Onderdelen zijn binnen, dus: knutseltijd!

Die schroefkopjes zijn net als de kast verchroomd. Alles wat verchroomd is zou je eigenlijk met verchroomd gereedschap moeten demonteren anders raakt het gewoon beschadigd. Zeker schroefjes waar je kracht op zet.
Maar als je het beleid doet valt het wel mee, ik heb er ééntje licht bekrast met uitschieten.

Het werkt wat onhandig omdat je 2 handen nodig hebt dus je moet eigenlijk je horloge met de kast vast zetten. Na de eerste slag kun je met je vinger het schroefje tegen houden en met 1 schroevendraaier verder. Het is alleen de eerste slag met loshalen of de laatste met vastzetten die even lastig is.

Ik denk vooral dat je dit horloge op 1 band moet dragen en niet teveel moet willen swappen. Tenzij je hem op nato draagt, wat ook leuk kan zijn:

Edit: heb je de lume al gezien?

Zit wel een filtertje over de foto maar hij is echt fel.

4 likes

Uhhh het is toch gewoon gepolijst 316L Stainless Steel?

1 like

Uhhh, ohja natuurlijk. Ik had me even laten misleiden door de bling bling. Maar je hebt gelijk.
Maar het is dus gewoon een kwestie van voorzichtig aan doen.

1 like

Wat voor type bandje is die groene eigenlijk, sailcloth? Canvas?

Deze is ERG mooi, vooral die blauwe dial met blauw lumen en het bandje! Mijn complimenten!

Mag ik vragen waar je de onderdelen vandaan hebt en voor hoeveel? Heb je er een zichtbodem in? Wil ook zoiets maken, alleen al vanwege de prachtige dial. :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Thanks voor het compliment! Ben er ook erg blij mee.
Hier heb je een link naar het hele topic.
https://www.horlogeforum.nl/t/na-mijn-3e-mod-project-flieger-verslag-op-bericht-60/193043/1anaf Vanaf bericht 60 staat het bouwverslag. Daar zit ook een link in naar de EBay store waar je alles kunt bestellen.
Was geloof ik 235,- kwijt ofzo. Dat is wel zonder de strap, dat was een cadeautje van @Triplock :grinning:

2 likes

Prachtig horloge. Volgens mij zou een bruine lederen vintage band helemaal top staan.

1 like

Thanks! Maar ik ben niet zo van het leer.

1 like

Gaaf hoor, zo’n zelfbouw pakketje!! Ooit met @gfvdb81 een set samen gesteld om in elkaar te draaien maar dat is er nooit meer van gekomen. Toch maar weer eens oppakken!!

Maar deze ga ik ook even in de gaten houden, die blauwe, hele cleane einzeiger wijzerplaat in de TicTac Montres shop trekt direct mijn aandacht!! Polished kast dr omheen, gunmetal uurwerk dr in, custom band dr aan 🥳

Stijlkoning @Fate_Amenable_To_Change, wat voor band zou hier nou mooi op zijn? Die van @edwinek is al geweldig, maar met mijn 16,5cm kippenpolsjes zijn 20cm bandjes echt te lang.

Canvas met dubbele stiksels staan misschien wel het beste, maar het zou me niet verbazen als jij goed advies hebt.

Zat op Colareb te kijken tussen de kortere banden, vind deze erg gaaf maar twijfel of het een combi is.

c3a09f4fd36455b1324b2b6facca42fcfca400d9_1_500x500

3 likes

Het zal gewoon zo zijn dat vrijwel elke band die je er op knikkert goed gaat zijn, want zwart. Ikzelf zou het contrast tussen de lichtbruine colareb en het zwart te groot vinden, ik zou dan voor chocoladebruin gaan, of misschien zelfs zwart. Als ik een lichtere band zou nemen, dan liever muisgrijs dan lichtbruin.

Maar verder? Alles van zeer donker navy tot een classic bond gaat gewoon werken. Ik zou wel platte banden nemen, geen overmatig gevulde.

Meer kan ik er ook niet van bakken. Die sailcloth is echt, echt cool. Het moet gezegd. Mooie hoogglans kast ook, lekker veel diepte. Gewoon geinig, een einzeiger met KS. Ik had liever een 24-uurs uurwerk gezien, maar soit. :slight_smile:

2 likes

Thnx! :+1:t2:

Ook gezien in dezelfde stijl, alleen die combi vond ik weer wat… saai worden?

Donker navy (canvas) lijkt me ook wel wat.

Eigenlijk staat de groene canvas / sailcloth gewoon perfect maar A dan wordt het echt een exacte kopie en B ze zijn allemaal te lang. Als je ergens een kortere versie weet (18 of max 19 ipv de gebruikelijke 20) dan hou ik me aanbevolen.

Heb ook gezocht naar meer ‘frayed’ of ‘distressed’ canvas, maar dan was gisteren en vandaag denk ik “:face_with_raised_eyebrow:

Of blauw leer

470_watchstrap_LB51RiAllprwN-Uhrarmband-dblau

Eh,

https://www.watchgecko.com/cordura-water-repellent-watch-strap

120 - 74mm. Geen 19 cm, maar wel 6mm minder dan 20.

De Navy zou mij wel wat lijken. Maar wat voor lug to lug maat heeft die kast wel niet joh, dat je zo’n kort bandje nodig hebt? Of heb ik gemist dat je van die iele meisjespolsen hebt?

Of doe es gek:

Vroeger had je die van Hadley en Roma, maar die hebben grappig genoeg de drab olive in de ban gedaan en maken alleen nog maar een zandkleurige.

Chocoladebruin van dittem wordt nergens saai op, Henk. Da weddegij ook.

Ook nice. Mis wel een beetje de dubbele stiksels bij de aanzet, die geven het wat toolish uitstraling. Maar ziet er goed uit en goede optie.

uhhhhh van beide een beetje? :crazy_face:
Lug to lug is 5cm, wat eigenlijk net over de grens is, maar de kast van 41 moet max. kunnen.
Mijn pols is 16,5 cm.

Ik zeg maar zo, dan lijken andere dingen relatief (nóg) groter :sunglasses:

edit: oh je hebt nog twee opties gestuurd, thnx! Die eerste, canvas, beste optie tot nu toe denk ik. Die combi van leer en canvas spreekt me ook wel aan maar niet zo bij dit horloge denk ik.

Bah, die lengtes he…

Gelukkig is mijn pols 17,5cm en koop ik 99 van de 100 keer een horloge wat toch echt onder 50mm lug to lug heeft. Ik heb net zo’n canvas denim besteld, en kon hem wel eens op m’n Glycine Combat vintage 7 gaan dragen. Die heeft maar een 47mm lug to lug en is een echte bandenslet.

Fijn horloge, dat, ondanks z’n 41mm.

Ik heb ook zo’n ding besteld. Voor 12 pond wil ik dat wel eens meemaken:

Ja, ik (noodgedwongen dan) ook, merk sowieso dat, zeker als ik me op een voor mij iets hoger segment ga richten ik voortaan meer richting 36-38mm diameters ga. Ik wilde nog graag een einzeiger, geen Meistersinger en Luch al eens gehad, deze vond ik zo gaag dat ik het gokje neem. Maar de CWC G10 waar ik naar kijk past ook al weer beter bij mijn maat.

Haha dat bandje!! :joy: I like it. Je moet het op de een of andere manier nog wel zien te rocken maar ik hou ervan. Ben benieuwd als je hem binnen hebt.

1 like

Ik denk dat ie op een SARB035, de Glycine en de Hamilton Navy gaat passen als zijnde een quirky vintage vibe.

Punt is dat je met je zwart-bruine sunburst wijzerplaat en die horlogekast zo veel meer kanten op kunt dan de cordura van @Edwinek. Al vind ik zijn rossig-bruinlederen band er zeker ook niet saai op staan.

Wat jij saai noemt zal ik waarschijnlijk discreet en onder de radar noemen. Het is een mooie horlogekast, dus wil je ook weer geen band die de aandacht er teveel van afleidt, al vind ik de wijzers van einzeigers vaak te “plat”.

1 like

Deze groene @Fate_Amenable_To_Change?

:scream:

19cm lang. Die cm is net wat hij teveel uitsteekt anders, net even nagemeten. Alleen jammer van de €52,-
Maar misschien maar eens doen. Nog stijladvies? :sunglasses:

1 like

Nee, die zag ik ook, die zijn allemaal mooi. :grin:

1 like

Blauw, groen, rood(bruin), zou allemaal wel prima kunnen :thinking:

1 like