Omega x Swatch

Aan de mensen die wel zo gelukkig waren om er 1 te bemachtigen:

Welk materiaal is het glas ?

Zit te hopen op Acryl/Hessalite

Plastiek. En het krast als je ernaar kijkt :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Dat David Hasselhoff een snitch is. Ik vond hem altijd wel betrouwbaar overkomen in Knight Rider :man_shrugging:

Waar baseer je dit op eigenlijk?

3 likes

Dit is wel wat ik had begrepen. Er zit ook een S in het midden van het glas gegraveerd. Bij de Omega Speedmaster is dit het Omega logo. Gaaf detail.

1 like

“Bioceramic is a blend of ceramic and a plastic made of castor bean oil (considered more environmentally sustainable than other plastics).”

“The International Castor Oil Association FAQ document states that castor beans contain an allergenic compound called CB1A. This chemical is described as being virtually nontoxic, but has the capacity to affect people with hypersensitivity.”

Overgevoeligheid voor wonderboomolie waarschijnlijk :thinking:

Maar deze Swatch moet je toch meer zien als een gimmick? Niet als een volwaardig horloge?

Volledig plastic case en glas met een heel goedkoop ETA Quartz uurwerk je.

Volgens mij betaal je echt voor de novelty en de fun factor niet om jarenlang te dragen.

Als je al ziet dat ze afgeven en het plastic heel gevoelig is voor krassen…

Ik wil er wel een paar voor de fun maar zou ze niet dragen to be honest :grimacing:

Ik zag dat de uitlijning ook geheel op Omega niveau gedaan was.

1 like

Wat is er fun aan een horloge dat je niet draagt? Het is toch gewoon een gebruiksvoorwerp.

3 likes

Ik stond een keer naast hem in een bus op LAX. Kleine onsympathieke opdonder. Wel een aantrekkelijke vriendin (of vrouw) destijds. Ik vermoed echter dat hij zich gewoon niet op z’n gemak voelde tussen al dat gepeupel. Maar goed, dat maakt hem nog geen snitch :joy:

1 like

Je betaalt voor drie dingen:

De naam Omega met het logo
De naam Speedmaster(als een microbrand de naam Speedmaster zou gebruiken krijgen ze een claim aan de broek)
De naam Swatch

De kast van het horloge is natuurlijk gewoon gebakken lucht van een kwaliteit waarmee kinderspeelgoed in elkaar wordt geflanst. Het uurwerk is een uurwerk die Swatch al jaren ergens in achterafkantoortjes had liggen waar ze niets meer mee doen. Kortom: productiekosten zullen misschien bij elkaar 50 euro zijn.

Maarrrrr, er staat Omega op de wijzerplaat. De ultieme marketingstunt om er miljoenen te verkopen

50?!

Gast. 15 misschien. Je hebt het over Swatch, geen kleine microbrand.

4 likes

Inderdaad, Brussel, Grote Markt, kleine 100m verderop ligt de Swatch Store

Ik hou wel van gebakken lucht.

Ff een witte nato scoren denk ik.

22 likes

in NYC afgelopen weekend

1 like

En toch wil ik er 1 neef. Jij niet?

1 like

Dat is Carnaby Street in London.

2 likes

Zeker! Ik wil de rode.

3 likes

Precies.

En dan denkt deze gast op Insta nog écht dat er Quality Control is… deze rollen gewoon van de lopende band lijkt me.

4 likes

Mission to Mars? Gvd je hebt smaak. Ik ook.

1 like

De gustibus et coloribus… maar hey, goed dat je er een te pakken hebt gekregen. Mensen verklaren mij evengoed gek met m’n 1950s USSR schroot.

3 likes