slight_smile: :face_with_monocle:

3 likes

Ok haha :rofl:

Misschien moet ik me ook iets meer verdiepen in de horloges die ik koop. Herkende het niet van m’n echte speedy. Wel een toffe feature!

Ben zeker blij met de pluto, nog een plaatje voor het sfeertje:

4 likes

Ik schat in ter grootte van een kwart vlo? Zolang de chrono wijzer op 12 staat, zie je het niet. Maar eenmaal gezien… :grimacing:

ander werkje, andere functionaliteit op de subdials, dus je verwarring is begrijpelijk. Mooi duo zo! En ja, sinds mijn moonswatch wil ik stiekem ook gewoon een echte… nog los van het feit dat ik de chrono dus vaak gebruik (voor het timen van espressoshots, lol). https://www.bobswatches.com/omega/speedmaster/instructions-on-how-to-use

2 likes

Dan betaal je 150 euro extra voor een Swatch met een Omega logo en dan zit er precies daar een vlek in/op, ai ai ai :sweat_smile:

Ook de ‘s’ van MoonSwatch lijkt gevlekt.

1 like

Haha inderdaad :grinning:

Die s van moonSwatch is een vetgedrukte hoofdletter, geen vlekje daar gelukkig

1 like

Amsterdam geen voorraad afgelopen middag.

1 like

Moet je absoluut mee terug gaan, valt onder garantie!
Even bellen met Rotterdam of Amsterdam, situatie uitleggen en als het goed is (zo ging het bij mij) zetten ze je op een lijst en wordt je gebeld als hetzelfde model binnen is.

Bij mijn Mission to the Moon had een heel klein zwart vlekje onder het glas bij de 5 en toen ik het eenmaal zag, bleef ik het zien!
Rotterdam gebeld en de situatie uitgelegd. Ik werd op een lijst gezet voor omruiling en mocht hem gewoon blijven dragen! een week later werd ik gebeld dat er een nieuwe binnen was.
Daar aangekomen kon ik hem zo omruilen voor een nieuwe Mission to the Moon die op me lag te wachten😁
Toen bleek dat ze het glaasje gingen polijsten en het horloge weer gingen doorverkopen heb ik het horloge met het kleine zwarte stipje onder het glas terug gekocht.

Vervolgens heb ik het model met het ‘vlekje’ buiten verkocht aan een scalper in een trainingspak voor 500 euro en wijs gemaakt door de prijzen op Marktplaats en Chono24 te laten zien dat de Mission to the Moon makkelijk voor 750 tot 1000 weg gingen! :rofl::muscle:t4:

8 likes

Ik zal eens bellen met Rdam.

Scalpertjes pesten sla ik voor het gemak even over :slightly_smiling_face:

Zijn ze alweer leverbaar?

Vandaag heb ik de band via de post mogen ontvangen.

Nogmaals dank @BBOP en @HanDavinci :fist_right:

2 likes

Prijzen op MP dalen al rap richting de 300…

2 likes

Maatje van mij was een paar weken geleden langs de winkel in Rotterdam gelopen. Uiteraard geen voorraad aanwezig, maar hij mocht, na wat aandringen, zijn telefoonnummer en voorkeur aan model achterlaten. Vanmorgen werd die gebeld dat zijn Saturn op hem lag te wachten.

5 likes

Op Vinted zie je steeds meer modellen rond de 400-450 euro. Wat onderhandelen en men duikt onder de 400.

Nog steeds te veel voor wat het is, dus ik wacht nog af dat de dalende trend doorzet. :innocent:

Zie net dat er eentje op Catawiki is geveild voor € 827 met veiling-en verzendkosten komt het horloge op meer dan €900! Hoe gek kun je zijn voor een horloge van € 250 in een ongelimiteerde oplage.

1 like

Erg bang zijn om naast het potje te piesen? :slight_smile:

daar lijkt het wel op of iemand die denkt een echte Omega aan te schaffen voor een prikkie.

Zo te zien waren de chinese Swatch iets te snel af!:joy:

10 likes