Ondenkbaar? of overkomt het jou ook wel eens?

Omdat het bij je beroepsuitoefening echt niet kan of om minder dringende redenen? Gewoon belangstelling hoor. Ook voor @BMWX6M

Zodra ik klaar met mijn werk ben slinger in mijn horloge om de pols.Had ik maar een baan waar ik de hele dag mijn horloge om kon houden.helaas

Pek en verenā€¦

Onmogelijk. O.n.m.o.g.e.l.i.j.k!
Je kan ook niet in een auto rijden zonder contactsleutel.

1 like

:joy::rofl::joy::rofl:

Ik sliep afgelopen week een nachtje in een hotel voor werk.

Sta op. En kijk ff hoe laat het is, en gooi het horloge op bed. Ga douchen aankleden en eten. Oh ja horloge ligt op bed. Ik ben klaar met ontbijt en ga naar boven om spullen te halen. Zie horloge en ga tanden poetsen, pak spullen en verlaat de kamer check uit en rijd naar werk locatie. Daar aangekomen blijkt mijn afspraak er niet te zijn. Wil kijken hoe laat het isā€¦ Stik ligt nog op bed. Maar ik kan niet terug om te halen (ik heb al 3 kwartier gereden en moet verder weg volgens mijn agendaā€¦)

Dus hotel bellen en op de hoogte gebracht van mijn miskleun.

Gelukkig moest ik na een telefoontje van de zaak weer terug langs waar ik van was gekomen. En kon ik weer het horloge oppikken

3 likes

Berpoepsmatigā€¦

Ik ben zaakvoerder maar durf bij drukte even mee de armen uit de mouwen te steken en dan vergeet ik het horloge uit te doen met krassen als gevolg en blijf ik ergens achter haken.

Dus doe ik er gewoon geen aan. Mis het wel, maar al mijn pieces zijn dan ook nog als nieuw.

Als ik in de week ā€˜s avonds op stap ga dan gaat er wel eentje om te pols.

Ben onder andere werkzaam als automonteur/restaurateur.
Dus niet heel praktisch, en ik het weekend hobby ik gewoon door.

Daar zou ik gewoon een beater voor om doen. Je kunt kiezen van Casio/Vostok/Seiko/G Shock tot Damasko en verder. En de rest (of een deel van je horloges) voor het weekend bewaren.
Hier een Speedmaster die er op deze foto 43 jaar aan de pols van een automonteur op had zitten:

zie:
https://forums.watchuseek.com/f20/mechanic-wearing-speedmaster-729461.html
(mooie draad om even door te lezen!)

Als automonteur zijnde maak ik mij minder zorgen om mijn horloge dan om mijn armen zelf,blijven hangen achter draaiende delen is geen pretje

1 like

Goed punt natuurlijk. Maar draaiende delen werkt een gemiddelde automonteur maar een fractie van de tijd aan, daar zou ik hem voor af doen.

Lijfsieraden zijn in de werkplaats verboden, tenminste bij ons op de zaak

1 like

Mijn pieces?! @AmsterdamVintageWatches is trots op je denk ikšŸ˜‚

Met een lange nato om je bovenarm . Staat ook echt leuk, probeer maar eens een maandje.
Wedden dat je reacties krijgt ?

1 like

:point_up:ļø :joy:
Al is zoā€™n nato om de bovenarm wel een geinig idee

1 like

Dat zijn mā€™n off-daysā€¦komt gelukkig niet (te) vaak voorā€¦

Een horloge zorgt er voor dat je niet altijd bij de plaatsen geraakt waar je moet zijn als monteurā€¦

Alles sluit nauwer aan tegewoordig, er is dus weinig ruimte om met de armen tussen te gaan, laat staan met een horloge.

Ben soms al blij dat ik mijn armen er weer uit krijg. :sunglasses:

1 like

In een ploegenrooster praat je over te laat aangezien er iemand op je staat te wachten om naar huis te kunnen gaan

O shit, vergeten wat om te doen.
Toch wel kut dit. Overkomt mij zeldenā€¦

Dat wordt in de lunch even naar juwelier :sunglasses:

3 likes

Bijna trouwring vergeten om te doen vanmorgen, maar het horloge was wel na wakker worden als eerste om de pols.

:smiling_imp:

1 like