Vertel!
Poooohhh wat een heerlijk horloge. Hoop dat ze snel online komen. Heb inmiddels wel besloten om ze niet alle 11 te kopen. Dat slaat nergens op als ik er maar 3 a 4 mooi vind. Liever een of twee Moonswatches en een Tudor erbij. Maar een ding weet ik wel. Die Moonswatches doen al een week lang mijn kop op hol laten slaan.
Jij vond het toch grote schande voor het high end merk omega?
Ja maar nu “iedereen” er een wil…
Zoals de wind waait
Ja in het begin wel maar ik begin de samenwerking steeds meer te begrijpen. Omega heeft iets totaal onverwachts gedaan. Het heeft ervoor gezorgd dat straks iedereen van het Speedmaster design kan genieten. De Moonswatches zijn niet gelimiteerd en komen voor iedereen beschikbaar. In een horloge markt waarbij de gewilde modellen steeds moeilijker te krijgen zijn en prijzen alleen maar elke maand nog hoger worden is dit wel een stap in de totaal andere richting. Dat vind ik ergens wel heel dapper. De ‘echte’ Omega Speedmasters gaan helemaal niks van de Moonswatches merken. Het zijn twee totaal verschillende entiteiten. Speedmaster eigenaren willen een Moonswatches en first time Moonswatches Speedmasters buyer’s kopen wellicht ook de real deal en gaan in de toekomst voor een ‘echte’ Omega Speedmaster. Denk dat dit hele project de populariteit van de Speedmaster alleen maar naar een nog grotere hoogte brengt.
Daarnaast wilde Omega iets terug doen voor Swatch. Een eerbetoon aan Swatch. Zonder Swatch en de Swatch group waren veel Zwitserse merken zoals Omega, Blancpain, Breguet etc er helemaal niet meer geweest nadat talloze Zwitserse horlogehuizen op de rand van de afgrond stonden tijdens de Quartz crisis in de jaren 70.
In het grotere plaatje is deze samenwerking tussen Omega en Swatch dus eigenlijk geniaal…
Ook geniaal qua timing even net voor Watches & Wonders en voordat Rolex weer allerlei nieuwe modellen aangekondigd die toch niet normaal te verkrijgen zijn…
Je hebt het filmpje ook nog gewoon gekeken
Dat hoefde niet, ik zag z’n kop, z’n vingertje, en de term RANT in de titel. Wist onmiddelijk genoeg.
Anyway, ik krijg binnenkort van Horus wat banden toegestuurd dus komen nog meer Moonswatch combo’s aan
Voor de eigenaren: waarvan is de bezel gemaakt? Is het een inlay, print in het ceramic of een sticker?
Lekker bezig pik! #Instalifestyle
Wel echt nice dat die rubberen Horus banden passen op de Moonswatches
Een moonswatch wil ik wel. Een speedy hoeft voor mij niet meer.
Vind ze overigens wel cool maar mis er geen. Zeker niet als ik een alternatief kan kopen voor een relatief appel en
Wat een intelligente jongen ben je toch
Het kan ook anders, dat bewijs ik hier maar weer even.
Nu snap ik die hoge prijzen! Zit dus, aan de kleur van het staafje te zien, gewoon cocaine in.
Mooi betoog. Als laatste aanvulling: er wordt natuurlijk goud geld verdiend. Wat denk je dat de marge is op een (met alle respect) plastic horloge met klitteband sluiting en quartz uurwerkje? Ik denk makkelijk iets van 220 euro. Dat wordt geld scheppen en dat komt alle merken in de groep ten goede.
Om diezelfde reden voorzie ik een uitbreiding van de productieperiode.
220 euro marge?
Ex BTW kost ie amper meer dan 200 euro. Dat zou >100% marge betekenen
Ja, je hebt gelijk. Maar je snapt het punt.
Als Mission to Mars ook zo afgeeft heb ik mijn ideale zomerhorloge gevonden, nooit meer een witte plek op een rode arm