Leuk dingetje.
Dankjewel, wat ook leuk is dat de originele flexband er nog omheen zit.
Dit was de eerste die ik voor de hand heb genomen, het komt uit een partij die ik op Tradera heb gewonnen, hier ligt ie in de doos met de andere horloges.
Morgen pak ik weer een ander uit de verpakking, zo blijft het elke dag leuk.
Mijn verbazing over je fotografisch geheugen houdt maar niet op. Spot on!
Deze is binnen!
Het goede nieuws:
- Ik vind 'm heel mooi! Goed formaat en leuke wijzerplaat—gaat mooi staan op een NATO of canvas bandje.
- Opwinden werkt goed. Ik kan de uren en minuten aanpassen en hij springt om 12 uur netjes naar de volgende dag.
- De dial is echt nog in topstaat, dus met een nieuw glaasje komt ie weer tot z’n recht.
- Bezel draait goed, kast ziet er nog goed uit.
Het slechte nieuws:
- Hij loopt niet. Dit wist ik van tevoren al dus geen verrassing, maar je houdt altijd nog een beetje hoop dat ie wel werkt (“moet een nieuw batterijtje in”).
- Volgens mij hoort een balansveer er niet zo uit te zien.
- Als ik aan de kroon zit beweegt het hele uurwerk en wijzerplaat een beetje. Ik ben er nog niet achter waar dat door komt.
- Ik mis nog een hoop gereedschap voordat ik hier echt mee kan beginnen.
Al met al een mooie uitdaging voor de nabije toekomst!
Ik zie niet direct een probleem met de spiraal. Dat die bij het kompas een andere vorm heeft, komt wel vaker voor. De windingen zien er echter wel gelijkmatig uit. Ik denk eerder, dat een schoonmaakbeurt bij dit penankertje soelaas zal bieden.
Aangezien het een penanker is schat ik de kans 95% dat de balansas gebroken is, maar misschien heb je geluk de andere 5% kans is dat hij gewoon vies is.
Heel mooi

Heel mooi
Dankjewel Domega, eigenlijk is deze foto iets beter, komen de cijfers beter in uit.