Ondergewaardeerde merken

:face_with_raised_eyebrow:

Zo ondergewaardeerd dat je zelfs de juiste naam niet weet. :grin:

4 likes

Swatch. Gerenommeerd merk dat bijna niet voorkomt op het forum.

Goed punt.

5 likes

[quote=“Ruud, post:136, topic:337536”
Tis toch niet zo’n heel bijzonder merk
[/quote]

Da’s toch ook helemaal niet nodig. Tis gewoon een mooi merk met hele leuke horloges. Als je er dan hier nauwelijks iets van hoort of ziet maakt ze dat in mijn ogen behoorlijk ondergewaardeerd.

Alsof bv een vijfje zo bijzonder is,en daar wordt je hier mee doodgegooid.

1 like

Wel om gewaardeerd te worden toch?

Victorinox zie je ook niet heel veel, maar zijn ze ondergewaardeerd? Ze lijken me passend gewaardeerd.

We zullen het er op houden dat wij een andere defenitie hanteren van het woord, ondergewaardeerd. Ik heb geen zin daarover in discussie te gaan tijdens werktijd. Fijne dag verder.

Pfffff… Je kunt lullen tot je blauw in het gezicht bent, maar wie Rolex “ondergewaardeerd” noemt heeft de afgelopen honderd jaar onder een steen gelegen.

• negentig procent van wat Rolex claimt uitgevonden te hebben was er al eerder
  • de marketing hype rond materiaal als silicium en 904 staal woekert ook vrolijk voort, ondanks het feit dat iedere Tissot van duizend ballen hetzelfde levert qua specs en functie
  • er wordt nog steeds geloofd dat noeste menselijke arbeid zo’n Rolex tot stand brengt, maar in feite is het machinale fabricage waar maximaal anderhalf uur handwerk in zit

Kortom: het feit dat mensen geen enkel benul hebben van horologische geschiedenis, en het feit dat slechts twee procent van de gevraagden zich voor techniek interesseert op dit forum zorgt er inderdaad voor dat Rolex overgewaardeerd is.

Prima spul hoor, maar zeker niet de eindbaas die mensen er van willen maken.

Ondergewaardeerd?

Hanhart.
En Breitling. En Breguet.

10 likes

Baume & mercier

4 likes

Autocorrect is niet correct, in dit geval😬

2 likes

Als ze nu eens mooie Breguet’s zouden maken…

:rofl: Jij hebt zin in je werkweek zeg.

2 likes

Hublot, zeker weten maken ze hele bijzondere horloges. Al met al zorgen de unieke materialen dat deze uitstralen.
Jammergenoeg is het iedereen bekend, dat ze een ETA 7750 uurwerkje gebruiken als basis bij de Big Bang met een prijskaartje van boven de 10.000EUR retail.
Voor de liefhebbers moet dat toch geen probleem zijn?

1 like

IWC gebruikt ook valjoux 7750. Daarnaast gebruiken stapels merken dat ding om hem aan te passen/ te bewerken of te gebruiken. Die haat voor hublot komt volgens mij meer door het voetballersimago.

Heeft helaas nix met zin te maken Ruud.
Ik ben vrachtwagenchauffeur en kan alleen tijdens een stop een reactie plaatsen, dus dan krijg je wel hele rare discussies,met pauzes van een paar uur. Vandaar. :wave:

4 likes

giphy (3)

1 like

Persoonlijk heb ik - naast het feit over de uurwerken, geen idee over het imago van Hublot.
Maar dit, dit is gewoon echt een plaatje om te zien.

1 like

Wist je dat de ontwerper van de open balans in de wijzerplaat een ontwerp is geweest van een Nederlander die de vakschool in Amsterdam heeft gevolgd en bij Frederique Constant is gaan werken en nu daar een hele belangrijke technische man is.

4 likes

Deze vind ik ook wel nice. En deze versie natuurlijk ook:

2 likes

Ik waardeer het enorm dat Hublot horloges maakt met een unieke uitstraling.

Als iedereen horloges zou maken zoals Hublot dat doet, droeg ik namelijk geen horloges meer.

Waar gaat de reis naar toe deze week? Fijne rit!

Yeah. That just happened.

3 likes

Dat wist ik niet nee. Leuk weetje!
Wat ik dan weer wel wist is dan Frederique Constant Nederlandse roots heeft:)

Ik vind dat Rolex teveel ondergewaardeerd wordt door de Rolex haters. De meesten (dus niet allemaal) doen dit omdat ze het niet kunnen betalen dus is bashen (oftewel onderwaarderen) onderdeel van de kont tegen de krib gooien.

Maar de fijnheid van een bijv. een Jubilee band of de afwerking van elk Rolex behoort tot een van de hoogste standaarden in de markt.

Natuurlijk zijn er meer merken die wat meer waardering zouden mogen krijgen, maar Rolex staat toch wel bovenaan imho.