“Ik had me onlangs een horloge besteld, gekozen uit een cataloog… (oeps)
Dit na zeer lang en zorgvuldig verschillende merken en modellen te vergelijken!”
Ik zou toch niet graag zo’n moeilijke klant bedienen
“Ik had me onlangs een horloge besteld, gekozen uit een cataloog… (oeps)
Dit na zeer lang en zorgvuldig verschillende merken en modellen te vergelijken!”
Ik zou toch niet graag zo’n moeilijke klant bedienen
Enkel als er wat mis is aan uurwerk…
Hij heeft 'm besteld, maar koopt (betaald) in de winkel dus geen koop op afstand. Is een winkelverkoop (winkeliers zijn ook niet gek).
Maar had je van tevoren iets afgesproken over het eventueel nee zeggen als het horloge je (in de winkel) niet beviel?
Je krijgt geen pistool op je hoofd, dus nee is geen dilemma.
Tjaaa… vond ik ook wel. (Ik kreeg het voorschot zoizo niet terug dus…)
Voorschot?
Hoe is de aankoop tot stand gekomen dan?
Ja, idd. Ze was wel volledig gedekt door de voorwaarden…
Ja maar de fout ligt dus niet bij hun omdat zij de juiste nr hebben doorgeven (en ik ook)… festina heeft dit model gewoon aangetast.
GIn NL geldt dit bij verkoop in een winkel.
In een winkel geldt geen bedenktijd. U levert het product en uw klant neemt het tegen de afgesproken prijs in ontvangst. Als winkelier kunt u andere voorwaarden hebben. U kunt ervoor kiezen een tegoedbon te geven of geld terug te geven.
Ruilen
U bent niet verplicht om producten te ruilen. Ruilen is een service die u aan de klant verleent. Als u deze service verleent, zet u duidelijk op het aankoopbewijs:
de voorwaarden voor ruilen;
of u geld teruggeeft;
binnen welke termijn de klant kan ruilen.
Kortom, draag het horloge met plezier en een volgende keer betere afspraken met de winkelier maken.
Het horloge is exact hetzelfde als in de brochure. Andere belichting wellicht.
Horloges lijken wel op elkaar en je had kennelijk al een voorschot betaald.
Dan ligt de situatie anders. Dan ben je op zijn minst je voorschot kwijt.
Heb je wellicht betere foto’s van het horloge en het horloge welke je eigenlijk had willen kopen? Naast elkaar.
Edit: zie de verschillen al. Is toch gewoon prima?.
Ze zijn niet exact hetzelfde. De tekstkleur van Festina en de cijfers op de wijzerplaat zijn bij de TS zwart en in de catalogus wit. Klein verschil, maar toch…
Haha, scherp!
Ze zijn weldegelijk gedekt door hun voorwaarden… ik zou een link kunnen zetten maar denk dat dit hier niet mag in zulke zaken…
Idd Belgiche wetgeving
Doet er niet toe, lekker dragen dat ding en terug naar de orde van de dag. Tijd voor belangrijkere zaken…
Voorschot op een Festina van 165 euri… ? mensen … ben ik de enige die hier weer wat ruik of… ???
Is Hans / Hassan / Het perlonmeisje weer bezig???
jezelf prijs-kwaliteit noemen is ook wel een binnenkomer…
Idd jaa… weet ik nu ook al (na het lezen v.d. voorwaarden die idd haniger zijn bij online verkoop) wel een mooi voorbeeld #mediamarkt + Ik ben al lang klant in deze winkel en al veel gekocht… nooit problemen eerder (nooit eerder iets besteld ook)
Dat was het eerste wat ik dacht bij het lezen van dit topic…