Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel I)

Klopt en daarom zou het mooi zijn als met een slimme combinatie iets dergelijks bereikt had kunnen worden.

Om maar te zwijgen over de schuimparty’s.

1 like

Dat zeg ik dus, dat kan niet. (Oppervlakte)hardheid belemmert flexibiliteit.

1 like

Glibberig…

In 1972 (!!) heb ik bij Vroom & Dreesmann een “Eloga Flipper” horloge gekocht, destijds voor 55 gulden (25 Euro). Ik vermoed dat dit model vanaf de Olympische Spelen in 1968 of 1972 gelanceerd is, omdat op de achterkant naast een deel van een dolfijn ook de Olympische ringen waren afgebeeld.
Er waren diverse kleuren te koop en de kast was van een bepaalde soort kunststof (bioceramic??). In de doos zaten 4 of 5 verschillende bezels, zoals o.a.: duiken, tijden wereldsteden, polsslag e.d.

De versie die ik had was 200m (20 atm) waterdicht, althans volgens de opdruk op de wijzerplaat. Latere versies werden opeens op 50m (5 atm) gezet, terwijl ze verder identiek waren. Nog weer later nam Fortis het merk over en verscheen er begin jaren '80 een nieuwere versie van de Flipper, die een jaar of wat geleden opnieuw beschikbaar kwam.

Op het internet kom je nog steeds afgekloven exemplaren tegen waarvan de kunststof kast nog redelijk in orde is. Vrijwel altijd is het originele bandje verdwenen. Paar jaar geleden vond ik op een Zwitserse website een new-old-stock exemplaar, helemaal compleet voor 650 Zwtiserse Franken. Dat was mij duidelijk te duur voor een 50 jaar oud horloge.

Moraal van het verhaal: “bioceramic” is niets nieuws, want de Flipper uit 1972 had al zo’n kast. Zorg dat je het originele bandje, doos e.d. erbij houdt dat verhoogt de waarde tzt.

7 likes

Hoi @daffie :wave:

1 like

Er wordt hard naar gezocht, momenteel ook met microcoatings.

Lees bijv.:

image

4 likes

Dat is een oppervlaktebehandeling voor thermoharders. Ga je niet zien in spuitgegoten kasten.

@Daffie: https://youtu.be/FQlKpdVf2Z0

1 like

@Watch2Morrow zo te zien zit Daffie in t zwembad :scream:

1 like

Lullig pik.

2 likes

Nou het niveau is kennelijk naar een dusdanig melig niveau gezakt dat er niet meer normaal gereageerd wordt.

Ik heb niet alle berichten hier gelezen, maar in de koopgoot lagen alle modellen in de etalage. Zonder exhibition only bordjes :upside_down_face:
Geen idee of dit nieuwswaarde heeft. Voor mij in ieder geval niet :v:

3 likes

Plaatje dan maar!

20 likes

Keuzes, keuzes :joy:

‘Gesealed’?!

Hm eigenlijk is het dan gewoon duurbetaalde rotzooi!:expressionless:

2 likes

12 likes

Er hangt een bedrieger tussen.

4 likes

Ik vind ze best leuk maar die bandjes zijn toch niet om aan te zien?

5 likes