Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel I)

Dat gaat niet gebeuren :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik had voor mezelf 350 bedacht als max, maar als we dit met zijn allen kunnen afspreken zou ik dat toejuichen.

2 likes

Dat is natuurlijk niet waar. Swatch heeft in het verleden zeker wel limited versies uitgebracht. Alleen was dat veelal niet in het digitale tijdperk en zeker niet van de huidige omvang.
Daarentegen is de MoonSwatch geen limited, dus gaat de gehele vergelijking mank.

Integendeel, lijkt mij.
Immers, als er meer en op verschillende verkooppunten verkrijgbaar is

wat het horloge weer minder interessant zal maken voor de resellers. Dat zal in mijn verwachting de verkrijgbaarheid weer verder ten goede komen.

Wel is natuurlijk de vraag hoe Swatch de commercie zal uitspelen. Als zij de verkrijgbaarheid beperkt zullen houden de komende periode en niet direct aan de huidige vraag zal voldoen, zal dit nog wel wat resellers aantrekken.
Dan zet ik weer mijn vraagtekens bij in hoeverre ze dit trucje door kunnen blijven zetten. Ik zie hier op HF al mensen die afhaken door de huidige ogenschijnlijke onmogelijke mogelijkheid om er één in de winkel te kunnen kopen.
Mijn advies aan Swatch: zorg dat je voor het einde van de maand een constante voorraad aan de winkels levert, ook al is dat alleen maar aan de geselecteerde winkels.

Helemaal eens! Dat is slechts één van de eventuele uitingen. Maar het wel actief meedoen brengt dan weer privileges met zich mee. Dat is dan wel een keuze.

En dat sluit dan weer aan bij de quote van Jur, die ook over kunnen spreekt…

1 like

Ik probeerde de edit knop al te vinden toen ik mijn post teruglas, maar dat is geloof ik niet mogelijk :stuck_out_tongue:… Wat ik bedoelde is een release waarvan de vraag het aanbod ver overstijgt, ik weet dat de MoonSwatch geen limited edition is.

Ben benieuwd hoe lang het duurt alvorens Swatch, al dan niet kunstmatig, de schuif verder open zal/kan zetten en vraag en aanbod beter matcht. Het helpt in ieder geval niet dat ik m’n zinnen gezet heb op een Mercury, wat geloof ik de populairste uitvoering is :sweat_smile:

1 like

Wel, laat ons even een simpele rekenoefening maken. Ze zeggen zelf dat ze 5 maanden gaan blijven leveren aan de shops. Als ze dit doen aan huidig ritme, ongeveer 2-300 stuks per shop per week, dan gaan ze over 5 maanden (20 weken) ongeveer 6000 stuks zijn. Over de 11 refs wil zeggen een 550 per ref per shop. Dat is eigenlijk niet zo heel veel.

1 like

Dit streeft het doel toch ver voorbij? De helft van de lol van de hobby is toch af en toe een horloge kopen en flipperen?

Beetje jammer dat je daar een jaar op moet wachten.

1 like

Tja, het blijft koffiedik kijken.

Verschilt per persoon, denk ik?

Alles wat ik koop gaat op of wordt gestolen. Mijn auto’s en motoren gingen uiteindelijk naar de schroot (1 motor gestolen), mijn fietsframes heb ik allemaal ophangen in de werkplaats (2 gestolen), mijn brommers liggen in onderdelen opgeslagen.

Ik heb elk horloge wat ik ooit heb gekocht en gekregen op 2 na nog. Die twee zijn verloren gegaan bij opruimen/verhuizen, denk ik.

Maar ik kan me ook prima voorstellen dat het voor een ander wel zo werkt.

Het enige wat ik echt mis van wat ik weet van de TL-2 functies is de edit knop op mijn eigen posts. :laughing:

2 likes

Het is binnen een beperkte tijd wel mogelijk, met een potloodje als knop bij het bericht…maar ik kan mij heugen dat ook dat is voorbehouden aan een bepaald TL-status.

Ookal.

Kijk ik heb geen recht van spreken, want ik was TL3. Los daarvan: een jaar is behoorlijk overdreven. Lijkt me een gevalletje streng zijn om streng te kunnen zijn.

Je wil vermijden dat mensen het forum joinen om horloges (met name Rolex) te slijten of mensen op te lichten. Ik heb bijvoorbeeld een liefhebbershorloge gekocht waar ik geen klik mee heb. Waar kan ik dat ruilen of weer verkopen? Op marktplaats? Bij de Duitse collega’s?

Maar goed. Het zal er wel van komen.

1 like

Wat een lol dat TL-1. Net alsof ik in een lesautootje moet rondrijden hier, benieuwd wanneer ik examen mag doen :joy:

3 likes

Welke?

1 like

Oh, slechts een eenvoudige (legale) Seikomod. Ik had aanvankelijk grote ambities om er wat aan te knutselen maar hoe gaan die dingen…ik zie het weer anders ondertussen.

Ik bedoel maar: modden is een nich. Het is geen Rolex of Moonswatch. Geen marktplaatser die weet waarover het gaat, dus blijft hij voorlopig in de stickers in de lade.

Lekker zo door blijven gaan, hier en daar reageren; foto’s worden over het algemeen ook goed gewaardeerd. Meng je in zo nu en dan in een gesprek (er lopen er genoeg), wat likes uitdelen en voor je het weet, ben je TL2. Niet teveel aandacht aan geven en niet elke dag naar kijken, anders lijkt de tijd nooit voorbij te gaan…

2 likes

Euh nee, dat duurt een jaartje ongeveer. 🫢

Jij verdient wel de badge ‘rasoptimist’. :+1:

Dank je! Die had ik nog niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ach, dat jaartje vliegt voorbij. Kijk maar naar de afgelopen twee jaren. Er zijn er hier zat die dezelfde periode op een horloge zitten te wachten.

1 like

Er zal ongetwijfeld in het verleden wat gebeurt zijn met nieuwe leden waardoor er strengere regels zijn geïmplementeerd maar ik vind het ook jammer dat er zoveel verschil zit tussen trust level 1 en de rest.

Naast dat ik het ook jammer vind dat ik een horloge waar ik wat minder mee heb hier niet door kan verkopen valt het me vooral op dat er soms en door sommigen nogal neerbuigend wordt gedaan richting een level 1.
Dat zorgt er dan weer voor dat ik me minder thuis voel waardoor ik minder post minder like etc. Kortom dat is een vicieuze cirkel.

Nu kan je dan zeggen; “ dan heb je Péch gehad en blijf je lekker weg” maar dat streeft het doel van een forum volgens mij voorbij.

Ik besef me dat ik als nieuwkomer niet de huisregels bepaal maar ik denk dat er best wel wat level 1s zijn die ter goeder trouw zijn en actiever mee willen doen maar hierom dat dus niet doen.

4 likes

Altijd wel grappig te zien dat de personen die klagen dat het TL 2 verdienen zo lang duurt zelf nog maar amper lid zijn en erg weinig topics gestart hebben. Hoe actiever je bent des te eerder je een stapje verder gaat. Je hebt het zelf allemaal in de hand.

4 likes

Ik klaag niet en je mist mijn punt.

1 like

Dit moet toch over de MoonSwatch gaan? Kunnen jullie deze discussie niet even voeren in offtopic? :wink: Whoops

2 likes