[Onder de kap] - Toon een foto van je vintage binnenwerk!

REVUE EXCLUSIVE
Cal. 77

5 likes

Breitling Geneve

12 likes

Prachtig horloge. En een mooie Unitas-6325 erin

3 likes

Donor uurwerkje op de foto Ingersoll 592/4 penanker handwinder
Met let wel 7 jewels…

7 likes

Tärnan LYX automatic
Cal. AS 1361

5 likes

Certina Jumbo
Cal. 320

5 likes

Candino uit de 50s
Cal. AS 1604/1631

5 likes

Hoe krijg ik dit open zonder gereedschap?

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Als het zo’n drukklep is gebruik ik meestal een stanleymes, je moet even goed kijken, er zit dan ergens een gleufje wat je bijna zonder vergrootglas niet kunt zien, en daar zet je het mes in en wip je het los.

1 like

Thanks! Ziehier:

5 likes

Mooi uurwerkje met 31 juweeltjes, ik weet niet of dat zo is. Lijkt me wel erg veel voor een handwinder.
Het kaliber kan ik zo niet zeggen, misschien staat er al zo een in het topic, dan kun je het nu even vergelijken.

2 likes

Citizen kaliber 0701, inderdaad met 31 jewels!

3 likes

Oké, ik heb het hele topic nagekeken en geen zelfde tegengekomen, dus weer een nieuw kaliber hier in het topic. :+1:

3 likes

Hahaha let’s goooo

3 likes

Ik ben toch benieuwd of Alphons hier wat duidelijkheid ik kan brengen, ik ben nog niet eerder een handwinder tegengekomen met 31 jewels, wel in automaten, ik vraag me dan af waar ze allemaal zitten.
Ik heb een Belinda en die geeft ook aan 31 jewels, maar daar is het automatisch systeem uit verwijderd.

2 likes

Er zijn er nog een paar die er één hebben

2 likes

Oké, ik ga zo meteen even kijken, ik heb met reverse image op het web gezocht of ik een identiek uurwerk zou kunnen vinden, ik heb niets gevonden, wel een uurwerk van Enicar dat er veel op lijkt, maar de link naar etsy werkt wel, maar de foto is daar niet meer te zien.

2 likes

Junghans j93. Weet iemand trouwens wat de lift angle van deze is? Ik kan het nergens vinden…,

6 likes

Wat de diamond flake betreft, het was een soort strijd tussen o.a. Seiko (Goldfeather) en Citizen dus.

2 likes