Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel I)

Venus is voor mij toch wel een dames kleur. Mercurius en maan het dichtst bij het origineel maar een beetje het gevaar van “ik wil wel het origineel maar die kan ik niet betalen”.

Aarde vind ik erg mooi, rustgevende kleuren. Mars te knallend hoewel de wijzers apart zijn.
Jupiter te weinig contrast. Saturnus mooi maar ik zie een soort gezicht erin door de ringen.

Uranus voor een verpleegkundige, Neptunus mooi blauw en Pluto een geslaagde combinatie.

Moeilijk kiezen…

1 like

Ik wou eerst voor de neptunus gaan, maar ik denk dat het toch de Mercurius gaat worden en dan een contrasterend bandje erop zoals dit bv.

omega-speedmaster-on-red-watchbandit-suede-suede-by-rolopalooza-270x328
Foto (@Rolopalooza)

8 likes

Goed verwoord :+1: Dat mag ook wel eens gezegd worden. Ik ben het in deze geheel met je eens.

3 likes

Dit type releases brengt de ziel terug in de hobby. Gewoon een potje ouderwets plezier. Wil ook graag nog een derde toevoegen.

10 likes

Precies dit. De korte samenvatting van mijn oratie. Echt ongekend veel lol voor 250 euro in een wereld waarbij je daar tegenwoordig niet eens meer een SKX voor koopt. Dat waren ook nog eens leuke tijden. SKXen voor 180 euro nieuw. Seiko Turtle voor 250 euro en Sumo’s voor 300-350 euro. Om nog maar op te houden over de Sarb017 Alpinist die je ook al wel voor 300-350 euro had. Het probleem is dat al die horloges tegenwoordig ook al bij 400 euro beginnen en het merendeel al ver over de 500 gaat of zelfs richting de 1000 euro…
De Moonswatch maakt verzamelen weer leuk en voor iedereen.

7 likes

Kwarts! Daarom zijn ze zo duur! Of eigenlijk goedkoop als er kwarts in zit.

Waarschijnlijk bedoelen ze dat het een quartz is :rofl:

5 likes

120 euro, J-versie. Heb hem nog, zelf in 2017 geserviced. De K-versie was 70. Jawel, 70 euro nieuw. Praten we over rond 2010…

Poooohhh bizar. Wat lekker zeg. Voor 70 euro een SKX. Nu is de marktwaarde iets van 400 of meer zelfs…

1 like

Later nog voor 30 euro op het forum een ongedragen bracelet er bij gekocht, en zelf het hardlex glaasje ook eens vervangen voor een tientje. Is nu mijn kayak-horloge, krijgt binnenkort weer meer draagtijd. Doe elk jaar zelf een check-up. Is nodig hoor; mijn Airman had laatst ook condens. Bleek een gaar pakkinkje van de GMT-bezel lock-ring…

Maar we dwalen af. Ik wil nog steeds die Jupiter wel, gewoon omdat-ie gaaf is. :ok_hand:

Ik vind de pluto wel underrated. Daar hoor je geen hond over (pun intended).

6 likes

Bioceramic jasje = Plastic jasje

Vind het een leuke actie en voor de ‘heb’ misschien over een half jaar of een jaar er 1 of 2 en die zijn misschien ook tijdelijk, maar we moeten het ook niet moeier maken dan het is

En een mooie Speedmaster is er al vanaf zo’n 1800 euro 2dehands, de Moonwatch uitvoering begint boven de 3K

Ik heb er 3 gehad, de Moonwatch, de reduced in gd/st en heb nu nog de ‘Triple’ Date die ikzelf de mooiste vind van de Speedmasters en ook die is best betaalbaar met z’n prijs van 2,5 - 3K 2de hands

4 likes

“we” moeten helemaal niks. De mensen op het forum die een moonswatch hebben gekocht hebben (denk ik) ook de financien om een moonwatch aan te schaffen. Maar dat is niet het punt van dit horloge, om een vervanger te worden van de echte speedmasters. Je geeft het zelf al aan. Het is een leuke actie voor de heb. Niets meer en niets minder.

3 likes

17 likes

Mooi uitzicht😄

1 like

Het heeft wel wat gesneeuwd in de nacht, ook hier in Utrecht

7 likes

Dit

20 likes

Tevens het enige model dat ik persoonlijk niet mooi vindt. De andere modellen hebben, vanwege de kleurtjes, toch net en een ander vibe. De moon moonswatch ziet er niet uit.

2 likes

Dit soort bedragen kan ik ook best uitgeven, maar dat wil ik helemaal niet. Niet aan een speedmaster ieder geval. Ik vind deze uitgave veel leuker dan al die 100 miljoen miljard varianten waarvan 90% er exact hetzelfde uitziet.

2 likes

Gaat voor deze Speedmaster niet op😉

7 likes

Oh nee, deze ziet er totaaaaaaal anders uit /s

Kom op, alleen de registers en het logo zijn een plekje opgeschoven.

1 like