OMG - krasje op mijn saffier of coating. Wat te doen?

Wat ongelofelijk balen. Ik zie een minuscuul haarlijntje op het saffier van mijn Pelagos. Is dit op de AR- coating of zit het in het saffier? Wat te doen? Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt terwijl ik toch al meer horloges met saffier in de collectie heb of heb gehad. Dank voor de tips. :smile:

Pelagos heeft volgens mij geen buitencoating…dus een kras vrees ik :confused:

Ga er eens met je nagel over en dan voel je als ie in je glas zit of in de AR coating.

Ingeval van één van beiden, take a deep breath and live with it.

Het is een horloge, bedoelt om te dragen! :smiley:

4 likes

Als het echt alleen de coating is (weet niiet of Pelagos tweezijdig AR-coating heeft) kun je de coating laten verwijderen. Is het echt een kras in/op het saffierglas dan ben ik bang dat je een nieuw glas moet laten plaatsen. Succes ermee!

Eric

17 likes

Mooi! De eerste kras is binnen! Ff stevig balen, en dan kun je 'm tenminste gewoon gaan gebruiken.

1 like

Thx. Maar dat doe ik al :wink:

1 like

Op een hele mooie dresswatch zou ik het irritant vinden maar gelijk een glaasje vervangen voor 1 haarlijntje zou ik niet doen.

Ik zie het zo… Een paar krassen op het glas is te verhelpen, zou ik veel minder om geven dan een flinke tik op de rand van de bezel of kast.

Groeten,

Noel.

Zelf baal ik v krassen op t glas. Veel sterkte.

Beter op het glas dan de kast zelf. Als je niet mee kan leven, dan kan je natuurlijk altijd laten vervangen. Zelf kan ik er eigenlijk ook niet tegen. Maar ja, een horloge is een gebruiksvoorwerp en krassen horen daar nu eenmaal bij.

Een kras in saffierglas kun je er uitpoetsen met diamantpasta, hierover zijn topics geplaatst op o.a. rolexforums.com en WUS http://forums.watchuseek.com/f2/photos-managed-remove-scratches-sapphire-crystal-using-diamond-paste-1018724.html. Kijk er wel mee uit, soms resulteert het in een ‘matglas-effect’ wanneer je niet de juiste grofheid gebruikt. Succes!

1 like

Ik heb een keer een paar minimale krasjes uit een saffierglas gepolijst met diamant pasta (te koop op eBay).
Het is een kwestie van veel geduld en netjes werken maar het valt zeker te doen.
Als de krassen je dusdanig storen dat je het glas wil laten vervangen is het zeker de moeite waard om het eerst te proberen te polijsten.

Kras op het saffierglas: niks aan te doen. Sterkte.

Volgens mij zeggen twee mensen boven je, ondersteund door eigen ervaring en ervaringen van anderen dat het wel kan. Dat een gekrast saffierglas altijd als verloren moet worden beschouwd is zo’n typische internetwijsheid die door iedereen herhaald blijft worden. :wink:

1 like

Zonde zeg! Zaterdag heb ik er in ieder geval niets op gezien op deze schitterende klok. Was er ook misschien wat te donker voor.
Blij dat het daarvoor al was anders had ik mogelijk de schuld ervan gekregen…:wink:

Dat zou heel leuk zijn. Ik ook heb een krasje op een Glycine dat ik wil zeer graag herstellen…ik zal een kijkje nemen aan the WUS tutorial en een proef maken :open_mouth:

Rustig werken met de goede pasta en het komt goed als de kras niet te diep is. Succes :+1:

1 like

:confused:…tis geen Seiko van E100…:laughing:

1 like

Werkt dat ook voor krassen op de ar coating vh saffierglas? Of kun je dan beter iets minder zwaar geschut gebruiken?

Zoals hiervoor al gezegd, probeer ermee te leven.

Als ik mijn auto poets (en ook daarin ben ik een beetje maniakaal) daarna een paar meter achteruit gaan staan om te keuren ipv je aan ieder tikje te ergeren.

Tenslotte is het een gebruiksvoorwerp.
Wel is ieder krasje op mijn horloges ook door mij aangebracht, dat verzacht de pijn.

gr.
Kris

1 like