Het is er ook in gekomen ooit. Ik heb vaker vintage frontladers gedaan, ook vooral van Omega. Ik weet inmiddels wel waar ik moet zoeken als het glas er eenmaal af is. Heb met Swatch geen ervaring - sterker, heb er nog nooit 1 gehad.
Kan ik hiermee ook piano spelen?
Yep Peter @PeterLC. Daarnaast kost zo’n los ETA quartz uurwerk ook € 50. Denk dat het alleen bij battetijtjes wisselen blijft via de hatch. Aan de rest moet je niet komen.
Dat is natuurlijk ook waar, ik heb jammer genoeg helemaal geen ervaring met horloge maken. Ik dacht zo dat ze de pushers er in klikken, als alles in elkaar zit, met de gedachte ze er nooit meer uit te halen. Evengoed is het misschien een leuk project voor iemand.
Zonde. Plaat is kleur was misschien toch iets leuker geweest.
Aha, dat wist ik niet. Wat betreft het niet proberen, gelijk heb je denk ik.
Wedden van niet
Klopt, bij de Speedmaster zitten ze geschroefd. Bij Japanners is het vaak een C-ringetje dat de boel op z’n plek houdt. Is een hele kunde om met die C-ringetjes te werken.
Welke is dit nu jurk ?
Mooi he dromenland …
Kijk, dankjewel, weer wat geleerd
Vast een inflammatoire mening maar… De Speedy’s die ik in het echt heb mogen bekijken vielen me altijd tegen omdat ik de wijzertjes zo plat/goedkoop vind. Nu dezelfde wijzers in een horloge van een fractie van de prijs zitten is dat ineens niet meer erg enfin, even wachten tot de hype voorbij is en dan komt er vast wel eentje deze kant op. Was al een tijdje op zoek naar een goede Swatch uit nostalgische overwegingen en nu is de keuze wel erg makkelijk geworden.
Hé wat ?
tja, de locals daar hebben wel vaker last van ‘gek in hun hoofd’ …
(en de non-locals betalen geen belasting. Dus ja, doe es lekker gek hahaha)
Weinig wristshots jongens.
Die van jurk vind ik wel cool.
Zeker met zo’n NATO bandje
De meesten staan op marktplaats
Vertel dat tegen de lui die het als statusobject gebruiken dan.
Maar dat zal bij mij niet anders zijn. Waarschijnlijk houdt die ETA het langer vol dan ik.
Die ben ik nog niet tegengekomen, alleen liefhebbers. Je ken tog nie patsen me un Omega (op z’n Utregs)
Op Watchuseek zijn ze genoeg te vinden. Die vent van Watchfinder verwees er ook al expliciet naar in zijn youtube filmpje/podcast/hoejehetookwilnoemen.
Edit: I rest my case.