Oh daar is iedereen het over eens hoor
Ja als ik er een heb dan trek ik ook meteen de band eraf en dan gaat er een Horus rubberen band of Sailcloth band op. Het zijn echte banden sletten die Moonswatches.
Eerder 11 bedriegers.
Oef, wil die Pluto.
Hoe bevalt ie qua feel en afwerking?
Heel licht, draagt lekker, genot om naar te kijken. Bijna iedereen heeft een hekel aan het bandje, maar ik vind dat het comfortabel draagt. Tevens is het heerlijk om weer dat getik van een quartz te horen. Horloge is ook lekker zomers, cool kleurtje. Ik heb echt niks te klagen.
Zodra ze weer op voorraad zijn ga ik zoiezo nog een paar andere modellen halen, misschien wel alle 11.
Naast alle stalen horloges is zo iets ook fijn om te hebben. Jouw horloges gezien te hebben zal jij denk ik de moonswatches ook wel waarderen.
Alle reacties en berichten over dat het plastic troep is moet je lekker links laten liggen. Eenmaal om de pols is het echt genieten. Ik heb 4/5 bandjes incoming. Het zijn ook wel lekkere bandensletten.
Ik vind ze ontzettend gaaf. Zou voor de twee meest saaie versies gaan naar deze zouden perfect passen bij de zwart, grijs en groene rubberen banden en Sailcloth banden die ik nog heb liggen. Wou ze eigenlijk verkopen maar nu komen ze straks nog goed van pas.
Hoe voelen de chrono pushers en de kroon? Op een filmpje wat ik zag was de click echt lekker snappy.
De Mercury is mijn volgende haha. De moon heb ik ook gezien maar die ga ik skippen. Die ziet er uit als een speelgoed moonwatch een goedkoop nepperd. Je kan natuurlijk het argument geven dat ze allemaal dat zijn, maar de kekke kleurtjes geven toch net dat andere vibe.
De knoppen zijn zoals geadverteerd. Heel snappy en ‘klikbaar’. Fijne dingen.
Je doet het bandje ook nier goed. Je moet het bandje strak er tegen aan klitten. Nu hou je het laatste deel gestrekt, zo wordt het bandje niet flexibel.
En nog een vergelijking Omega x Swatch Moonswatch versus Omega Speedmaster Professional Moonwatch by Atelier de Griff
Kom nou, Ralph. Wees eens gedurfd, doe eens gek! Voor zulke bedragen kan je eindelijk een keertje wat anders proberen…
Welke wil jij graag Jeroen?
Ze zijn leuk hoor.
Ik wil er te veel. Sowieso Neptune, Uranus, Mercury en Jupiter. Maar hoe langer het duurt, hoe meer ik er wil, dus ik sluit een Mars (en als ik echt de kolder in de kop krijg, een Venus) ook niet uit.
Ik vind dit oprecht een van de allerleukste releases sinds het begin van mijn hobby een flink aantal jaren terug. Heb belachelijk veel horloges gehad uit veel verschillende segmenten, maar van zoiets out of the box en vrolijks als dit word ik serieus blij. Can’t help it.
Mijn derde favoriet is de Neptune. Die blauwe plaat is gruwelijk.
Die hoort op nummer 1! Gelijk een toffe toevoeging die echt anders is. Niet te vergelijken met wat je verder ook hebt. Ik stem voor!
Heerlijke uitdrukking haha held
Maar ik vind de Moonswatch ook echt een super toffe ontwikkeling. Zeker in de huidige tijdsgeest waarbij alle mooie, leuke, gewilde, populaire modellen met de dag alleen maar onbereikbaarder worden voor iedereen en waarbij de prijzen alleen maar nog hoger en mij belachelijker worden. Het kopen van een Rolex was 10 jaar geleden gewoon hetzelfde als elk ander horloge. Kosten je wel wat geld, maar niet perse vele malen de prijs van de concurrentie. Relatief normale prijzen en goed verkrijgbaar. Nu is het kopen van een nieuwe Rolex (voor de meeste mensen voor marktwaarde) voor dezelfde bedragen als een mooie tweedehands gezinsauto. En voor de prijzen waar nu bepaalde andere modellen tegenwoordig zoals de Patek Philippe Nautilus voor gaan, kon je een paar jaar geleden nog een normaal huis voor kopen. Omega laat met deze samenwerking zien dat het ook anders kan. Een ontzettend tof en iconisch design in budget Bioceramic jasje met een Quartz uurwerk voor slechts 250 euro. Met wel de prachtige kastvorm, dial en plexiglas met gegraveerd logo erin. Niet gelimiteerd en uiteindelijk (nadat de stof en chaos van de release gezakt zal zijn) voor iedereen die dat wil beschikbaar om te kopen. Hoe tof is dat. Niemand buiten sluiten, everybody gets to enjoy the fun.
Eerst dacht ik Omega wat heb je gedaan? Je eigen icoon opgeblazen en van z’n troon gestoten, maar niks is minder waar. First time buyers willen hem hebben en kopen wellicht over een paar jaar de echte Omega Speedmaster. En collectors in alle soorten en maten willen ook niks liever dan die Moonswatch aan hun collectie toevoegen. Oftewel Omega (en Swatch) well done. Mission accomplished!
Voor mij de Uranus of neptunes , leuk voor de zoner