Onderdelen zijn binnen, dus: knutseltijd!

Dat was €12 voor aangetekend verzenden

1 like

Bij mij ook 12,- als je hem een mail stuurt maakt ie alles in orde zodat je maar 1x verzendkosten hoeft te betalen. Afdingen heeft trouwens geen zin :wink:

2 likes

Hmm, even rekenen voor mijn eigen keuzes

  • kast: 109
  • wijzerplaat+wijzers: 45
  • uurwerk: 65
  • verzenden: 12

* totaal: 231

En dan nog een bandje vinden. :thinking: :thinking:
Daar moet ik toch nog eens rustig over denken. Sowieso is de kist nog te vol… Maar ik heb geen einzeiger… Keuzes, keuzes, keuzes. Pfff… Gek word ik er van!

4 likes

Nice! :clap::+1::ok_hand:

1 like

@JanDoedel en @GiveMeYourDough: verslagen willen we zien mannen! :wink:

2 likes

Dat sowieso. Maar eerst wachten tot alles er is :drooling_face:

1 like

Ik volg jullie avonturen op de voet! :wink:

2 likes

Gelukkig is Frankrijk dichterbij dan Sjiena!

1 like

Laat ik nou net het uurwerk bij de bezorgsjinees besteld hebben :slight_smile:

2 likes

Door foto in einzeiger topic hier terecht gekomen. Wat gaaf!! Ziet er echt goed uit. Het kriebelt. Ik twijfel wel door de prijs, voor dat geld een “merkloos” horloge… ik weet niet. Maar ik ga er goed over nadenken.

2 likes

Ja, echt goedkoop voor iets zonder merkje is het niet, aan de andere kant is het wel tof om iets te hebben dat je zelf bij elkaar gezocht hebt. Maar dat heb je ook met een mod natuurlijk.

Ik zat er aan te denken om een logo te ontwerpen en die op de caseback te graveren. Heb je toch nog iets van een merk :smile:

2 likes

@Edwinek wat een prachtig ding heb je toch gemaakt. Ongelofelijk.

Ik heb een paar vragen:

  • Enerzijds vind ik een secondenwijzer bij een einzeiger onzin, anderzijds vind ik het ‘doods’ als er geen beweging is en dan is die secondenwijzer subtiel en fijn. Wat is jouw bevinding nu je deze een tijdje hebt?

  • Kun je eens wat foto’s plaatsen om de pols? En welke polsmaat heb je (of is dat privé :wink:). Ben benieuwd hoe de lug to lug eruit ziet en hoe groot die ‘valt’. Ik heb zelf kleine polsen, vandaar.

  • Hoe bevallen die screwed (spring?)bars? Nooit gehad.

  • Geen vraag maar opmerking: je hebt echt goede keuzes gemaakt qua dial en kast. Ik twijfel wel wat ik van de kast vind (zij-aanzicht geweldig, van bovenaf vind ik de lugs zo… recht en uit-stekend), en als ik er zo’n een wil maken, wil ik eigenlijk andere keuzes maken. Ik vind het zelf ook echt niet leuk als iemand mijn mod wil kopiëren. Maar je maakt dat wel moeilijk :joy:

Bedankt vast!

Dat vind ik dus ook, er moet iets bewegen. Anders zit ik elk uur te luisteren of hij nog tikt :slight_smile:

Mijn pols is 16,5 cm, bij mij valt hij net goed.

Staat optisch wel leuk, maar in de praktijk zijn gewone springbars eigenlijk makkelijker. Je moet aan twee kanten een schroevendraaiertje hebben om hem open te maken, best priegelig. Dus ik swap bij deze minder.

Ik zou gewoon kiezen wat je mooi vindt. Dan kan ik misschien ook eens trendsetter zijn :grin:

4 likes

Erg mooi. Ik loop ook al een tijdje met dit idee: Einzeiger met kleine seconde.

3 likes

Eigenlijk zou je een soort dopje in het midden moeten hebben wat ronddraait als een soort secondewijzer. :thinking:

@Dao als je wilt mag je de mijne wel een tijdje proberen, kun je kijken of het iets voor je is. Wij wonen geloof ik niet heel ver bij elkaar uit de buurt.

4 likes

:smile:

Dank voor de extra foto’s!

Ah nice, mijn pols is ook 16,5 cm. Het is “net aan” denk ik, ik twijfel of de lugs net te ver uitsteken.

Andere kast lijkt dat minder, maar is denk ik gezichtsbedrog want de lug to lug scheelt slechts 1mm.

Andere kast, polished:

Mat / brushed

Maar hij mist net de aantrekkelijke mix van netjes en toch toolish van jouw kast, mede door die hardere lijnen en screws.

Hmm kan het me voorstellen. Maar het is waar: het ziet er mooi uit.

Haha tof! Dan zal ik me niet onnodig laten weerhouden. En als ik het doe is de eeuwige roem voor jou :pray:t2::joy:

Geniaal. Ik zou dan in een oplage van 25 beginnen, misschien 2x 25 als er genoeg vraag naar is!

Hey dat is tof van je! Jij hebt dezelfde kast inderdaad. Zal eraan denken, als ik het echt serieus ga overwegen is dat misschien wel verstandig. Als het te groot oogt ga ik het toch niet of minder dragen daardoor :pray:t2:

2 likes

Precies hierom heb ik ook voor die andere kast met geschroefde springbars (heet dat zo? Nee, vast niet) gekozen. Net wat meer die toolish look.

En dan op de achterkant de nummers bijhouden zodat je de tel niet kwijt raakt :grin:

Geef maar een seintje tegen die tijd. Een meet&greet is zo geregeld :+1:t3:

1 like

Erg mooiii

1 like

Vraagje, zie je snel beschadigen door de schroevendraaier op de schroefkopjes?

Geldt ook voor @GiveMeYourDough