Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel II)

Houd het dan nooit op? :joy:

Daar is ‘is dan…

De MoonSwatch ’klokhuis’.

Geïnspireerd door bevers en een afgekloven appel…

:thinking:

8 likes
4 likes

Wss teveel blauwe kasten geproduceerd :crazy_face:

19 likes

Nog animo voor aanstaande Cold Moon release?
Alleen te koop van 4 december tot de laatste dag van de winter op 20 maart 2026, én enkel wanneer het ergens in Zwitserland sneeuwt (no joke).

Wat dan wel weer leuk is:
“Elk sneeuwvlokontwerp is met een laser op het oppervlak van een van de manen aangebracht en is uniek voor elk model, waardoor er, net als bij sneeuwvlokken in de natuur, geen twee uurwerken hetzelfde zijn”

16 likes

Op Diaboliq canvas.

6 likes

Het is best geinig. Even kijken hoe ik de feestdagen en Q1 2026 doorkom :wink:
Ik twijfel… Maar wat wel leuk is dat elk model uniek is.

Zelfs ik ben geïnteresseerd, een witte is wel een gaaf. :+1: Helaas moet je vast weer langs een winkel dus dat is weer een ding gelijk :sweat_smile:.

Wel leuk , zelfs de sneeuw op de helmpjes is leuk gedaan…

1 like

Maar wat kleur en plastic om voor deze grijze winterige #speedytuesday.

8 likes

Hoppa! Ik mag ook meedoen — zojuist via het forum aangeschaft.

Een mooie tussenstap richting een echte Speedmaster (al zal die nog even op zich laten wachten).

Direct op een Wolbrook-bandje gezet, leuk ding zo!

10 likes

Gisteren een poging gedaan om een MISSION TO EARTHPHASE - MOONSHINE GOLD: SO33W701L te scoren. Het sneeuwde in Zwitserland dus normaal waren ze “on sale”.

Ik had geluk … ze hadden er nog. Toen ik vroeg naar een 1965, was deze ook nog beschikbaar.
Dus ikke een gelukkig persoon. Leuk kerstcadeau aan mezelf. :slight_smile:

Hier een kleine greep uit mijn Speedmaster collectie.

Van links naar rechts.
OMEGA x Swatch Speedmaster MoonSwatch ref S033M102-112 (MISSION TO THE MOONSHINE DOLD)
OMEGA Speedmaster ref 145.022 (the daddy :stuck_out_tongue: )
OMEGA x Swatch Speedmaster MoonSwatch ref S033M106 (1965)
OMEGA x Swatch Speedmaster MoonSwatch ref S033W700 (MISSION TO THE MOONPHASE - FULL MOON)

ps. de MISSION TO EARTHPHASE - MOONSHINE GOLD: SO33W701L staat niet op de foto.

9 likes

Nice, hoe bevalt de nieuwe Earthphase?

Heb hiervoor 2 verschillende moonswatches gehad en toch weer verkocht. De Earthphase vind ik qua design heel tof, dus kriebelt weer om er eentje te halen.

Daar verbleekt de rest ook wel bij…

Ik ben een Speedmaster-fanaat… De liefde begon met mijn allereerste god-tier horloge: de 145.022, met datum slechts zes dagen van mijn geboortedatum verwijderd (once in a lifetime find). Sindsdien heeft de Speedmaster me écht nooit meer losgelaten. Precies daarom staan die MoonSwatches bij mij in de kast: niet om te dragen, maar omdat ze simpelweg een verdiende plek in mijn collectie hebben.

Het grappige is dat ik eigenlijk geen enkele MoonSwatch uit de reguliere lijn heb… behalve de ’65. Maar eerlijk, telt die überhaupt als “gewoon”? Voor mij hoort hij eerder in een eigen, bijna mythische categorie door zijn historische link.

En dan nu de nieuwe Earthphase… wat een schoonheid. En het unieke deze keer is dat elk uurwerk een andere sneeuwvlok-afbeelding. Een subtiel kosmisch detail dat elk exemplaar persoonlijk en uniek maakt.

Naast mijn Snoopy (MISSION TO THE MOONPHASE – FULL MOON) had ik ook nog een fake MoonSwatch van UT Design. Gekocht in China. Ik ben absoluut geen fan van fakes of replica’s, maar deze was een uitzondering die ik móést hebben. Ik vond die zo cool… Al kan hij nu wel de vuilbak in, want de nieuwe Earthphase heeft nu ook de Snoopy-comic op de dial en dan is het origineel natuurlijk onverslaanbaar.

2 likes

Thanks! De MoonSwatches zijn voor mij gewoon heerlijke hebbedingen zo van die voor “erbij”-items die je collectie nét dat beetje extra kleur geven.

Op de ’65 na zijn ze trouwens allemaal gelimiteerde edities (beiden december trouwens 2023 & 2025), met stiekem de hoop dat ze op termijn wat in waarde stijgen. Al moet ik zeggen: Swatch is het wel stevig aan het uitmelken tegenwoordig. Er lijken intussen meer speciale edities te bestaan dan reguliere modellen.

En ja… op mijn short-term wishlist staat natuurlijk een Omega Speedmaster Snoopy. Maar goed, dat is weer een verhaal voor een ander topic. :wink:

2 likes

Vandaag deze weer eens een keer aan.

3 likes

Vandaag deze aan, ze blijven leuk.

I spy with my little eye :face_with_monocle: “S”

10 likes

Was in Amsterdam en het sneeuwde in Zwitserland :face_with_peeking_eye:

22 likes