Onbegrip om mij heen en geen horloge kennis

Mooi stukje tekst.

Alles goed op de rit hoor :wink: hypotheek word betaald kinderen zijn er niet. Roken is niet aan de orde. Allebei full time job dus achā€¦

Maar kan wel vaak merken dat mensen oordelen.

Woning gekocht en helemaal verbouwd, motor in de garage, auto op de opritā€¦ en dan hoor ik ze al denkenā€¦ allemaal afgunst maar ze hebben geen idee hoe of wat. En dan als klap op de vuurpijl ook nog een horloge gekocht hoe kan dat toch allemaal de jeugd van tegenwoordig weet niet meer wat sparen is zeggen ze dan he :wink:

1 like

https://allesoverhorloges.nl/begrippen/

Misschien heb je hier iets aan, als basiskennis, geheel in het Nederlands.

2 likes

Goeie! Ik reken even uit, sinds ik gestopt ben heb ik 81760 sigaretten is 4088 pakjes bespaard. Ik mag een Patek, Daytona of gouden DayDate. Of zo! Gaat helaas niet lukken, toch iets verkeerd gedaanā€¦

TS, je kunt in ieder geval hƩƩl snel begrip van rokers krijgen :smile:

1 like

Hallo, ik zal me even voorstellen, ik ben Arne, 43 jaar en stiekum al een tijdje aan het gluren. Ben gek van horloges en liefhebbers.
Ik herken deze reacties wel. Mijn vader verzameld al heel lang antieke uurwerken, van klokken en wekkers tot polshorloges. Ik heb het altijd wel leuk gevonden maar opeens gebeurde er iets, ik werd verliefd op polshorloges. Heb toen een aantal aankopen gedaan waar ik spijt van heb. (Zelfs marktplaats geeft me gelijk) maar het zaadje is wel geplant. Ik heb nu sinds een maand een seamaster uit 2001 en ben er heel blij mee. Kijk er naar terwijl ik weet wat de tijd is. Mensen om me heen kijken me dan meewarig aan en zeggen: wat kan dieā€¦is ie smartā€¦Pff. Maar dat maakt me niet echt uit. Ik heb een verlanglijst en daar staan op:
Speedmaster, ben erg aan het zoeken welke. Moet zeggen dat Amsterdam Vintage Watches wel een goed kanaal is, maar dan nog vind ik het moeilijk, ik ben geen grootverdiener.
Rolex ref. 1601, denk met een ivoorkleurige wijzerplaat
Als laatste een Omega de Ville hour Vision, maar daar spaar ik niet voor, die ga ik krijgen van mijn vader als hij me daar rijp voor achtā€¦
Horloges die ik nu nog heb zijn: Seiko titanium kinetic ska71P1
Armani automatisch uurwerk maar geen idee welk type, veel spijt van, was toen ā‚¬460 en bijna nooit gedragen.
Een gouden Maurice Lacroix dresswatch die nooit weggaat, gekregen van mijn moeder die helaas is overleden.
En dus de seamaster.

10 likes

Hallo Arne mooi verhaal! En het scheelt al een slok op een borrel dat je vader zich in deze wereld begeeft dat scheelt al een heleboel lijkt me.

Ik heb ook geen wereld loon hoor maar mag ook zeker niet klagen ik ben 29 jaar en werkzaam in de bouw als installateur/loodgieter.

Het mooie is wel dat ik er voor moet sparen. Hier en daar een klus in de avonduren of zaterdag zet zeker zoden aan de dijk niet doorvertellen hoor :stuck_out_tongue_closed_eyes: maar misschien komt er ooit die ene dag dat je geld als water hebt en je wel die Rolex kan aanschaffen wie weet;)

De ML die je gekregen hebt van je moeder moet je dan zeker ook niet weg doen! Met Maurice Lacroix is het bij mij ook een beetje mee begonnen. Daarvoor nooit geprikkeld door horloges. Ook nog een Apple watch gehad trouwens. 1 week maarliefstā€¦ de seamaster is voor mij momenteel het hoogst haalbare en vind het super.

6 likes

Welkom, maar een eigen voorsteltopic waardig. :wink:

3 likes

@Speedmaster zou idd ook even een voorstel topic aanmaken :slight_smile: zie dat je hier ook net pas rond zwerft.

2 likes

Wat een leuke reacties.
Ik wil wel even een voorstel topic aanmaken en vorig bericht copie pasten en reageren, mijn pc is alleen kapot, zit op de iPadā€¦kan iemand dat even voor mij doen?

Dat kun je toch echt beter zelf doen. Je kunt trouwens gewoon kopieren en plakken met je iPad. :slightly_smiling_face:

1 like

Ben het al aan het proberen, Hehe gaat nog niet zo makkelijk voor mij

@Speedmaster Rustig de tijd nemen :slight_smile:

ā€œHorlogeforum - neemt de tijdā€ :slight_smile:

1 like

De belangrijkste reden is er, JIJ vind hem mooi.

Daarnaast een hoop geschiedenis, James Bond doet het altijd goed, maak een grapje over de lelijke band en knoop een nieuwe onderwerp aan.

3 likes

Ik begrijp hieruit dat jij geen fan van de band bent?:see_no_evil:

1 like

Iemand uit 1989 die geen Engels spreekt? Fascinerend.

Welkom. En Spesman wellicht even bellen.

2 likes

@Fate_Amenable_To_Change Kan wel wat Engels natuurlijk maar lezen gaat iets beter dan het verstaan zoals in de meeste filmpjes. Echt een ster ben ik er niet in :see_no_evil:

Op school niet echt druk mee geweest en vroeger kwamen we niet verder dan camping heino.

2 likes

Vandaag nog doorheen gereden op de motor. Niet de camping, maar Heino. Een soort van Lelystad in Twente. Hoe dan ook spijt me dat.

Om je vraag serieus te beantwoorden:

Is het deze? Of de blauwe?

Zo ja, dan zou ik wat gaan lezen over co-axiale echappementen.

http://www.klokjesluider.nl/coaxiaalgang.html

Daā€™s een mooi begin. Dus gewoon roepen dat je de Bond Seamaster cool vond vanwege de co-axiale ankergang en de anti-magnetische eigenschappen van het horloge, en je bent al een hele beer.

1 like

Je bedoelt Overijssel? :wink: okƩ nu hebben we allebei een zwak :see_no_evil:

Trouwens het gaat idd om de blauwe met de Co axiale eigenschappen :slight_smile:

Bedankt voor je link ik ga het lezen :slight_smile:

Daā€™s een goeie vraag. Ligt Heino al in Twente?

IJsselland. Damn. TouchƩ.

Geen dank. Videoā€™s in het Nederlands zijn moeilijk te vinden, zo blijkt. Hm.

1 like

Engels goed verstaan en lezen is helaas een kwestie van wat serieuze inspanning. Je kunt echt niet meer zonder tegenwoordig. Toen ik ā€œHave I Got News For Youā€ voor het eerst zag op de BBC, verstond ik de helft niet. Nu ongeveer 98% - en deze mensen praten ECHT snel, en met veel half-ingeslikte woorden en street-lingo.

In Nederland gekopieerd als Dit Was Het Nieuws - en niet eens zo slecht gedaan, trouwens.

Wil je perfect Engels horen en nog wat opsteken? Elk ander BBC-programma. Live At The Apollo is perfect om dialecten te leren doorgronden, en het niveau van humor (is een stand-up comedy show) is topklasse.

En lees in het Engels! Britse kranten, tijdschriften, of nog beter - literatuur. Ik koop nooit meer een NLā€™se vertaling.

Wat betreft de horloges - ik heb een keuken uit 1959. Het boeit me gewoon niet, en het wordt vanzelf weer meer waard. Hoeveel mensen ken jij met een keuken van 15 tot 25 mille? Je behoort er misschien zelf wel toe.

Dus. :slight_smile:

En welkom!

3 likes

Och onbegripā€¦ Eigenlijk ā€œOnbegrepenā€!!
Heb ik met meerdere irrationele keuzes, ook met mā€™n motor (waarmee ik nu weer in Spanje ben), maar ook met mā€™n Radoā€¦ :wink:

Maakt toch niets uit, als je maar geniet!!

Als mensen Ć©chte aandacht voor je hebben leren ze je keuzes wel te waarderen!

1 like