[Onder de kap] - Toon een foto van je vintage binnenwerk!

Centraal rad tap veer is links al te zien, de omcirkelde veer is om het uurwerk mooi strak inde kast te “duwen” als het deksel er op zit.
Wel leuk, als het goed is zit er tussen deksel en kast een pakking van lood voor de waterdichtheid. (Misschien plakt die aan het deksel vast)

9 likes

Ik denk ook dat het dat is, Martijn. Het uurwerk ligt namelijk verder vrijwel los in de kast, er zit geen spacer ring omheen en er zijn ook geen schroefjes met beugeltjes die het uurwerk in de kast klemmen.

Dat zou zomaar kunnen. Bij mij is die pakking ring dus weg. Er zijn van die platte grijze kunststof ringetjes. Als ik daar een passend exemplaar van kan vinden werkt dat misschien ook wel effectief.

4 likes

Een Omega cal.266 uit de jaren 1952.

11 likes

Service je deze ook voor mensen van hier?

Nee, alleen maar de twee die mij gehoren heb ik gedaan.

De twee Pontiac zwemmers die vorige week binnen zijn gekomen en toen van de buitenkant toonde.

Auto vs handkracht.
Van buiten zijn ze behoorlijk vergelijkbaar, van binnen een wereld van verschil. Geinig

10 likes

Jaren 40 AS984

8 likes

:star_struck: Wat een schoonheid die Excelsior Park EP4 :heart_eyes:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Hier een skelet zakhorloge, om te laten zien aan geïnteresseerden die graag willen weten hoe het er binnenin nu uitziet.

Hier een van de meest verkochte zakhorloges, een Roskopf.

Tja, en dan hier een van mijn zakhorloge dozen.
Genoeg binnenkanten te zien denk ik zo.

En zo komen de onderdelen uit de schoonmaakmachine, alleen nog in elkaar zetten, olie en vet geven en klaar is het. Fluitje van een cent.
Op de vinwat clinic leer je dat allemaal in wel twee avonden.
leuk om te doen en je bent van de straat.
16 november aanstaande gaat de eerste clinic weer van start.
Oh ja, vergeet ik nog, dolle pret.

14 likes

Aanrader, alleen al om de boeiende topics die er later weer van de diverse volgers van deze clinic worden gepost :+1:t2:

3 likes

Wyler watch uit de '40s?

10 likes

Fotootje gemaakt van het werkje in deze oude Alpina. Was op zoek naar een secondewijzer, dus dan moet je beginnen met uurwerken database Ranff (geleerd van de forumspeurder @Lexaf) :male_detective:

12 likes

Een binnenwerkje van een dames Pontiac. Dopje van een pen ter duiding van de schaal.

9 likes

Mooi detail die op de koppen gemerkte schroefjes :nerd_face: zie ik daar nu eta staan?!? Of is het een toevallige reflectie?

1 like

De Seiko 6218.

10 likes

Met Dr. Ranfft kom ik uit op een FEF werkje:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&2&2uswk&FEF_6660

1 like

Het is ook alleen op de laatste foto Wilco, in de linker schroef verbeelde ik me een in klassieke stijl gefreesd ETA te lezen. Gewoon grappig, niets anders :wink:

2 likes

Wostok 2809

10 likes

Zie het ook inderdaad; maar ik denk dat het reflectie is van iets wat aan de muur hangt :grin:

1 like

Felsa 282

Lemania 1340

Zenith "el primero " 3019phc

10 likes