Onbegrip om mij heen en geen horloge kennis

Selecteren en dan komt er een kopje citeren te staan.

2 likes

En dan nog…als de technische kant je niet interesseert En het puur om het uiterlijk gaat, zou ik verder ook geen moeite doen .
Mij interesseert het uurwerk zelf me echt totaaaaal niet :rofl:
Dat heb ik ook met auto’s …28 kleppen 8 cilinder ingespoten turbo 1.8 blablabla. I really dont care.
Altijd lekkere auto’s gehad hoor, maarreuh. …
Zit ie lekker ? Mooi. Da’s genoeg toch.

6 likes

Wauw bedankt :+1:t3:

1 like

deze eens proberen?

5 likes

Mag graag naar die filmpjes kijken dat het uurwerk gedemonteerd word en de interesse is er ook wel maar niet tot in uiterste detail… in grote lijnen vind ik het toch wel interessant :+1:

1 like

Niet echt, 99 % weet niet wat je om hebt en dat laat ik graag zo. :joy:
Als jij ze niet “wijzer” maakt, kraait er geen haan naar. :wink:

2 likes

Ik heb in mijn directe omgeving niet of nauwelijks medestanders, maar wel aantal vrienden en collega’s die het wel leuk en interessant vinden, en ook nog wel de prijs kennen en begrijpen. Vertel het zelf nooit behalve als men het vraagt.

Maar gewoon lekker je eigen gang gaan, ongeacht prijs, merk etc!

2 likes

Aldoende leert men :wink: in het begin ben je er natuurlijk trots op en dan floept er wel eens wat uit :wink:

2 likes

Ga ik doen bedankt :slight_smile:

Heel logisch en begrijpelijk wat mij betreft. :wink:
Overigens het gevoel voor idioot te worden uitgemaakt herken ik wel, maar dan niet horloge gerelateerd. :joy:

3 likes

Over Omega kun je ontzettend veel info vinden op Fratello Watches onder Speedy Tuesday:
https://www.fratellowatches.com/category/speedy-tuesday/

Als je Chrome gebruikt kan je Engelstalige pagina’s automatisch laten vertalen naar (wat krom) Nederlands (rechts klikken --> vertaal).

1 like

Is ook een idee idd bedankt. Ik gebruikte ook wel Google translatie maar erg omslachtig.

Hier heb ik nooit zo bij stil gestaan maar inderdaad: als je moeite hebt met de Engelse taal is het aantal bruikbare horlogebronnen ineens een stuk beperkter.

Hier veel lezen lijkt me een deel van de oplossing. Daarnaast heeft @AmsterdamVintageWatches een (gelijknamig) Youtube kanaal waar je een hoop van kan opsteken.

Veel plezier!

4 likes

Je kunt de hele site vertalen, de links vertaalt google dan mee.

Bijvoorbeeld, deze site over de geschiedenis van de Seamaster

Plak de link in google translate, en klik op de blauwe link in het ´vertaalde venster´. Dus hier links plakken
https://translate.google.com/?hl=nl#en/nl/https%3A%2F%2Fwww.truefacet.com%2Fguide%2Fhistory-omega-seamaster%2F

Dan krijg je uiteindelijk
https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=nl&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.truefacet.com%2Fguide%2Fhistory-omega-seamaster%2F&edit-text=&act=url

1 like

Joh niks geks aan je koopt hem omdat je hem mooi vind, dat is reden genoeg om hem te kopen, mensen zonder deze tik snappen dat gewoon niet en de prijs ja dat snappen ze ook niet, veel mensen vinden alles maar duur maar wat doet het er toe? Als je dood gaat kan je je geld ook niet meemaken dus doe wat je wil doen!

Voor de geen een paar weken geleden een buurman mijn pam in handen gegeven ik zeg wat vind je er van en wat zou je er voor betalen, hij had hem laten liggen als hij 200 euro zou kosten, nou beter kom ik ze dan tegen voor die prijs :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dit is typies Nederland. Doe maar normaal en zeker niet te duur. In Amerika krijg je complimenten voor je smaak, hier ben je de patser. Lekker laten gaan, geen aandacht aan schenken.

4 likes

Zoals gezegd moet je je niets aantrekken van mensen die je uitgavepatroon aan de kaak stellen. Ik neem aan dat je gewoon je huur of hypotheek betaalt etc. en niet in een jute zak rondloopt, of je eventuele kinderen alleen brood met pindakaas voert. Indien de klagers zelf andere luxe bezittingen hebben kun je ze daar fijntjes op wijzen, als je niet glimlachend wilt zwijgen, wat eigenlijk het meest classy is.

Sommige mensen hebben een schilderij. Kun je ook van zeggen dat een foto goedkoper is. Sommigen gaan op vakantie naar de Malediven. In 2018. Wat heb je daar nou aan, het is hier ook al maanden zonnig. Of ze hebben een hobby. Helemaal prima maar een fotouitrusting, platenverzameling, survivalgear, duikuitrusting, exotische huisdieren, klassieke auto etc., zijn ook allemaal zaken waar je geld tegenaan kunt smijten. Paardrijden. Wat heb je er aan. Een Kia Picanto is sneller. Van de afschrijving in het eerste jaar van een nieuwe Passat kun je ook een leuk horloge kopen. De afschrijving is verdampt geld, het horloge heb je na een jaar nog.

Het ligt er aan wat de relatie is met degene waar ik mee in gesprek ben, maar als je er op ingaat zou ik dat zelf met maar één zin doen en daarna het ondwerp veranderen. Alleen met vrienden waar je mee kunt ‘bomen’ is het anders.

10 likes

Dacht laatst een collega met horlogesmaak te hebben gevonden. Had opgemerkt dat ie een mooie skx031 om de pols had. Bleek er niet veel om te geven: “Oudje, loopt niet op tijd, heb hem meer als versiering.” zo jammer.

1 like

Jaa super heb het hele stuk al mooi kunnen lezen toppie :+1:t3::+1:t3:

1 like

Goed zo :grinning:
De truuk voor jou is, als je zoekt met google, te zoeken met engelse woorden, dan heb je veel meer informatie tot je beschikking. (En dan dus de links weer op dezelfde manier in de vertaler gooien).

1 like