Onderdelen zijn binnen, dus: knutseltijd!

Kast + plaat + wijzers + ST36 (AAA)

35 likes

Succes, ik ben benieuwd naar het resultaat.

2 likes

Oke, ik wacht in spanning af

1 like

Dat is leuk om te doen… Succes!

2 likes

Respect voor mensen die kunnen knutselen met horloges :+1:

6 likes

Wordt het een einzeiger met een aparte secondenwijzer? Apart!

3 likes

Veel plezier!

1 like

Leuk hoor! Ik ben nog aan het wachten op spulletjes!

1 like

Gaaf! Heb je alles los bij elkaar gezocht of ergens besteld waarbij je dit samen kan stellen? En dat alles op elkaar afgestemd is uiteraard.

1 like

Alie zo te zien!

2 likes

Heel scherp gezien Steef… :face_with_monocle:

2 likes

Kijk, de grote meester doet het even voor…

3 likes

In Ă©Ă©n keer goed :grin:

Ik ging uit van het eerste, maar het werd het tweede. Deze meneer had alles wat ik wilde. Fijn is dat het dan ook in Ă©Ă©n pakje komt.

2 likes

Bijna: Ebay

1 like

Die heb ik van tevoren inderdaad goed bekeken. Alleen is deze kast wat anders. Hij is slechts een ongelooflijke 41mm groot, met als gevolg gaat het uurwerk er van boven in moet. Dan het glas erop en van achter vastschroeven.

1 like

Nou, succes man! Vooral goed opletten met het afknippen van de stem… Liever een keer of 2 iets te lang dan in 1 klap iets te kort…

2 likes

Heb jij een adresje op eBay voor mij? Mag via pb, of als andere het ook willen weten, gewoon zo. Ik weet alleen niet of dit mag :thinking:

Natuurlijk, ik heb ze gekocht bij TacTic TicTac montres op eBay.

Heeft een klein maar fijn assortiment. Kasten, wijzerplaten, wijzers (voor 6497/6498 en klonen, maar ook voor ETA2824 en zelfs voor Seiko uurwerken), 6497/6498 kloon uurwerken van AAA klasse en ook complete horloges.

Vlotte communicatie tijdens het bestelproces en vlotte afhandeling, hoewel het pakje wel om duistere redenen een week in een Frans postkantoor is blijven liggen.

5 likes

En daar is ie! Ging vlot eigenlijk. Ik heb natuurlijk al de nodige Seiko mods gemaakt, dus de meeste handgrepen had ik al zitten.

Uurwerk van boven erin laten zakken werkt erg prettig. Dan glas erop en aan de achterkant met twee schroeven het uurwerk vastmaken. Ook fijn wijzers vastmaken, niks uit te lijnen met alleen een uurwijzer.

Zoals @Aqualand al zegt, stem afkorten luistert nauw. Eerst met ruime marge een stuk afknippen, dan de rest in kleine stukjes afvijlen. Ik was hier al eens de mist mee ingegaan, dus ik was al extra voorzichtig.

Met de kast ben ik ook zeer tevreden. Hij is mooi afgewerkt en heeft saffierglas voor en mineraalglas achter en geschroefde bandpennen.

Nu de foto’s. De nog zichtbare stofjes zijn inmiddels ook weg, foto’s zijn erg handig om die nog te vinden :grin:

51 likes