[Onder de kap] - Toon een foto van je vintage binnenwerk!

Deze Homis die deze week is binnengekomen was zo vies echt verschrikkelijk vies.
Ik vind dat juist wel leuk dan heb je wel veel eer van je werk, want het knapt zo mooi op hé.

Sinds ik de glaslifter van Bergeon gebruik is het een fluitje van een cent. Eerst ging een kast met glas en al in de ultrasone, daar heb ik slechte ervaringen mee gehad, dat er minuscuul kleine barstjes in het glas waren gekomen, en ik denk van de ultrasone behandeling, nu met de glaslifter is het probleem van de barstjes niet meer voorgekomen.

1 like

Ik bedoel eigenlijk het uurwerkje zelf

3 likes

Certina Club 2000
van de 1970s
Cal. 919-1

1 like

Jongen, hou eens op. Ik suggereer niks. Was gewoon een vraag.
Ik koop niks op Tradera, nooit gedaan ook.
Het viel mij gewoon op dat ze allemaal erg schoon zijn.

2 likes

Lagonda Commander 50s
Cal. FB 50

2 likes

Het zijn natuurlijk wel allemaal mooie kasten die we hier zien, die veel meuk buiten houden.

2 likes

Merk, bouwjaar, kaliber onbekend

2 likes

BLITA 1950s
Cal. AS 1187

1 like

DULFI 1950s
Cal. F 690

2 likes

ROXY uit de 50s
Cal. FB 191

2 likes

Volgens mij is het een
Cal. Förster 191

Ja Bernhard Förster dus eigenlijk BF ipv FB

1 like

3 likes

Zo zag het horloge eruit op de verkoop foto.
De wijzerplaat hoefde alleen met Rodico en een wattenstaafje schoon geveegd te worden , blijkt deze wijzerplaat zo goed als perfect te zijn, ik heb met de hand de veer een beetje opgedraaid en het begon gewoon weer te lopen. Even een glaasje, een stem en kroontje bestellen, dan is het weer compleet.
Ook leuk is de geïntegreerde flexband, dit is de eerste keer dat ik dit tegengekomen ben.

2 likes

Bedankt voor de info Scudo, ik laat die andere ook maar staan, want die staat gekruist naar dat andere topic, ‘vintage 50 jaar en ouder’ anders werkt die link op dat topic niet meer.

Toen ik het uurwerk uit de kast wilde halen voor reiniging van de kast zat het nogal vast en heb het glas eraf gehaald en met een beetje druk op de wijzerplaat schoof het betrekkelijk makkelijk uit de kast.

7 likes

LIP panoramic
1950-1959
Cal. R 136-C

3 likes

Gisteravond deze Longines 9LT uit 1959 gedemonteerd.
Wàt een mooi uurwerk!

En met een aantal afwijkende “features”:
Kroonrad dat via de onderzijde van de kloof geschroefd zit (zit wel meer in oude Longines, zag ik later)
Extra seconderad gemonteerd op de ankerkloof
Vaste steen in de balans, met eveneens vaste kompas constructie. (Moet nog even zien hoe ik dat mooi gesmeerd krijg straks :sweat_smile:.)
Mooie palveer constructie in de veertonkloof

Ik heb m met bewondering uit elkaar gehaald.

Draait nu zijn rondjes in de Elma…

6 likes