Omega - yes, hij is echt!

Goedemiddag,

Ik wilde vragen of deze nieuwe aanwinst wel echt een Omega is.
Alvast bedankt voor de medewerking.



3 likes

Ik zie zo niets geks, je zou het achterdekseltje er even voorzichtig af kunnen (laten) wippen om naar het referentienr. te kijken dat aan de binnenkant staat en tevens kun je dan aan de hand van het serienr. en cal.nr. op het uurwerkje zien of alles klopt met het refnr. en dan weet je meteen ook hou oud hij ongeveer is.

edit:
En wat Ruud hieronder zegt vwb. de kroon.

Haha en ik denk begin '60 :wink:

Heb je een foto van de binnenkant?

Als het idd een omega is heeft ie flink geleefd.

Kroon is vervangen. De plaat is wellicht opnieuw beschilderd. De minutenmarkers lijken niet helemaal goed te staan. Maar dat kan optisch bedrog zijn.

Zal ergens begin 50s zijn.

Hartelijk dank voor de snelle service. Ik ga kijken of de achterkant open kan (laten ) maken. :bowing_man:t5::vulcan_salute:t4:

Lijkt mij een echte en niet opnieuw opgemaakt. Glaasje heeft te lijden gehad, zie ook een barst op 16:00?
Horlogemes moet de truuk doen en wat @Frans53 zegt: jaren 60. Is een de ville kast

1 like

Hmm. Dat kan ook wel hoor. Maar dan verwacht ik zelf net een wat excentrieker design.

Ben niet de grootste omega kenner.

1 like

Kastvorm is te modern voor de 50’s. Font is wel meer jaren 50… …denk ook, echter, niet opnieuw opgemaakt.

3 likes

Dunno. Er zijn volgens mij wel vergelijkbare cases gemaakt rond 1950-1955. Maar begin tot mid 60s kan ook zeker wel.

Dat kan ik niet goed beoordelen met deze fotos.
Ik vind de plaat op mn telefoon, op deze foto’s niet heel strak. Maar zoals ik zei, lastig beoordelen. Sluit zeker niet uit dat ie klopt

Allen bedankt voor de tips. Ik heb op het Noordeinde hier in Den Haag ernaar (met een loep) laten kijken en het is inderdaad een echte. :smiley:
Alleen nog steeds het eeuwige probleem van de servicebeurt voor € 750,- om het echt goed te laten doen. :zipper_mouth_face: :thinking:

:clown_face:

Zou PeterLC lief aankijken.

En anders hier eens informeren bij een horlogemaker in de buurt

2 likes

Wie weet wat voor model omega dit is? - Vragen over echtheid, type, etc - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges
Deze is het. Het was effe zoeken maar toch gevonden. Allen nogmaals hartelijk dank. Peter had ik ook al gevraagd voor een ander horloge maar hij heeft het retedruk. :shushing_face: :confused:

1 like

Ik denk het niet…kijk nog maar eens goed :wink:

Er komt weer wat ademruimte, maar toch nog wel 2 full-service voor ik aan deze kan beginnen. En nog wat ***klusjes (bracelet-ellende, o.a.) die ik niet aan had moeten nemen. :sweat_smile: :grin:

De getoonde Omega is in elk geval een handwinder, vrijwel zeker een caliber 260 of sterk gerelateerd; de opvolger van de 30T2. Niks mis mee.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat individuele Omega-Certified horlogemakers ook voor dit redelijk eenvoudige uurwerkje de volle 750 zouden durven vragen…

4 likes

Voor zover ik het heb begrepen wordt dat voorgeschreven door Omega en ook steekproefsgewijs gecontroleerd door mystery cliënts.
Als je met de prijs gaat rommelen en je wordt betrapt raak je je service dealer schap kwijt en dus krijg je geen onderdelen meer geleverd…

1 like

Damn. Moet je haast niet willen eigenlijk. Het merk prijst zich echt uit de markt zo. Van alle full-service die ik hier doe is 80% vintage Omega. En da’s niet omdat ik er om vraag he… …is meestal ook geen straf hoor!

Eigenaresse van deze was het niet eens met mijn vraag-serviceprijs. Ze wilde per se 75 meer betalen…



15 likes

Nou ja, voor zover ik het heb begrepen wilde men een paar jaar geleden richting Rolex gaan vwb. onderhoud en reparatie kosten. Dit omdat men mi. dacht dat mensen het merk Omega hopelijk op hetzelfde niveau zouden gaan zien…
Zelf bracht ik mijn oude Omega’s ook altijd naar een Omega reparatie adres, heb nog wel bonnetjes denk ik van normale service bedragen tot ik plotseling geconfronteerd werd met buitenaardse service bedragen, toen was de lol er gauw vanaf voor mij…

edit:
Overigens respect hoor voor wat je doet, vraag me alleen af hoe je aan originele onderdelen kan komen mocht je die nodig hebben…

2 likes

Zelden nodig, gelukkig. Opwindveren van Generale Ressorts zijn allemaal nog leverbaar. Een tiretteveer wil nog wel eens gebroken zijn. Is tot nu toe altijd NOS te vinden op de Baai. Meer onderdelen heb je niet vaak nodig. Kroontubes vervang ik nog wel eens, is gewoon Made in Italy messing in de juiste maat, koud kunstje. Kronen en glazen is al een heel stuk lastiger en duurder… …5 jaar terug kon ik gewoon nog Omega-plexi’s bestellen voor plm. 50 euro. Is nu geheel onmogelijk tenzij op de Baai, voor 100 euro plus.

Als de Baai het af laat weten, heb ik zelf nog een paar adresjes. Is wel betalen dan. In overleg met opdrachtgever gaat dat altijd goed.

3 likes

Ah oké, super hoor!
Voor vintage onderdelen moest ik zelf meestal een speurtocht doen en dat heeft wel eens een jaar geduurd voor een hamer automaatje, dat vond ik ook wel weer het leuke van deze hobby :smiley:
Zelf heb ik er nog maar 2 over van een hele rits die ik af en toe nog draag en niet meer weg doe… :wink:

2 likes

Ik niet, maar mijn vriendin bij een tweedehands winkel. :innocent:

€ 4,- Ik kon het ook niet geloven. :exploding_head:

6 likes