Tevo
Cal. (AS?)1187-A
Dat is van de Aseikon bedoel je?
Ja. Aseikon heeft meestal Ruhla uurwerken. En volgens werden ze compleet bij Ruhla gemaakt.
Misschien past er wel een leuke bezel inlay van bijv. Seiko in.
Ik had hier op HF al iets gelezen over Ruhla uurwerken maar wist het niet zeker.
Er stond verder geen merkje op alleen nog 1974.
Ik had al wat gezocht op internet voor een bezel inlay maar ik kan het hele horloge nergens terug vinden.
Ik zocht op Aseikon 21 sport style maar vind alleen maar andere modellen.
Bedankt voor de tip, ik ga kijken of er bij Seiko ergens maten bij staan bij hun bezel inlay’s.
Weet jij misschien hoe de bezel er af te halen is? Hij draait nu los rond zonder te klikken.
Deze bezels klikken nooit. Op Ali Expres staan vele bezel inlays in allerlei kleuren(combinaties)
Waarschijnlijk zit er alleen een ijzerdraad in. Dus een mes onder de rand en omhoog wippen.
Timex M24 uurwerk.
Inderdaad @Macx, aan de cijfercode op de wijzerplaat kan je zien welk movement het is. Het gaat om een M24 movement. Horloge werd geproduceerd in 1960.
Bedankt hoor, weer wat geleerd. Ik heb begrepen dat het met wasbenzine schoongemaakt kan worden, gewoon in de wasbenzine gooien en schudden en klaar is de service, maar kan ik 'm ook in de Elma gooien zonder uit elkaar te halen, want het is niet makkelijk om in elkaar te zetten, heb ik begrepen.
Wijerplaat eraf en in de Elma schoonmaken. Niet uit elkaar halen of je moet jezelf willen kwellen.
Ik zou nog wel de cannon pinion er af halen en uit elkaar halen(zijn 2 delen)
En voorzichtigheid is geboden bij het verbuigen van de lipjes van de wijzerplaat. Ze kunnen vrij gemakkelijk breken.
De lipjes van de wijzerplaat laat ik zitten, ik buig die andere drie een beetje om en dan het geheel eraf halen.
Even een klein vraagje tussen alle mooie uurwerken door.
Ik heb een Gala horloge met op het uurwerk ook de naam Gala maar er staat op de mainplate een logo met een 90 graden hoek en de letters co er half in. Lijkt me een hoofdletter L en dan dus co boven het liggende streepje. Weet iemand hier van de Vintage kenners welk merk het logo van is? Ik heb helaas geen foto gemaakt.
Getekend ziet het er uit als op de foto.
Dank je wel, Wilko!!
Ik kon zo gauw die site niet vinden op mijn telefoon.
Is dus al wel een oud merk, zo te zien.
Ik heb nog een Novice gevonden en het is inderdaad kaliber 635
Alpina-Novice (cal. 635) Union Horlogere 1940’s Swiss Military Borgel Case Watch