Mijn Omega komt morgen terug van Frans de Groot; deze is door Frans doorgestuurd naar een Omega Service Center voor een “Full Service”
Ik laat morgen wel weten of er zo’n “garantie karte” bijgevoegd is in het totale pakketje!
Frans is overigens een “geautoriseerde Omega” horlogemaker die ook expliciet op de Omega website staat vermeld dus ik ben nieuwsgierig!
Volgens mij heb je met deze kaart ook 2jaar wereldwijde garantie…ik zie je toch niet met je kassabon van de lokale juwelier bij Omega New York oid binnenstappen.
Begrijp sowieso niet waarom je niet bent doorgereden naar Leusden. Daar tref je een gecertificeerd Omega Service adres en je bent hem maar enkele weken kwijt. De kosten liggen ook nog eens gunstiger.
Dit zijn weer typisch de gebruikelijke kreten en aannames op dit forum waarbij het “ergens anders” sneller en goedkoper is.
Waar is dat op gebaseerd? Iedereen levert een ander model/merk horloge die tevens in een andere staat verkeert!
(sorry voor mijn kribbigheid hierover maar ik kan daar echt niets mee!)
Nee klopt, vandaar het vermoeden dat de klok niet bij Omega is geserviced (ook gezien de huidige klachten…slecht lopen en tweede keer een datum die verspringt om 18.00u )
Ik snap dit dus gewoon niet (en nou niet meteen roepen dat je zo’n goedkoop horloge niet met een Omega kunt vergelijken): mijn Certina Blue Ribbon is net weg geweest voor reparatie van de Bezel, meteen beurt laten geven voor wat betreft waterdichtheid. Krijg na 3 weken horloge terug via de swatch groep: Uitdraai erbij voor de waterdichtheidstest (idd een “kassa bonnetje” ) de onderdelen die zijn vervangen (Bezel ring, veer en pakkingen) in een apart plastic zakje, horloge in plastic gesealded en apart zakje. Hele zootje kost me 75 euro…dan mag je toch van een Omega minimaal hetzelfde verwachten zeker als je hiervoor ruim 7 x zoveel betaald…of ben ik nou gek??
Ik was ook aan het overwegen waar ik mijn omega zal brengen voor full service, maar ik had het idee dat het via OSC me veel meer geruststelling zal geven.
Maar dit had ik totaal niet verwacht, en kom ik behoorlijk van een koude kermis thuis.
Mss is er niks aan de hand…eerst even op onderzoek uit.
Je moet toch weer langs voor de nieuwe klacht. Vraag je gelijk even wie nu de service heeft uitgevoerd aangezien je geen garantie kaartje hebt gekregen.
Het gaat ook wel goedkomen inderdaad, hetzij links om of rechts om. Eerder dat ik wil weten waar me vertrouwen is geschaadt : bij Punte of OSC.
Ik heb zonet Omega klantenservice gebeld, maar desbetreffende afdeling waren allemaal in gesprek. Ik wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.
Als ik meer weet, laat ik het weten!
Nou dat was snel.
Aardige mevrouw aan de lijn gehad. En aan de hand van mijn serie nummer kon ze alles opratelen over mijn horloge.
Horloge is inderdaad door Punte naar OSC gebracht. Beide vermeldingen zaten in het systeem.
Volgens de aardige mevrouw, zijn de Witte reparatie-garantie kaartje nog niet standaard, maar tijdens haar laatste bezoek in Brussel waren ze de nodige voorbereidingen aan het treffen om de witte kaartjes te drukken en te printen. Mogelijk dat het per 1 oktober gestandaardiseerd zou zijn. (met na druk dat ze zei alles onder voorbehoud)
Wel zei ze dat elke horloge na onderhoud, meting rapporten en geschriften mee gestuurd zou zijn. En dat deze meestal door de juwelier meegegeven zal worden.
Kortom, Juwelier Punte heeft aan zijn woord gehouden, en OSC heeft hier behoorlijk wat steekjes laten vallen.
Mevrouw heeft aangeboden om een koerier te sturen om het horloge op te halen en zal ze er op toezien dat dit keer goed opgelost zal worden.
In Duitsland geserviced maar mss dat ze daar al een paar stappen verder zijn met de garantie kaartjes. Ik ging er gewoon vanuit dat dit standaard was bij Omega net als bij Rolex.