Onbedacht. Hoe krijg ik die eraf ?

Een kundige en welwillende tandarts met liefst een horloge tik, kan met zijn boortjes een sleufje voor je maken om bij de uiteinden van de pushpins te komen.

3 likes

Dat zou wel tof zijn, dat je dat geluid een keer met een glimlach aanhoort.

2 likes

Ipv van flosdraad diamantdraad gebruiken, kun je vast wel ergens online bestellen ( Aliexpress ? )

'K was er alā€¦

maar nog niet als lasser

[quote=ā€œCandide, post:60, topic:98560ā€]
een kap en een sigaar.
[/quote]

pijp dus

lastig hoorā€¦

zou je niet een stevige draad ertussen kunnen doen en dan het verende deel van de springbar aangrijpen om het net voldoende te kunnen bewegen richting de endlink?

Koop een figuurzaagje hier:

Met een set fijne metaalzaagjes ( zo dun als een scheermes).
https://www.cousinsuk.com/product/af-swiss-gold-shark-saw-blades

En gewoon de top van de pushpin doorzagen. Als je dan goed trekt aan de band komt die er zo uit.

Hier stond iets wat niet hielp :grin:

1 like

'k lees hier veel voorstellen om de zaag erin te zettenā€¦ maar dan ga je hoe dan ook je kast en/of je band beschadigenā€¦ in elk geval meer beschadigen dan nodig isā€¦

Volgens mij is de beste optie : een goede horlogemaker (Kalle Slaap, Jan Ubels, Hub Hanneman, Hugo Jƶris, net aan welke kant van het land je zit )ā€¦

Mocht je het toch zelf willen doen ,
Tip 1 : Veel succes :slight_smile:
Tip 2: ook al eerder geopperd hier, gaatje frezen in de Endlink, zodat je bij de pushpin kan komen

Inderdaad, die opmerking van ā€œGa naar een tandartsā€ vond ik wel een goede optieā€¦

Dit was het eerste wat bij mij opkwamā€¦ maarjaā€¦ naast tandartsen zijn er natuurlijk niet veel mensen die een dergelijk apparaat hebbenā€¦ 'k heb em welā€¦ ooit gekregen van een tandarts die em niet meer gebruikte., op de dag dat de beugel van mijn toenmalige vriendinnetje eruit gingā€¦ dat zoende meteen heel andersā€¦ :blush::yum:, maar dat terzijdeā€¦

een Proxxon of Dremel kan ook werken, maar het belangrijkste is dat je de boel wel goed vast zetā€¦ dus horloge in een kasthouder, en den band op Ć©Ć©n of anderhalve manier goed strak zetten, zodat ie niet beweegt tijdens het frezen van een keepjeā€¦

Hamers en dergelijke zou ik zo veel en zo ver mogelijk uit de buurt houdenā€¦

6 likes

hahaha ik ging bijna met Albert Heijn tasje en al van de trap af

2 likes

Prachtig AK :joy: Ik moest ook even lekker hardop schateren (gelukkig languit op de bank)

nu al weekend?

1 like

Yup :thumbsup:

ambtenaar neem ik aan?

1 like

:slight_smile: nope.

Dat is een airrotor, lucht aangedreven , dus die moet op toeren gehouden worden, nog beter zijn de elektromotor aangedreven boren, de zgn. Hoekstukken, die hebben meer torque ( koppel ) bij lage toeren.

zaag erin te zettenā€¦ maar dan ga je hoe dan ook je kast en/of je band beschadigenā€¦

Waarom?
Hij zegt dat hij er een breekmes tussen krijgt. Dan kan je toch gewoon de kop van de pushpin doorzagen of genoeg inzagen om te breken zonder bracelet of kast te toucheren?

Al met een dun draadje geprobeerd? Kan een optie zijn.

Pushpins zijn van RVS, en daā€™s taaie meukā€¦ een zaagje, zelfs al is ie zo dun als een breekmesje, heeft voor de vrijloop tanden die naar buiten staanā€¦ de zijkant van een zaagsnede is nooit gladā€¦

Zagen zou echt ā€œthe last resourceā€ zijn in my bookā€¦ de enige zaag die ik er in zou durven zetten is een geĆ«tst modelbouw zaagje, zonder zetting van de tandenā€¦ maar een zaag is vrij grof getand om een pushpin door te zagenā€¦

Ik hoor het al, Arie kan het beste even op de minibrommer stappen voor een weekendje Belgische bieren! :wink:

2 likes