Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel I)

Oh boy … :popcorn:

TL is toch niet meer dan het resultaat van je deelname op HF? Hoe actiever en meestal constructiever hoe meer waardering.

Van mij mag iedereen een stille lurker zijn of een verslaafde die er elke dag zijn mening of horloge deelt. Live and let live zou ik zeggen en houdt het vooral positief en constructief : )

2 likes

Ah, dat bedoelde je.
Ik snapte dat niet, want je citeert me en ik doelde juist op “de goeden en de kwaden” in de brede zin van het gezegde (in reactie op Wil). Maar ik zal er verder geen filosisch monoloog van maken. :smiley:

Mijn uitgangspunt lag lekker dicht bij huis, nl. mijzelf:
Ik ben gewoon een simpel lid dat vrolijk meedoet, maar nog niet zo lang en ik stamp er ook niet dagelijks een reeks foto’s uit van horloges die ik (nog) niet heb, of wil. Ik zou voor mijn eigen collectie graag een Pluto of Mercury willen bemachtigen en kan het waarderen dat informatie wordt gedeeld op een forum van liefhebbers.

Om antwoord op je vraag te geven:
Mijns inziens zou een persoon die hier plm 4 jaar rondhangt best TL-2 kunnen zijn, moeten daarentegen niet.
Immers, liefhebberij bestaat niet enkel uit actief meedoen aan een forum.

Betreft onderstaande:

Ik heb deze info ook slechts uit de mond van de Jur:

En als hij het zegt, geloof ik dat wel.

Watervast zakje óf wel achterlaten, gezien ze toch allemaal traceable zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hoezo?

Wanneer ze online komen zie je dat heus wel op de Swatch site.

1 like

Zie PM.

CheapestNATO ribbed bandje blijkt perfecte kleur match. Ik vind hem goed geslaagd! Mooi rood is niet lelijk; )

Volgens de verkopers bij Swatch Rotterdam (I know weer een losse quote) wordt de voorraad de komende vijf maanden wekelijks, op een willekeurig moment, aangevuld. Ook wordt het tzt (niet op korte termijn) mogelijk om online te bestellen. Er zou dus op den duur genoeg beschikbaar moeten zijn voor iedereen. Tegen normale prijzen.

3 likes

afbeelding

5 likes

Het gaat me met name om de winkelvoorraad, ik woon redelijk dichtbij een Swatch winkel.

Een online release met de huidige hoge vraag en resale prijzen gaat weinig oplossen, hoogstens zal de resale prijs wat verder zakken. Tenzij de online voorraad gigantisch hoog is wordt dat een groot drama met alle semi-professionele resale Discords, tools en bots die er op de markt zijn. In plaats van een paar honderd mensen in de rij voor 100-250 horloges concurreer je dan met een paar honderd duizend mensen en bots voor een voorraad die op dit moment zeer waarschijnlijk maar aan een fractie van vraag voldoet.

1 like

[quote=“GroteBozeWolvin, post:1427, topic:388440”]
Hoezo?

Wanneer ze online komen zie je dat heus wel op de Swatch site.

:point_up:

waar je dan de tekst zult lezen dat er technische problemen zijn op dat moment :slight_smile:

Daarom altijd een duiker in je collectie…

Ik ben al jaren fervent sneaker collector en het aantal sneakerwinkels dat in staat is om een fatsoenlijke online release te verzorgen is op één, max twee handen te tellen - ondanks dat ze hier al jaren ervaring mee hebben. Het is vrij duur en moeilijk om bots te slim af te zijn en grote hoeveelheden aan piek traffic te managen zonder dat de site er uit klapt.

Mijn verwachting is dat Swatch, een bedrijf met nul komma nul ervaring als het om limited releases gaat (dat hebben we wel gezien met de manier waarop deze release in veel winkels ging) totaal niet in staat is om dit online op een goede manier te doen.

9 likes

Dat zou mij dan ook niet verbazen :joy:

1 like

Ik weet het wel zeker. De eerste dag dat de horloges in de winkels lagen lag de website er al regelmatig uit. Laat staan als ze straks online te koop zijn. Ik hoop dat ze een lesje hebben geleerd.

This gunmetal gray model, with a black VELCRO© strap, is (almost) authentic. All hands and tachymeter scale are white, as on the original Moonwatch.

All dials feature the OMEGA X SWATCH, Speedmaster and MoonSwatch – the newcomer – logos. Are common to all models with a passion for detail: the construction of the glass, the “hidden” S embedded in the center of the crystal, the fine and sophisticated circular pattern on the outer ring of the dial and the counters, the construction of the borders both crisp and smooth, the typical “dot over 90” detail on the tachymeter scale bezel and, of course, the unique feel of bioceramics. Super-LumiNova covers all the hour, minute and second hands, as well as the indexes to glow in the dark.

Characteristics
Omega x Swatch brand
Model BIOCERAMIC MOONSWATCH MISSION TO MOON
Reference. SO33M100
Reference. Kronos 9145_CMDE
General condition Mint condition - never worn
Size 42mm
Sapphire crystal
Brown Dial
Water resistance 30M
Quartz Movement
Chronograph Complication
Nato Strap / Fabric
Ardillon buckle
Ceramic Case
Thickness: 13.25mm
Photoluminescence: Yes / SuperLumiNova
Caseback: Solid
Water resistance: 3 ATM / 30 meters
2 years warranty

Tja, hij heeft er 13 en geeft aan ze voor € 250,00 per stuk te verkopen….

Als het te mooi lijkt om waar te zijn…… etc.

4 likes

Zoals veel zaken, hoef je zelf niet over de expertise te beschikken. Zoals je al zegt, hebben ze daar geen ervaring mee, waarom dan wel die expertise in huis houden decennialang? Deze kennis en kunde huur je uiteraard in. De vraag is eerder, willen ze er voldoende in investeren?

Binnen Swatch Group kunnen ze voldoende kennis en ervaring delen van hun andere merken.

1 like

Klopt, de winkels die het wel goed doen besteden een grote release vrijwel altijd uit - Shopify verzorgt dit bijv. vaak. Het probleem is inderdaad dat 9 van de 10 bedrijven er geen trek in hebben om de moeite en investering te doen terwijl het product toch wel uitverkoopt.

1 like