Ondenkbaar? of overkomt het jou ook wel eens?

NFC is top idd

1 like

Dat is me Ă©Ă©n keer overkomen, maar dat was toen ik nog niet op het horlogeforum zat.
Dus dat was voordat ik iedere ochtend voor die horlogedoos stond te dralen van welk horloge past bij deze trui-zal ik dan een andere trui aandoen - ik kan ook het bandje verwisselen - maar er zit niet zo’n snelle sluiting op - en ik heb mijn lenzen al in en moet een sterkere leesbril en dan zie ik de springbar niet goed - shit ik moet de trein halen - ik doe deze wel - oh nee deze - of toch deze - ik doe wel een andere trui aan.

Ik herinner me dat de ontdekking tot grote ergernis bij me leidde. Ik draag geen andere sieraden, heb geen tattoos. Ik voelde me naakt. Terugkeren vond ik echter een te groot middel voor deze omissie. Op het werk viel het helemaal niemand op, zodat ik me genoodzaakt voelde erover te gaan klagen. Ik hoop dit nooit meer mee te maken.

4 likes

:rofl:

1 like

Ik steek deze even op zak, moesten mijn collega’s ooit blind blijven voor mijn lijden. :sunglasses:

1 like

Is me Ă©Ă©n keer overkomen; m’n ochtendritme werd ergens door verstoord -weet al niet meer waardoor- waardoor allerlei dingen in de verkeerde volgorde gingen en toen compleet vergeten het horloge -dat wel klaarlag- om te doen.
Omkeren doe ik niet, ook niet voor een vergeten portemonnee of telefoon. kan best een dagje zonder. :sunglasses:

Vergeten gedurende dagelijkse activiteiten is me nog niet overkomen sinds ik weer meer met horloges bezig ben (de laatste 10 jaar). Daarvoor droeg ik er eigenlijk ook al meestal een, maar vergeten zal dan wel meer gebeurd zijn dan dat het me nu overkomt.

Fietstochten doe ik zelden zonder horloge, want het voelt inderdaad niet goed. Ook al kan je perfect de tijd op de gps zien, het horloge hoort er gewoon altijd bij.

Duikers hou ik aan om te slapen, een dress watch gaat soms af (maar heb er een hekel aan om 's nachts wakker te worden en dan zonder horloge te zitten), 's morgens denk ik steeds na of ik het horloge van de voorgaande dag al dan niet trouw blijf. Dus vergeten zit er niet in. Toch een gekke hobby hoor, ik heb dat helemaal niet met kledij of schoenen 


Ik heb natuurlijk wel eens noodgedwongen zonder gelopen. (bv na een ongeval, maar vooral toen ik maar Ă©Ă©n horloge had. Dat was dan meestal in het zwembad. Of als hij onderhoud of (later) een batterij nodig had.) Ik kan me niet heugen ooit mijn horloge vergeten te hebben. Ik ben zonder onderbreking horlogedragend vanaf mijn zevende.

Als je een reserve horloge op je werk/in je auto legt zul je eerder je horloge vergeten. Gewoon een dag bloot rondlopen, dan zul je hem misschien niet zo snel meer vergeten. :slight_smile:

Ik heb 's nachts meestal mijn G-SHOCK om. Die pas niet onder een overhemd, dus dat voel ik wel tijdens het aankleden voor kantoor. Dat is dan ook vaak de ‘trigger’ om te wisselen naar een ‘overdag horloge’ :slight_smile:

Dan voelt het alsof ik naakt over straat moet


Dat is niet mijn ervaring. Maar misschien is de kans wel groter. Het is voor mij denk ik meer de geruststellende gedachte dat ik op zo’n dag niet als horlogenudist hoef rond te lopen wanneer ik onderweg tot de ontdekking kom dat er niets om mijn pols zit.

Ja, dit gebeurt me regelmatig, echt heel vervelend maar inderdaad niet de moeite om terug te gaan

Gebeurt me eigenlijk nooit. Vaste prik 's ochtends: horloge om en bril op.

1 like

Zelden, meestal ligt er wel 1 voor het grijpen
 Maar ervoor terug gaan doe ik niet.

Ik ga altijd zonder horloge naar mijn werk. Mag namelijk geen horloge op mijn werk dragen. :confused:

1 like

Wat voor beroep oefen je uit, arts?

In ieder geval geen gynaecoloog, die dragen standaard een duiker :joy:

14 likes

Ik zou er zeker voor terug gaan, maar het is iets wat mij nog nooit overkomen is.

Ik denk dat de kans groter is dat ik 2 verschillende schoenen aandoe dan dat ik mijn horloge vergeet :joy:

1 like

Ik leg altijd mijn horloge op mijn schone ondergoed, kan niet mis gaan


Dat zijn jouw woorden. Of, zoals rechters tegen verdachten plegen te zeggen: ik hoor het u zeggen.