Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel I)

Gewoon lezen op een forum is natuurlijk verboden… Ik heb ook ooit iemand iets gevraagd over een rubberen bandje hoor :wink:

5 likes

Deze is volgens specs tot 30 meter (en dat hebben ze niet eens op de kast gezet)
Dit ding heeft een plekje verdiend tussen mijn duikers; ooit een keer op Schiphol aangeschaft omdat mijn echte duikhorloge een lege batterij bleek te hebben… diverse keren dieper dan 30 geweest (en niet subtiel ofzo)

7 likes

Als dat geen bewijs is, waterdruk op 30 meter in beweging is best een aanslag op een horloge.

Dit is wel een beetje de goeden die onder de kwaden lijden. :frowning_face:

4 likes

Is uiteraard niet verboden. Dit is gewoon een incentive om mensen mee te laten doen ipv alleen lurken. Als je meedoet mag je ook in offtopic. En zo hoog ligt die lat ook weer niet.

Goeden? Als je nooit iets zegt op dit forum ben je één van de goeden?

2 likes

Heel nice! Deze schreeuwt zomer en -ik geef geen fcuck- kom laten we bier gaan halen!

Top!!

1 like

Vreemde ietwat venijnige reactie op een vriendelijke stelling? Of lees ik je reactie verkeerd?

Ik vind het jammer dat mensen die gewoon hun (horloge)ding doen, last hebben van mensen met mindere prettige intenties.

Of dat dit nu de stillen achter in de klas zijn, of degene die elke gedachte het wereldwijde web op moet gooien, maakt dan niet uit.

Verder: volgens de overlevering duurt het tegenwoordig bij “normaal meedoen” ongeveer een jaar eer je TL-2 bent.

Er zijn genoeg mensen die simpelweg nog geen jaar “normaal meedoen”, dus TL-1 zijn en zodoende een deel van een goed bedoeld horlogegerelateerd onderdeel van het forum niet mee kunnen krijgen uit angst dat de mensen die simpelweg voor het geld zitten te F5en eerder voor de winkeldeur kunnen staan.

Ergo: de goeden lijden onder de kwaden.

4 likes

Ja. Ik doelde op die persoon die sinds 2018 lid was maar nog nooit een topic was begonnen. Die zou toch wel inmiddels TL-2 moeten kunnen zijn denk je niet?

Dat is niet waar, niet in mijn ervaring. Maar ja, wat is normaal meedoen? Heeft ook iedereen weer een ander beeld van.

2 likes

Ik mis nog een bruine :laughing: :joy:

:point_up_2:dat dus :wink:

Ben het hier helemaal mee eens, aangezien ik zelf in dit schuitje zit. Ik volg al jaren zijdelings de horlogemarkt, maar verder dan de aankoop van een Orient Mako XL jaren terug ben ik nooit gekomen. Ik denk dat er met mij veel meer zijn die door dit horloge gaan instappen en dit forum zullen ontdekken.

Voor mij was de Speedmaster Moonwatch al jaren mijn beoogde eerste grotere horloge-aankoop, dus toen ik van deze release hoorde was ik blij verrast dat ik al een aantal jaartjes eerder met een “Speedmaster light” kan gaan beginnen.

Beetje wrang dat de toegang tot de belangrijkste informatie om enige kans te maken op aankoop in de komende periode me nu ontzegd is, al begrijp ik de beweegredenen heel goed.

8 likes

Oh boy … :popcorn:

TL is toch niet meer dan het resultaat van je deelname op HF? Hoe actiever en meestal constructiever hoe meer waardering.

Van mij mag iedereen een stille lurker zijn of een verslaafde die er elke dag zijn mening of horloge deelt. Live and let live zou ik zeggen en houdt het vooral positief en constructief : )

2 likes

Ah, dat bedoelde je.
Ik snapte dat niet, want je citeert me en ik doelde juist op “de goeden en de kwaden” in de brede zin van het gezegde (in reactie op Wil). Maar ik zal er verder geen filosisch monoloog van maken. :smiley:

Mijn uitgangspunt lag lekker dicht bij huis, nl. mijzelf:
Ik ben gewoon een simpel lid dat vrolijk meedoet, maar nog niet zo lang en ik stamp er ook niet dagelijks een reeks foto’s uit van horloges die ik (nog) niet heb, of wil. Ik zou voor mijn eigen collectie graag een Pluto of Mercury willen bemachtigen en kan het waarderen dat informatie wordt gedeeld op een forum van liefhebbers.

Om antwoord op je vraag te geven:
Mijns inziens zou een persoon die hier plm 4 jaar rondhangt best TL-2 kunnen zijn, moeten daarentegen niet.
Immers, liefhebberij bestaat niet enkel uit actief meedoen aan een forum.

Betreft onderstaande:

Ik heb deze info ook slechts uit de mond van de Jur:

En als hij het zegt, geloof ik dat wel.

Watervast zakje óf wel achterlaten, gezien ze toch allemaal traceable zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hoezo?

Wanneer ze online komen zie je dat heus wel op de Swatch site.

1 like

Zie PM.

CheapestNATO ribbed bandje blijkt perfecte kleur match. Ik vind hem goed geslaagd! Mooi rood is niet lelijk; )

Volgens de verkopers bij Swatch Rotterdam (I know weer een losse quote) wordt de voorraad de komende vijf maanden wekelijks, op een willekeurig moment, aangevuld. Ook wordt het tzt (niet op korte termijn) mogelijk om online te bestellen. Er zou dus op den duur genoeg beschikbaar moeten zijn voor iedereen. Tegen normale prijzen.

3 likes

afbeelding

5 likes

Het gaat me met name om de winkelvoorraad, ik woon redelijk dichtbij een Swatch winkel.

Een online release met de huidige hoge vraag en resale prijzen gaat weinig oplossen, hoogstens zal de resale prijs wat verder zakken. Tenzij de online voorraad gigantisch hoog is wordt dat een groot drama met alle semi-professionele resale Discords, tools en bots die er op de markt zijn. In plaats van een paar honderd mensen in de rij voor 100-250 horloges concurreer je dan met een paar honderd duizend mensen en bots voor een voorraad die op dit moment zeer waarschijnlijk maar aan een fractie van vraag voldoet.

1 like

[quote=“GroteBozeWolvin, post:1427, topic:388440”]
Hoezo?

Wanneer ze online komen zie je dat heus wel op de Swatch site.

:point_up: