Seiko heeft een prijsrange van een paartientjes tot vele duizenden euros.
Dan kan Omega dat toch ook doen?
Toch snap ik de frustratie wel een beetje. Heb zelf meegemaakt dat ik gecomplimenteerd werd met een Seiko horloge van 1000 euro. Toen men het merk zag werd er een beetje minachtend gereageerd met “o het is een Seiko”. Men associeert dit merk vaak met goedkope klokjes.
Dit inderdaad. Bandje voor de Omega is net zo duur als dit hele horloge.
Dat zegt meer over die personen dan over dat horloge
Nu ik meerdere keren heb mogen lezen dat dit geen gelimiteerde drop is, zal ik het later proberen ipv de zaterdag. Dat ik er één of twee wil, of wellicht uiteindelijk allemaal, staat verder buiten kijf en kan niet wachten tot ik zo’n irritante tikker om mijn pols heb !
Dat zegt vooral veel over de persoon die het compliment uitdeelt denk ik.
Lekker toch. Zorgeloos dragen waar je ook bent, zonder dat je toch een beetje moet opletten dat je niet in je nek gemept wordt. Zou willen dat mensen dit idee ook bij rolex hadden
Deze zomer liggen ze in Roermond, bij de outlet.
Let maar op.
Nee hoor, op zijn vroegst in de zomer van 2023.
Blijf me toch verbazen over het enthousiasme van sommige mensen hier (trek die schoen maar aan) die eerder hun neus ophaalden voor een Swatch en het als plastic fantastic te kakken zette.
Anyway, veel plezier morgen allen in Rotterdam of Amsterdam ben benieuwd naar de foto’s en hoe snel het druk gaat worden in het blauwe gedeelte.
De prachtige sistem 51 heeft mijnsienziens minstens net zoveel enthousiasme verdiend, maarja geen piemel logo / Omega branding dus niet HF waardig
Zou er graag 1 scoren maar de getoonde hebzucht hier heeft me op dit moment voldoende afkeer doen generen dat ik hem lekker aan mij voorbij laat gaan.
Ik heb al een Swatch namelijk
Mooi zeg, zo een plastic quartz shitter met een omega logo erop.
Mok ok è
Heb nog steeds liefde voor Swatch. Daar is de ellende voor mij mee begonnen.
Van plastic quartz shitters naar fanboy number one. Waarom nemen mensen jou niet meer serieus? Ik begrijp hier niks van, man.
Vooraan op de hypetrain Ralph! Tjoek tjoek!
precies dat !
Scroll eens omhoog en kijk eens naar de hautaine opmerkingen over hoe Omega zich wel niet verlaagd om met Swatch in zee te gaan en de prijs minimaal duizenden euros moet zijn om geen afbreuk te doen aan het imago van Omega.
Man man man …
Goed moment voor Ralp om zijn Moonwatch in te ruilen op een Daytona als vierde pilaar
Ik denk er nog steeds zo over. Mijn gevoelens tav de Moonswatch modellen is ambivalent. Aan de ene kant een onbegrijpelijke en achterlijke move van Omega. How to blow up an icon. En nu is het Speedmaster ontwerp voor Jan en alle man beschikbaar.
Maar aan de andere kant wil ik ze allemaal hebben en lijkt het mij een waanzinnig leuke side collectie.
Omega hoopt met de Moonswatch een bepaald publiek warm te stomen voor later in hun leven een echte Omega Speedmaster.
De gedachte achter deze samenwerking snap ik wel. In de jaren 70 kwam een groot deel van de Zwitserse horlogehuizen in grote problemen door de influx van Quartz horloges uit met name Japan (Seiko). De Quartz techniek was goedkoper en meer accuraat dan de Zwitserse mechanische horloges. Veel grote namen in horloge land zijn ten onder gegaan. Zo ook bijna bekende merken als Omega, Blancpain, Breguet, etc. Swatch had door de jaren heen onwijs veel succes met hun goedkope Quartz horloges en heeft veel van deze merken opgekocht en de Swatch group opgericht en heeft daarmee veel Zwitserse horlogehuizen van de afgrond gered. Omega wilde dmv deze collaboration ook Swatch eren evenals het mooie ontwerp van de Speedmaster…
Och, vind dit juist het mooiste aan Ralph. Lekker impulsief je eerste gedachten blairen, daarna 180° draaien en hoppa, lekker meespringen op het treintje.
Houd het forum leuk. Prikkelt de geest en imo hilarisch.
Ik wil zo’n koffer
Konden ze al iets laten zien uit de doos, of wachten tot zaterdag??