Maar dan vind je een Omega Speedmaster dus ook iel.
Die is hetzelfde formaat neem ik aan. Maar die ziet er wel wat groter uit toch volgens mij. Of hij draagt klein. Nu heb ik wel flinke knuisten en polsen, dat dan weer wel.
Yep
Met dezelfde L x B x H zou het geen verschil mogen zijn.
Dan is het dus in mijn optiek en op mijn pols een een klein pieterpeuter horloge.
En bij mij is het dan weer nét an te doen, bijna te groot. Maar ik heb 'm naast een heuse speedy gehouden en ze zijn echt even groot hoor.
Het begint er nu toch haast op te lijken dat er productie-problemen zijn. Vrijwel geen mens ter wereld kan deze horloges immers kopen.
De urgentie is bij mij al lang weg, maar vroeg me af hoe het er mee stond. Same old same old dus.
Op den duur… te laat……
Er zijn geregeld drops toch?
Toch wel apart om te zien hoe zoiets gaat.
In het begin is er een mega hype. Iedereen wil er één of meer. En er worden woekerprijzen gevraagd voor die dingen.
Nu is het bij de meesten naar de achtergrond gedreven. En de wil om er één aan te schaffen is geslonken tot 0.
De hype is voorbij. Het heeft allemaal te lang geduurd voordat “iedereen” er één kon kopen…
De meesten denken nu, voor die centen heb ik ook een echt leuk horloge ipv zo’n plastic speelgoed horloge
FTFY. Als je in de koopgoot of dat vee-pad in 020 werkt of in de buurt, en er enkele malen per dag langs kunt gaan; dan kun je wel eens geluk hebben met een Venus of een Sun. Net wat geen hond wil.
Nee, dit is geen normale manier van doen meer. Eerste paar weken wat hiccups, OK. Maar dit is treiteren, of onkunde.
Precies dit en ik kom daar vrijwel zelden.
Klopt niet helemaal voor vele. In ieder geval voor mij
Ik had dit horloge zonder hype waarschijnlijk nooit gekocht. Ik heb mij al langer voorgenomen om geen horloges met batterij wissel meer te kopen of solar of automaat maar geen batterij meer wisselen. De mars vind ik wel gaaf, maar had mijn 250 waarschijnlijk toch bij een ander horloge gelegd.
Door de hype ontstond er trek. Toch ondanks de melding dat deze niet gelimiteerd zou zijn was er de drang om er een aan te schaffen voor dat de productie stopt.
Nu ze moeilijk te krijgen zijn kom ik er achter dat de trek een opwelling was en ik mijn 250 euro inmiddels bij een ander horloge heb gelegd.
Aesopus heeft een punt, maar houdt denk ik geen rekening met moderne marketing strategieën
Als je de berichten hier leest, lijkt het erop dat Swatch de hype te lang heeft gerekt, waardoor de honger en emotie is omgeslagen in bezinning en ratio. Ik wil er nog steeds wel een maar ga er niet meer actief achteraan. Als ik er langskom, prima. Maar zo niet, dan maar volgende week. Of over een maand, ook prima. Het geld brandt me niet langer in de zak.
Maar goed, dat is bij ons horlogegekkies. Hoe de wereld rondom deze creaties er buiten dit forum uitziet is wellicht toch anders. Er staan nog steeds elke ochtend mensen in de rij in R’dam in de hoop er 1 te scoren. 90% zullen scalpers zijn maar blijkbaar is er nog genoeg vraag naar om er op deze manier geld aan te verdienen. Anders hadden ze er niet gestaan. De hype lijkt dus toch nog niet echt voorbij.
Hype of geen hype, ik wil er best 1, maar een aantal maanden of zelfs een jaartje wachten vind ik geen probleem. Geduld hebben en uitkijken met wat te kopen is een deugd en voor mij het leuke aan deze hobby.
Dat is heel wat anders dan je zei. Ze worden regelmatig gedropt in de winkels, alleen zijn de scalpers er dan eerder bij.
Maar is dit de schuld van Swatch of de schuld van de scalpers en kopers die zich laten scalpen?
Dat denk ik ook! Ik denk dat ze beter na een week online bestellingen met nalevering hadden kunnen doen in plaats van het op deze manier te doen.
Toen ik vorige week in Brussel was stond ik net naar de modellen in de vitrine te kijken toen er een groepje met een verkoper naar buiten kwam gewandeld. Iedereen kreeg een nummer. Net voor mij kwam er nog net een groep van 5 meisjes dus ik had uiteindelijk nummer 13 en 14. In de rij werd er meteen druk gebeld, er kwamen vrijwel onmiddelijk mensen op steps aan. Er waren een 35-tal nummers. Ik denk niet dat er 5 mensen het horloge zelf gaan dragen. Dan tel ik mezelf al dubbel.
Das alleen maar goed nieuws. Grootste gevaar is dat al die kopers die horloges werkelijk gaan dragen. Over een paar maand pik je die horloges van marktplaats voor 100 euro.
Staan we genoeg op Chrono 24 tussen de 399,00 en 10.000