Onderhoud door Omega SC te Brussel

in juni heb ik mijn Omega Seamaster 50 gmt voor onderhoud weggebracht bij Juwelier Punte te Utrecht. Deze zou op zijn beurt mijn horloge naar Omega Service Center in Brussel sturen.
Na 5 weken mocht ik mijn horloge ophalen. Echter kwam ik daarna snel achter dat er mijn horloge niet goed tijd bijhield, en constateerde dat de uurwijzer tussen 10 en 12 uur veel weerstand had, en zelfs bleef hangen. Direct terug gegaan naar Punte en deze onder garantie weer terug gestuurd naar Brussel.
Weer 5 weken verder, en afgelopen zaterdag horloge opgehaald. Tot mijn verbazing kom ik er gisteren achter dat de datum verspringing niet om 00:00 maar om 18:00 uur gebeurd…

Je snapt namelijk dat ik uitermate gefrustreerd begint te worden en de kunde van de reparateur in twijfel begint te trekken.

Bij het ophalen van mijn horloge, krijg ik alleen een rapport-uitdraai van de metingen(net als een pinbonnetje) en een zakje met oude onderdelen. Maar verder kan ik nergens van afleiden dat deze is gedaan door Omega Benelux.

Krijgen jullie meer informatie, certificaat, of in ieder geval enige idee waar je horloge is geweest na beurtje?
Is het gebruikelijk als ik hier naar gaat vragen?

Benieuwd naar jullie ervaringen.

Mvg,

Leanbackevan

Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je iig een bon krijgt met referentie nummer oid? Ik zou er zeker om vragen. 15 weken horloge kwijt lijkt mij niet lekker

1 like

Mijn beste,

Vervelende situatie!!
Wat zegt Juwelier Punte hierover!!
Hij is in eerste instantie verantwoordelijk / aanspreekpunt!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Ik ga morgen naar Juwelier Punte, maar wil er een beetje voorbereid heen gaan.
Ik dacht bij de laatste keer toen de wijzers bleven hangen; “Kan gebeuren”. maar nu, en het is geen ingewikkeld uurwerk (een modified ETA) dat datum verspringing gewoon verkeerd is afgesteld.

Wat wel of niet gebruikelijk is is niet eens van belang. Je hebt voor een betaling gedaan voor bepaalde werkzaamheden waarvan je iets mag verwachten. Dat stukje waarvoor je betaald hebt is dus niet correct uitgevoerd en dus moet het opgelost worden binnen een reëel aanvaardbaar periode.
Het is idd wel van belang dat jij meteen melding doet van de constatering en hun dus ook de kans geeft het op te lossen.
Als jij aangeeft het vertrouwen kwijt te zijn moet je samen even een andere oplossing/ horloge maker bespreken. Lukt vast.

1 like

Zowel bij mijn Omega Seamaster als bij de Cartier van mijn vrouw krijg ik een interventierapport meegeleverd waarop uitgebreid staat vermeld welk werk is uitgevoerd en dat via serienummer gerelateerd is aan het horloge, anders heb je er niets aan. Lijkt me voor een dergelijke ingreep normaal dat zo’n rapport er bij zit.

1 like

Je hoort een SVC pasje te krijgen bij full service bij Omega (en Rolex) zover ik weet.
Mijn PO is 2mnd terug geserviced.

1 like

Ja precies, ik heb zulke kaarten vaker gezien, en vroeg me al of dit standaard procedure is of niet.
Krijg je deze ook als je bij Frans de Groot of Ferry Schweitzer laat onderhouden?

Ben bang voor je dat Punte zelf aan het horloge heeft zitten sleutelen…

Sterkte en succes gewenst!

Grt. Erik

3 likes

:cry:
Maar hoe kan ik dat hard maken?

Is het feit dat jij geen SVC pasje hebt gekregen al niet voldoende bewijs?

1 like

True, dus ik neem aan dat het standaard procedure is.

Correct, jij kan (bijna) nooit aantonen of iets wel of niet is gebeurt. Daarom geeft Omega deze pasjes om aan te tonen welk werk zij hebben verricht, daarvoor betaal je immers een hoop centjes.

1 like

Enkel als ze geautoriseerd zijn.

1 like

Hi, twee dingen:

• heb je ergens vastliggen dat hij naar Omega Brussel zou gaan? Anders zul je zien dat Punte zal stellen dat dat niet is afgesproken;
  • ik zou bellen met Omega Brussel om zo zeker te weten dat na onderhoud een pasje wordt afgegeven. Noteer de naam van degene die jou dat heeft verteld bij Omega Brussel.

Suggestie, of noem het punt drie, als je toch Omega aan de lijn hebt kun je net zo goed vragen of jouw Omega daar net een onderhoudsbeurt heeft gehad. Aan de hand van het serienr zouden ze dat wel moeten kunnen checken, zeker als je het nog kunt specificeren (opdracht is toen en toengekomen, via Punte te Utrecht). Het antwoord op die vraag zal doorslaggevend zijn…

Succes!

2 likes

Bij het wegbrengen hebben ze expliciet vermeld dat het lang zou duren omdat het naar Brussel zou gaan. En daarbij dus ook een bijbehorende prijskaartje (575 euro!) zou hangen.
Maar verder niet schriftelijk vast gelegd.

Bedankt voor de tip, straks toch even wat voorwerk verrichten.

1 like

De termijn van 5 weken doet mij vermoeden dat het horloge niet naar Brussel is geweest. Normaal gesproken duurt dat langer voordat je het horloge terug krijgt.

2 likes

Ben ook van mening (helaas te laat voor jou) dat je je klok gewoon zelf moet wegbrengen…in dit geval naar Swatchgroup Eindhoven of SVC center Brussel.
Wij zijn van die watchnerds die zenuwachtig worden als we de juwelier medewerker onze “kroonjuwelen” onhandig zien vasthouden, de clasp de backcase laten bekrassen, hardhandig op de glazen vitrinekast leggen om hem daarna in een papieren zakje te laten vallen :thinking:

3 likes

5wkn is haalbaar dus dat zegt niks.

1 like

Dit is exact de nachtmerrie die ik iedere avond heb over juweliers…

3 likes