Onbedacht. Hoe krijg ik die eraf ?

Ik wou eens mijn BFK band met dikke pins op mijn Citizen plaatsen. Lukte vlot, maar de band komt tegen de kast. Dus moet er weer af

Had ik niet moeten proberen. Want nu krijg ik er die niet af …

Geen drilled holes, en geen uitsparing in de band.

Tips ?

Oeh. Dat wordt endlinks doorzagen.

2 likes

3 likes

Ik vrees inderdaad dat er iets kapot moet.

platte schroevendraaier tussen de kast en endlink en als een soort hevel de pin proberen te breken.
Aangezien je dikke pins gebruikt heb kan dat best wat kracht kosten dus dat je ergens een kras of schade maakt is aanwezig.

1 like

De goedkoopste oplossing met minste schade is de band er gewoon aan laten…

2 likes

Is gewoon laten zitten een optie?

Au.

1 like

Kan je nog tussen de kast en de bandaanzet met iets duns, zoals een breekmesje of een voelmaat? En zodanig zetten en prielen dat je niet te veel schade kan maken… Succes!

1 like

Lugholes boren

4 likes

Omdat je geen grip op de pushpins kunt krijgen zul je moeten proberen om ze te breken. Zet een zo dun mogelijke schroevendraaier tussen endlink en lug en sla met een hamertje de pushpin door, of verbuig hem zodanig dat je de band kunt verwijderen. Succes!

2 likes

Dat zeg ik :smile:
Maar dan niet tussen de lug en band maar kast en band (een kast bijschuren is minder erg dan een lug aan de randen moeten bijschuren)

1 like

Nee komt tegen de kast aan

Breekmes lukt nog net. Maar gezien je weinig kan bewegen …

Je hebt aan de rand van de rechte endlink en de ronde kast nog een kleine ruimte.
Zet daar iets van metaal tussen en probeer dan de pushpin te breken. (wel aan de bodemzijde)

Moet je wel precies weten waar ze zitten

Wel lullig als je net een mm te hoog of laag zit :smile:

2 likes

Iets met warmte ?

Misschien lukt het met een kolomboormachine. Horloge in een goede caseholder. En dan op de plaats waar je cutouts zou willen hebben boren. Wel ruim bij de lugs vandaan blijven natuurlijk. Als de endlinks inderdaad klem zitten tegen de behuizing moet het lukken om de endlink ook voldoende gefixeerd te krijgen om nauwkeurig te boren. Vervolgens ook de pushpin “aanboren”, in ieder geval tot hij zwak genoeg is om te breken. Laag toerental, hoge kwaliteit scherpe (nieuwe) boor.
Na verwijderen eventueel de boorgaatjes in de endlugs naar de zijkant door te trekken (dremel of frees), als je de band nog eens wilt monteren en demonteren mbv een springbartool, maar dit vereist wel handigheid om dat netjes te doen.

2 likes

Dit zou ook mijn aanpak zijn geweest.
Wel een vervelend klusje inderdaad! :frowning: