[Onder de kap] - Toon een foto van je vintage binnenwerk!

Ronda 5040.B 54 maanden gangreserve

13 likes

2x Seiko 7A28 :ok_hand:
Groeten Iwan :motorcycle:

13 likes

Deze komt met wat geluk deze week nog binnen :+1:

12 likes

Felsa is altijd goed. :+1:

2 likes

Foto van de voorkant? :smile:

2 likes

Zodra hij binnen is :smile:

1 like

19 likes

Valjoux 72

26 likes

Lemania 1276. In een Lemania 105. Erg fijne stabile chronograaf.

Is al eerder gezegd, maar leuk topic! Ongelooflijk eigenlijk hoeveel uurwerken er ontwikkeld zijn.

12 likes

De charme van het sleutelen aan vintage horloges en met name zakhorloges, is voor mij de eenvoud van het uurwerk en het zichtbare handwerk van de onderdelen. Met een handjevol raderen en een veer kan je al redelijk de tijd bijhouden. De uurwerken van tegenwoordig zijn technische hoogstandjes mbt materiaal en fabricage. Maar dit is ook geweldig, gezien de beperkte middelen die men 100 jaar geleden had.

Dit is trouwens het uurwerk van een dameszakhorloge.

14 likes

14 likes

Jaren 30" :watch:
Groeten Iwan :motorcycle:

16 likes

Mooie! :+1: Je draagt hem ook op de Kawasaki twin?

2 likes

Nog niet, maar misschien een goed idee :thinking: :wink:

2 likes

Ik had een Kawasaki Er650 f. Maar deed dan geen Omega om de pols. Wel de Russische Vostoks. Altijd goed gegaan. Ook op motorvakantie. Maar goed die dingen trillen wel. ( De Kawasaki’s) :grin:

2 likes

Citizen cal 7230. Sneltikker 36000.

11 likes

:thinking: Nou dat valt best me hoor met de W650, :thinking: of komt het doordat ik de jaren 1960 / 70 generatie ben die opgegroeid is met beroemde en beruchte Uk :motorcycle: machines :face_with_head_bandage: waarbij de :tooth: kiesvullingen spontaan eruit vlogen :woozy_face: maar ook mooie tijden :wink:

3 likes

Mijn eerste motor was een Ducati 160 Monza in 1971. Ik reed toen ook eens op een Triumph tiger. Die was van een vriend. Prettige lage vibraties. De krukaslagers liepen er al vrij snel uit. De tijd van de slechte productie nauwkeurigheid. Ik probeerde een Laverda SF. Reed een tijdje een BSA Goldstar. Maar kocht zelf meestal de Japanse 4 cilinders. Trillingen vallen zeker mee, ben wel voorzichtig met mijn horloges. Mijn Omega Genève 600 serie kon er tegen, maar niet tegen regen op de motor uren lang. :wink:

Ter compensatie van dit off topic zijspoor, het uurwerk van mijn Seamaster 600. :slightly_smiling_face:

6 likes

Tja motoren en horloges :blush:mijn eerste was een NSU MAX ,was van mijn vader en ook in 1971 gekregen van mijn ouwe heer.
Erste japanner was een GT750 waterorgel :star_struck: :partying_face: en vele anderen met een BMW R100RS in 1979. Nu nog deze W650 en een SACHS ROADSTER 800 :slightly_smiling_face:
Op de motor heb ik meestal een van mijn Bull Head’s, onverwoestbaar zijn ze :mechanical_arm:

Een tee drie heb ik geen foto van mijn uurwerk, dus deze is van internet :relaxed: als voorbeeld :wink:

9 likes

Hij is net binnen :slight_smile:

Leuk kerstcadeautje voor mezelf, een vintage Airman stond al heel lang op mijn wishlist.

17 likes