Ondergewaardeerde merken

In de eerste plaats een van Hollandse bodem; Staudt. Prachtige horloges met een leuk verhaal en je hebt gewoon kans als gewone jongen om met Yvo te praten.

Verder gaat deze me vast punten kosten; JLC! Natuurlijk worden ze gewaardeerd, maar dit is niet zomaar een merk. Het is een merk waarop gebouwd werd en wordt, door vele andere merken. Hoewel Patek hoger in de pikorde staat, heeft JLC een hoop betekent voor Patek qua uurwerken. En ze hebben voor veel meer merken uurwerken geleverd. Een juweeltje qua merk, die technisch gezien boven vele anderen hoort te staan, waar het nu onder staat in de ranglijst van vele mensen.

Ulysse Nardin, een merk met lange geschiedenis. Prachtige ontwerpen en een behoorlijke lef om met unieke technische hoogstandjes te komen.

4 likes

Is Montblanc al genoemd?

12 likes

Nee volgens mij niet

De 1953 vergeten? :wink:

The Citizen, vaak horloges die kunnen concurreren met Grand Seiko en de Europese top maar is blijkbaar minder liefde voor onder het horlogeminnend publiek.

Christopher Ward, als onafhankelijk fabrikant zulke kwaliteit leveren verdient meer waardering. Een van de beste sluitingen verkrijgbaar op stalen banden, verdekte kroon in de nieuwe C63, machtig mooi afgewerkt over de gehele collectie. Diep respect.

Glycine, vaak afgeschilderd als niet meer dan Invicta-dochter maar serieus goede horloges met een eigen smoel.

2 likes

Dufeau is helaas een ondergewaardeerd merk. Blijft mooi en tijdloos qua design.

Heb eerste beste foto’s van telefoon gekozen

1 like

Maurice Lacroix

8 likes

Breguet

Dood in de zin van het merk bestaat niet meer. Vintage is zeker nog levend maar dat geldt voor bijna alle oude merken. Maar vergeleken met Rolex is het een niche natuurlijk. Ik heb je vraag liever omgekeerd gesteld gezien namelijk welk merk is niet overgewaardeerd. Want dat vind ik eigenlijk, dat heel veel merken ernstig overgewaardeerd worden. Rolex voorop.

1 like

Ik heb deze topic niet bedacht. Moet je bij de TS zijn. Die heeft dit bedacht.

Meest overgewaardeerd? Minst ondergewaardeerd?

Glycine

1 like

Helaas voor mijn portemonnee hecht ik veel waarde aan mooie materialen en afwerking. Kom je toch terecht bij de “holy trinity” plus Rolex/Tudor. De rest is toch al snel meh, ook qua design vooral.

Andere merken zoals FP, Lange zijn ook wel gaaf maar doen me verder weinig qua design.

Eterna en Longines inderdaad ook kanshebbers

5 likes

Vandaar dat het als enige horlogemerk hier zijn eigen sub-forum heeft? :confounded:

6 likes

+1

Edox

1 like

Ik vind seiko ontzettend ondergewaardeerd, ik heb het idee dat heel veel mensen snobistisch doen tegenover heel veel seiko modellen, terwijl bijv. een SKX toch echt een goed staaltje kontschopperij is voor wat je er voor betaald.

Voor mij de volgende vintage merken

• Certina
  • Dugena
  • Buren
  • Mido
  • Eterna
  • Election

En als ik er nog 20 minuten over nadenken is de lijst vast dubbel zo lang :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes